Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1443
Hei
kjørte over en katt igår, den ble dessverre så skadet at jeg bare måtte avlive stakkaren og jeg la den i nærmeste søppel dunk under de øverste posene.

Nå sitter jeg med dårlig samvittighet og lurer jeg på om det er noe mer jeg burde gjøre, som å sende inn en liten melding til lokalavisen. Var det galt av meg å bare sette den i søppel dunken, skulle jeg ringt en veterinær før jeg tok livet av den?
Du gjorde det man skulle ha gjort. Send inn et "leserbrev" til lokalavisa og beskriv katten, si at den døde da du kjørte på den.


Dvergen
Så sant ikkje katten var merka på noe som helst måte, så er det ikke mye du kan gjøre. Sette opp en flyer ?
Du gjorde nok det riktige ved å ta livet av katten hvis den ble veldig skadet, så kudos til deg for det.

Hvorvidt det er riktig å gjøre slik du gjorde vet jeg ikke, men dersom ingen har vært der å hentet søppla enda kan det kanskje være lurt å dra tilbake å hente katten og ta den med i en pose? Mulighet for privat begravelse?

Gjerne ring lokal veterinær for å dobbeltsjekke.
Hvordan tok du livet av den?
snox's Avatar
Trådstarter
vet ikke om det er så lurt å gi den til noen i en pose, var ikke akkurat vakkert. Men føler jeg har et behov for å beklage til noen ihvertfall. Er det normalt å utgi telefon nummer eller noe slikt i et leserbrev?

Hvordan tok du livet av den?
Vis hele sitatet...
Brakk nakken på den.
Sist endret av snox; 10. mars 2010 kl. 12:02.
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Sånn egentlig så er det ikke noe å gjøre med det. Jeg hadde bare lagt den i søppelbøtta, og kjørt derifra. Katter, som jeg ser det er skadedyr, på samme måte som rotter. Folk får enten holde styr på de, ellers blir de påkjørt.


Dvergen
Vis hele sitatet...
Dvergen: Du har syyyke tanker i hode ditt. Tenk på den lille jenten/gutten som trolig eide den katten og stelte den hver dag og koste med den.
til trådstarter: når Katten er så hardt skadet var det bra du drepte den og ikke lot den lide. Du bør få gitt info så eieren får vite det
Folk pleier å legge påkjørte katter i veikanten så eieren kan finne den. Man kan aldri vite hvor glad eierene er i kattene sine og om de vil begrave den osv.
Men som trådstarter sa: Det var ikke akkurat vakkert. Tviler på at noen hadde vært veldig glad for å finne katta si som kjøttdeig. Da synes jeg det er helt riktig å legge den i en søppelkasse, for så å sette en notis i lokalavisa.
Bra at du gjorde det skjedde noe likt med oss også,for 2 årsiden kjørte bilen forran meg og faren min over ei katte, katta var da helt flat å skreik så pappa avliva den og personen som kjørte på katta begynte å skjelle ut faren min får å gjøre det >_>