Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 7275
Hei, har selvfølgelig ikke tenkt til å kjøre mens jeg er høy, men jeg lurte litt på omkring kjøring og weed generelt. La oss si at jeg er helt edru, 4-5 timer siden jeg røyka en moderat joint: Hvis jeg likevel skulle bli tatt inn på en rutine-blåse-test av onkel politi, vil jeg på noen måte bli testa for THC hvis jeg fremstår 100% sober?

Takker for svar.
Om de ikke har en grunn til å dra deg igjen så gjør de vel ikke det? Det svaret gir seg jo selv.
så lenge det ikke lukter weed av deg og i bilen så går det nok bra
Hvis de mistenker deg for å ha brukt narkotika så tar de en øye test på deg.

Lommelykt i øynene mens du f eks. skal følge tuppen av en kulepenn som de beveger side til side, sirkler og fram og tilbake... Varierer litt etter hvem du treffer på.

De har blitt trent opp til dette, må sies at det ikke er mangen som vet hva dem holder på med.
De kan ta en spytt test på deg ved misstanke.
Sist endret av eXtazeh; 26. september 2010 kl. 15:32.
Sitat av eXtazeh Vis innlegg
De kan ta en spytt test på deg ved misstanke.
Vis hele sitatet...
Tror ikke de har fått de spyttestene ennå. Så det de gjør er å se etter visuelle tegn, for deretter å ta deg med til urin/blodprøve om de mener de har skjellig grunn.
Skjellig grunn er vel politiets største og mest brukte hjelpemiddel når det gjelder å fakke hasj-røykere! fysj
Ser ikke problemet med at de drar deg inn hvis du virker rusa mens du kjører bil eller liknende.
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Ok, må bare presisere at jeg bare kjører bil når jeg er edru, så enhver test må i så tilfelle være random (ja, det hender).
Jeg mener å huske at THC går ut av blodet mye fortere enn urin, og at politiet kun kan tvinge frem en blodprøve? Eller er jeg helt på villspor nå? :P

EDIT: I tillegg lurer jeg på om en sånn vanlig "blåsetest" tester for noe annet enn alkohol? THC er jo i kroppen lenge, selv om man er edru likzm..
Sist endret av kyllingfisk; 26. september 2010 kl. 15:54.
THC elimineres fra blodet med en halveringstid på rundt 24 timer, men her er det store individuelle variasjoner.
Den viktigste metabolitten er tetrahydrocannabinolsyre (THC-COOH) som kan påvises i urinprøver i lang tid (ofte i flere uker) etter siste cannabisrøyking.
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av nasss Vis innlegg
THC elimineres fra blodet med en halveringstid på rundt 24 timer, men her er det store individuelle variasjoner.
Den viktigste metabolitten er tetrahydrocannabinolsyre (THC-COOH) som kan påvises i urinprøver i lang tid (ofte i flere uker) etter siste cannabisrøyking.
Vis hele sitatet...
Ok, interessant. Men har jeg rett i at politiet kun kan tvinge frem en blodprøve, worst case scenario?
Mulig jeg har misforstått noe, men slik jeg har forstått det, kan de finne sporstoffer i blod, mye lenger enn i urin og enda lenger i håret.
Sitat av mr.kuchinawa Vis innlegg
Ok, interessant. Men har jeg rett i at politiet kun kan tvinge frem en blodprøve, worst case scenario?
Vis hele sitatet...
Ja de kan tvinge deg til blodprøve, også ved hjelp av makt.
Har lest litt og det ser ut til at jeg har misforstått noe, fant blant annet denne siden, som sier noe ganske annet.
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
hm, ja ok takk. Men det jeg lurte mest på er om politiet sjekker THC hvis man blir dratt inn for rutinekontroll? Eller er det bare alkohol som standard også evt. videre test hvis man ikke virker sober?
politiet sier at 6% av trafikk ulykker skjer med en cannabispåvirket fører, mot 5% alkoholpåvirkede.
Lurer selvfølgelig på om de unnlater å si at de 6% er påvirket av begge deler, som ikke er helt usansynelig.
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sant nok, men mitt spørsmål har enda ikke blitt besvart: Sjekker politiet for THC ved rutine ("blåse") kontroll?
Nei, THC blir ikke sjekket ved rutinekontroller.

Men det er planlagt at det skal skje, spyttkontroller er allerede prøvekjørt i Akershus og Oslo.
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av eXtazeh Vis innlegg
Nei, THC blir ikke sjekket ved rutinekontroller.

Men det er planlagt at det skal skje, spyttkontroller er allerede prøvekjørt i Akershus og Oslo.
Vis hele sitatet...
God damn. Det er jo bare ikke riktig at man kan komme i trøbbel for det når man er heeelt sober..
Sitat av mr.kuchinawa Vis innlegg
God damn. Det er jo bare ikke riktig at man kan komme i trøbbel for det når man er heeelt sober..
Vis hele sitatet...
Regner med at det vil bli stilt ganske strenge krav til at slike tester brukes for å avdekke folk som kjører i berusa tilstand, og ikke folk som tok seg en j for 3 dager siden. Skulle det bli sånn vil det jo fort kunne føre til at folk mister respekten for lovverket hvis man risikerer så og si samme straff for å kjøre en time etterpå som 3 dager.
Spytt-testen kommer nok snart vil jeg tru,men disse latterlige testene ved at man skal følge pennen med bare øyne, å lukke igjen øyne å prøve å treffe rett på nesetippen med pekefinger er bare viss vass,det er en test som alkoholpåvirkede stort sett får prob med å ikke om man har røyka,jeg har isåfall aldri hatt prob med disse testene når jeg ble stoppa MYE over en periode for noen år tilbake,jeg var alltid stein men aldri blitt tatt for det.

Kan vel konkludere med at hvis det ikke er lukt i bilen som nevt over her, å du selv ikke ser helt på trynet ut etter en fyrings å bilen er et "vrak" så skulle vel det gå greit,helhetsinntrykket som får politi til å mistenke rus,tenker da på hvordan bilen ser ut,hvordan du går kledd,lukt osv.
Det kan jo ikke være sånn at man blir tatt får kjøring under rus, kun fordi man har noen døde metabolitter i kroppen?

"Hmm.. Ser du har røyka en rev for ca 5 dager siden. Vi må nok gi deg prikk på rullebladet, bot og vi må nok også ta serifikatet ditt"

jaja. Effektiv måte å få folk til å bruke kollektiv traffikk på da. Når plutselig 40% av ungdom under 20 kjører ulovlig. Selvom de er 100% nyktre, men alikevell mister lappen.
THC-nivået i kroppen vil bli regnet om til promille.
Leste en artikkel for litt siden om ei som var tatt for bruk av cannabis og hvor påvirkelsen tilsvarte rundt 1,5 i promille.

Dersom man tester positivt, men at det er klart at man ikke har vært påvirket under kjøreturen, så vil man jo likevel motta ett forelegg for bruk, i og med at all bruk av cannabis er forbudt i dag.
Sitat av caperno Vis innlegg
Dersom man tester positivt, men at det er klart at man ikke har vært påvirket under kjøreturen, så vil man jo likevel motta ett forelegg for bruk, i og med at all bruk av cannabis er forbudt i dag.
Vis hele sitatet...
Da politiet oftere og oftere har begynt å ta ifra folk som blir tatt med knark lappen da de ikke oppfyller edrulighetskrava så vil jo det isåfall bli en katastrofe.

Så vi får satse på at disse målerne kun slår ut om man kan defineres som rusa der og da.
Kjøring og rus.. Fyfy.. Hold dere unna veiene når dere har røyka, selv om dere tror dere har "kontroll"..
Spyttprøver testes ut av UP nå stort sett over hele landet, er ikke lenge siden jeg måtte spytte i en sånn, men det var visst rutine..
En i familien var utfor en ganske stor bilulykke, beholdt lappen fordi politiet ikke kunne bevise at han var ruset, kjørt for fort eller noe. Men de fant spor av amf (ikke nok til å bli dømt for noe). Dette endte med at han fikk regress fra forsikringselskapet, og betaler nå milliongjeld. Kan dette skje med cannabis og? At man har ''lovlig''(røykte 2 dager siden) mengde i blodet, havner i en ulykke, politiet gir deg ikke skyld for ulykken men av rutine blir det tatt prøver, dette får forsikringselskapet vite og hvis det finnes spor av at man har røykt for ett par dager siden så kan de nekte utbetaling?
Er det ulovlig som norsk statsborger å ha brukt cannabis? Hvis jeg koser meg i Amsterdam ei uke, for så å komme hjem til pisseprøve, blir jeg dømt for bruk da? Den generelle regelen sier jo at man følger lovene i det landet man er i..?
Sitat av excubated Vis innlegg
Er det ulovlig som norsk statsborger å ha brukt cannabis? Hvis jeg koser meg i Amsterdam ei uke, for så å komme hjem til pisseprøve, blir jeg dømt for bruk da? Den generelle regelen sier jo at man følger lovene i det landet man er i..?
Vis hele sitatet...
Ta vare på flybilletten?
Sitat av tafsern Vis innlegg
Ta vare på flybilletten?
Vis hele sitatet...
Så, jeg blir ikke dømt for å teste positivt på cannabis hvis jeg kan bevise at jeg gjorde det et sted det er lovlig?

Hva om jeg bruker i et annet land, hvor det også er ulovlig? Har norsk politi noen plikt/rett til å dømme meg for lovbrudd jeg som norsk statsborger har begått utenfor norsk jurisdiksjon?
Sist endret av excubated; 27. september 2010 kl. 10:12.
Sitat av excubated Vis innlegg
Så, jeg blir ikke dømt for å teste positivt på cannabis hvis jeg kan bevise at jeg gjorde det et sted det er lovlig?

Hva om jeg bruker i et annet land, hvor det også er ulovlig? Har norsk politi noen plikt/rett til å dømme meg for lovbrudd jeg som norsk statsborger har begått utenfor norsk jurisdiksjon?
Vis hele sitatet...
Det må nok noen andre svare på. Her alltid fått beskjed av visse mennesker å ta vare på flybilletten, og har alltid gjort det
Sitat av excubated Vis innlegg
Er det ulovlig som norsk statsborger å ha brukt cannabis? Hvis jeg koser meg i Amsterdam ei uke, for så å komme hjem til pisseprøve, blir jeg dømt for bruk da? Den generelle regelen sier jo at man følger lovene i det landet man er i..?
Vis hele sitatet...
Som Norsk-stasborger er man underlagt Norsk lov OG loven i landet du besøker.

Jeg har blitt fortalt at man som nordmann i Amsterdam, faktisk ikke har lov å røyke i det hele tatt.

Nå er det ikke slik at politiet står på gaten når du kommer fra Amster og gir ut bøter - det hadde jo aldri funka i praksis, men de har loven på sin side om de vil gjøre det.

Å ta vare på flybillett kan nok gi det fordeler om du skulle være involvert i en bilulykke eller noe, men tviler sterkt på at den har noe praktisk betydning i forhold til et forenkla forelegg.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Som Norsk-stasborger er man underlagt Norsk lov OG loven i landet du besøker.

Jeg har blitt fortalt at man som nordmann i Amsterdam, faktisk ikke har lov å røyke i det hele tatt.

Nå er det ikke slik at politiet står på gaten når du kommer fra Amster og gir ut bøter - det hadde jo aldri funka i praksis, men de har loven på sin side om de vil gjøre det.

Å ta vare på flybillett kan nok gi det fordeler om du skulle være involvert i en bilulykke eller noe, men tviler sterkt på at den har noe praktisk betydning i forhold til et forenkla forelegg.
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg er riktig, men forenkla forelegg? Man får vel ikke forenkla forelegg for kjøring i ruset tilstand eller for å ha inntatt et narkotisk stoff? :-)
Sitat av reklame Vis innlegg
Man får vel ikke forenkla forelegg for kjøring i ruset tilstand eller for å ha inntatt et narkotisk stoff? :-)
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro det vil få større konsekvenser
Jeg tenkte på om du skulle bli stoppa på flyplassen, på gata eller lignende. Da er det ikke bare å dra opp flybilletten liksom.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Som Norsk-stasborger er man underlagt Norsk lov OG loven i landet du besøker.

Jeg har blitt fortalt at man som nordmann i Amsterdam, faktisk ikke har lov å røyke i det hele tatt.

Nå er det ikke slik at politiet står på gaten når du kommer fra Amster og gir ut bøter - det hadde jo aldri funka i praksis, men de har loven på sin side om de vil gjøre det.

Å ta vare på flybillett kan nok gi det fordeler om du skulle være involvert i en bilulykke eller noe, men tviler sterkt på at den har noe praktisk betydning i forhold til et forenkla forelegg.
Vis hele sitatet...
Jamen fortalt, så flott da. Hvorfor svare når du ikke kan svare sikkert på det?
Kanskje det burde gjelde for meg og, men leste i bladet Spirit for en stund tilbake at det ikke var ulovlig for en nordmann å røyke i Amsterdam. De hadde kontaktet den nederlandske ambassaden og politiet. Det eneste de la på var det dumme scenariet at man kanskje ble involvert i en bilulykke på vei hjem fra flyplassen i Norge.
Denne tråden får meg til å tenke på en liten dokumentar sak jeg så for noen år siden.. Klarer bare ikke finne den igjen.. Sjekket Youtube opp og ned.

De tar 3 alternativer for seg. Kjøring på weed, kjøring på alkohol og edru. Gjennom en test bane med kjegler osv.

1. Full : Tror han er verdensmester og kjører fort , kræsjer i så og si alle kjeglene.

2. Fjern: Er super forsiktig, tar det helt med ro. treffer ingen kjegler. Men bruker ufattelig lang tid på å gjennomføre banen.

3. Edru: Helt ok, ingen feil og rolig tempo.

Så jeg mener da selv at kjøring full er bare ren spikket idioti. Uansett hvor kort du skal kjøre. Bare tanken på å kjøre ned noen eller foresake død. Hadde jeg aldri klart å leve med. I fjern tilstand blir du vel en "fare" for andre, ved at de hisser seg opp ved din slowmotion kjøring ( er vel kun slik om du er veldig veldig høy da ) .

Så det smarteste er å parkere bilen, uansett hva du putter i deg. Er jo ikke bare deg selv du kan skade
Sitat av Jozeph Vis innlegg
Denne tråden får meg til å tenke på en liten dokumentar sak jeg så for noen år siden.. Klarer bare ikke finne den igjen.. Sjekket Youtube opp og ned.

De tar 3 alternativer for seg. Kjøring på weed, kjøring på alkohol og edru. Gjennom en test bane med kjegler osv.

1. Full : Tror han er verdensmester og kjører fort , kræsjer i så og si alle kjeglene.

2. Fjern: Er super forsiktig, tar det helt med ro. treffer ingen kjegler. Men bruker ufattelig lang tid på å gjennomføre banen.

3. Edru: Helt ok, ingen feil og rolig tempo.

Så jeg mener da selv at kjøring full er bare ren spikket idioti. Uansett hvor kort du skal kjøre. Bare tanken på å kjøre ned noen eller foresake død. Hadde jeg aldri klart å leve med. I fjern tilstand blir du vel en "fare" for andre, ved at de hisser seg opp ved din slowmotion kjøring ( er vel kun slik om du er veldig veldig høy da ) .

Så det smarteste er å parkere bilen, uansett hva du putter i deg. Er jo ikke bare deg selv du kan skade
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om det er denne filmen du tenker på, men den er hvertfall tilsvarenede: http://www.youtube.com/watch?v=qA_-z...eature=related
Hele dokumentaren er verdt å se! Er en dokumentar om ei dame som vier en måned til hasj/marihuana forkning.
Den var det ja har sett hele dokumentaren fin film

KP thanks Ganja
http://www.youtube.com/watch?v=IA7_ajF741I

De tester kjøring før og etter inhalering av thc i denne videoen.
bare oppfør deg riktig avslappet å slå en vits,de virker de om ikke onkel har 1 kipp dag da,hørt sb 12 muskyl ødleger testen om de prøver men er ikke sikker, du kan jo prøve for jo kjøpt narko tester på apoteke ok
Sist endret av qtippz; 29. september 2010 kl. 15:53.
bare å være sta..

Jeg har blitt sjekka med "pennetesten" mange ganger, og hver gang har jeg faila hardt. Hver gang har jeg også påstått hardnakket at jeg ikke er påvirket av noe, og har aldri blitt tatt med videre.
Nordmenn har ikke lov å bruke et stoff på narkotikalista selv om de er i utlandet.

Kilde: lovdata.no

Du skal riktig nok være ganske uheldig for å bli tatt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kalamazoo Vis innlegg
Nordmenn har ikke lov å bruke et stoff på narkotikalista selv om de er i utlandet.

Kilde: lovdata.no

Du skal riktig nok være ganske uheldig for å bli tatt.
Vis hele sitatet...
Kilde plz. Å oppgi lovdata holder på ingen måte.

Ifølgje straffelova er besittelse av narkotika ulovleg, men bruken vert ramma av legemiddellova vel? Og legemiddellova gjeld ikkje utanfor Noreg.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kilde plz. Å oppgi lovdata holder på ingen måte.

Ifølgje straffelova er besittelse av narkotika ulovleg, men bruken vert ramma av legemiddellova vel? Og legemiddellova gjeld ikkje utanfor Noreg.
Vis hele sitatet...
Ok, hvis du skal være vanskelig.

Almindelig borgerlig Straffelov, aka Straffeloven, § 12, punkt 3, bokstav a.

Dette kan du så sammenligne med § 162 i samme lov, kapittel 14.
I praksis gjelder den loven bare for alvorlig kriminalitet. Har blitt gjentatt gang på gang her på forumet, denne diskusjonen kommer opp i omtrent annenhver tråd der Amsterdam blir nevnt.

Søk please?

Edit: Har lest litt i loven, og kommet frem til at de kapitlene som er nevnt under § 12 (3) a ikke engang gjelder bruk av cannabis. Kan være noe jeg har oversett, men går stort sett ut på trusler mot nasjonens sikkerhet, forbrytelser i offentlig tjeneste osv.

Kanskje en fordel å sette seg litt inn i det før du kommer og leker mr. Advokat?
Sist endret av Spesiellgnom; 29. september 2010 kl. 17:57.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kalamazoo Vis innlegg
Ok, hvis du skal være vanskelig.

Almindelig borgerlig Straffelov, aka Straffeloven, § 12, punkt 3, bokstav a.

Dette kan du så sammenligne med § 162 i samme lov, kapittel 14.
Vis hele sitatet...
§ 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.
Vis hele sitatet...
Bruk er ikkje oppbevaring.

Som Andenæs fremholder (Spesiell strafferett side 313), regnes den rent midlertidige besittelse som normalt er forbundet med bruk, som besittelse og ikke som oppbevaring. To gram amfetamin hører hjemme i denne kategorien. Andenæs uttaler videre - under henvisning til forarbeider og rettspraksis - at det ved større kvanta straffes for oppbevaring uansett om stoffet er beregnet på omsetning eller som lager for eget bruk. Holms befatning med de 10 grammene er derfor med rette subsumert under straffeloven § 162.
Vis hele sitatet...
Oppbevaring er meint å ramme dei som har stoffet for salg. Å kjøpe et gram hasj, for å umiddelbart konsumere det, er sannsynligvis lovlig i utlandet.

Beklager at eg forveksla besittelse og oppbevaring i forrige innlegg.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg

Edit: Har lest litt i loven, og kommet frem til at de kapitlene som er nevnt under § 12 (3) a ikke engang gjelder bruk av cannabis. Kan være noe jeg har oversett, men går stort sett ut på trusler mot nasjonens sikkerhet, forbrytelser i offentlig tjeneste osv.
Vis hele sitatet...
Utdrag fra § 12:

"For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt:

i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingen

a) hører blant de som omhandles i denne lov kapittel 14"

Utdrag fra § 162:

"Den som (...) erverver (...) stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år."

Det du har kommet frem til er feil. At rettsvesenet i praksis ikke har mulighet til å håndheve denne loven mot en person som har kost seg med et par jointer betyr ikke at den ikke er gjeldende rett.


Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
I praksis gjelder den loven bare for alvorlig kriminalitet. Har blitt gjentatt gang på gang her på forumet, denne diskusjonen kommer opp i omtrent annenhver tråd der Amsterdam blir nevnt.

Søk please?

Kanskje en fordel å sette seg litt inn i det før du kommer og leker mr. Advokat?
Vis hele sitatet...
Jeg har lest denne loven og stoff rundt den mange ganger, og det var heller ikke jeg som brakte opp temaet. Har lest veldig mye mer rettsvitenskapelig teori enn den gjennomsnittlige freakforum-bruker, men det antar jeg at du også har?
Sist endret av Kalamazoo; 29. september 2010 kl. 19:00.
Kan bare nevne at jeg ble stoppa i tollen og forklarte som sant var at jeg røyker ca 2-3 ganger i uka og at jeg jobber på dagtid der jeg bruker bil. Han spurte så om hva sjefen syntes om at jeg kjørte i ruspåvirket tilstand og at det måtte gå 4 uker etter jeg hadde røyka til jeg kunne kjøre bil.
Da jeg kom til neste post på programmet snakket jeg med en annen konstabel, spurte hvilke mennesker de hadde ansatt som drev å kom med slikt. Han lo av det uten å si noe mer om saken.

Så vil ikke føle meg for trygg på at noen av disse nazikonstablene mener at du burde miste lappen om du har thc i blodet.

Kan legge til at jeg ikke hadde med meg noe, bare vært i amsterdam og hundene markerte på klærne mine.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Jamen fortalt, så flott da. Hvorfor svare når du ikke kan svare sikkert på det?
Kanskje det burde gjelde for meg og, men leste i bladet Spirit for en stund tilbake at det ikke var ulovlig for en nordmann å røyke i Amsterdam. De hadde kontaktet den nederlandske ambassaden og politiet. Det eneste de la på var det dumme scenariet at man kanskje ble involvert i en bilulykke på vei hjem fra flyplassen i Norge.
Vis hele sitatet...
KVERULERING

Jeg presiserte i mitt innlegg at dette er noe som er blitt fortalt til meg, og noe som jeg personlig tror på og lever etter. Jeg har på ingen måte hevdet at dette er fakta, som alle må føye seg etter.

Er du faktisk avhengig av kilder, så finner du dem selv.

Dessuten er det ikke noe krav til kilder her på bruket, er det vel?






ON TOPIC

Hvordan kan det være straffbart å ha 9-CARBOXY-THC i blodet? Man er jo ikke påvirket så lenge man ikke finner THC i blodet??

Det bevis at man har hatt et ulovlig stoff i kropp, en eller annen gang den siste tiden, men ikke under hvilke omstendigheter.

For å rettferdiggjøre testing etter 9-CARBOXY-THC, så burde man egentlig utføre en full tox screen når noen blir stoppet i trafikken.
Steroider, og andre ulovlige trenings supplement, kan gi bivirkninger som er uheldige i sammen med bilkjøring.
Sist endret av Jailbait; 4. oktober 2010 kl. 13:18.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
For å rettferdiggjøre testing etter 9-CARBOXY-THC, så burde man egentlig utføre en full tox screen når noen blir stoppet i trafikken.
Steroider, og andre ulovlige trenings supplement, kan gi bivirkninger som er uheldige i sammen med bilkjøring.
Vis hele sitatet...
Så for å rettferdiggjøre noe du er imot, skal man gjøre enda flere ting du er imot? Jeg skjønner hva du mener, men det faller på samme type argumentasjon som mange benytter seg av, at hvis cannabis er lovlig, hvorfor er ikke alkohol lovlig osv. Denne typen argumentasjon blir for dum, da det er frihet over oss selv vi står for, ikke rettferdighet mellom stoffer, hva nå det skulle være.
Ser poenget ditt, men jeg er ikke helt enig.

Poenget mitt er å sette lys på problemstillingen ved å sette ting inn i perspektiv.
Å sette ting inn i perspektiv gjør det lettere for folk å forstå hvor latterlig, for eks, det er at cannabis er ulovlig.
Jo, det er latterlig at alkohol er lovlig og cannabis ulovlig. Det er kanskje ikke et gyldig argument, men å sammenligne virkninger/bivirkninger, hjelper og sette saken inn i perspektiv.

Å ta en full tox screen er jo helt latterlig, og er kun for å bevise hvilke stoff du har gått på.
Samma mener jeg om pisse prøve, den er kun for å bevise om du har hatt THC i blodet.
Sist endret av Jailbait; 5. oktober 2010 kl. 10:21.