Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3388
Hei! Søkte litt, men fant ingenting bortsett fra en tråd hvor det ble spurt om alle verdens rusmidler på engang. Det jeg egentlig er ute etter, er om hvordan form man kommer i om man kombinerer flere ulike rusmidler på en kveld som f. eks hasj, xtc, kokain, amf, alko eller forsåvidt andre stoffer også, bare at det er mange på en gang.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det multipliserer farene ganske fort ja.

Man har vel grovt sett tre typer interaksjoner.
CNS depressiva: å kombinere flere sløvende midler kan ende opp i hjertestans/slutte å puste
Stimulerende: Kan ende opp i overoppheting, hjerteinfarkt etc
Kombinere CNS depressiva og Stimulerende: Kroppen får motstridende signaler og vil få ekstra mye å arbeide med, du stresser kroppen i to motsatte retninger.

Klart, menge er alfa omega her, men personlig er den eneste kombinasjonen jeg selv bruker til tider alkohol og cannabis.
Å kombinere en haug av rusmidler er, som det sier seg selv, som regel en dårlig idè. Du kan jo forsøke selv, døtt i deg masse random greier så skal jeg forsikre deg om at du enten havner på sykehuset eller får en skikkelig dårlig dag. Det er derimot noen kombinasjoner som er foretrukket av enkelte, men dette er som regel bare 2-3 rusmidler.
husker et raveparty en gang hvor jeg døtta innpå med pot, kola, amf, og x... endte i att jeg lå på gulvet hele kvelden og rulla frem og tilbake. Fikk en dårlig dag resten av de året for å si det sånn..
Ting som SOM REGEL går fint er

- alkohol, hasj
- alkohol, speed (kola)
- speed, hasj
- alkohol, speed (kola), hasj
- alkohol, e
- e, hasj
- alkohol, e, hasj

Finnes sikkert mange andre kombinasjoner, men dette er ihvertfall hva jeg vet går greit (som oftest). Men hvorfor man skulle blande kola og hasj vet ikke jeg, men det går nå ihvertfall.

Det finnes sikkert mange andre komboer også, men mer enn dette tør ikke jeg uttale meg om.
Må bare nevne at det funker for mange å blande speed med minus. Da er det en fin blanding med 2/3 minus og 1/3 speed. Da blir man ikke kjempespeeda, men får roen , samtidig som man er våken og aktiv.... Men - dette er heavy greier, ikke noe å teste ut på en fest for moro skyld. Passa på.
reTing som SOM REGEL går fint er

- alkohol, hasj
- alkohol, speed (kola)
- speed, hasj
- alkohol, speed (kola), hasj
- alkohol, e
- e, hasj
- alkohol, e, hasj

Finnes sikkert mange andre kombinasjoner, men dette er ihvertfall hva jeg vet går greit (som oftest). Men hvorfor man skulle blande kola og hasj vet ikke jeg, men det går nå ihvertfall.

Det finnes sikkert mange andre komboer også, men mer enn dette tør ikke jeg uttale meg om.
Vis hele sitatet...
Rent fysisk så kan man vel blande cannabis med hva som helst, noen som vet om det i det hele tatt finnes noen farlige kombinasjoner med cannabis.
Sitat av PirateX
Rent fysisk så kan man vel blande cannabis med hva som helst, noen som vet om det i det hele tatt finnes noen farlige kombinasjoner med cannabis.
Vis hele sitatet...
Men å røyke cannabis under en psykedelisk nedtur virker svært skremmende på en del individer, noe som kan føre til diverse situasjoner en kunne vært foruten.

Men det er forskjellig fra person til person og rusmiddel. Man bør uansett ha det i tankene de første gangene man prøver psykedelia. Skal ikke utale meg om stimulanter, men har hørt at kombinasjonen kan være skremmende med noen av disse også.
Sist endret av Joachimsen; 19. september 2008 kl. 11:32.
ok tenkte rent fysisk jeg da.
Sitat av Joachimsen
Men å røyke cannabis under en psykedelisk nedtur virker svært skremmende på en del individer, noe som kan føre til diverse situasjoner en kunne vært foruten.

Men det er forskjellig fra person til person og rusmiddel. Man bør uansett ha det i tankene de første gangene man prøver psykedelia. Skal ikke utale meg om stimulanter, men har hørt at kombinasjonen kan være skremmende med noen av disse også.
Vis hele sitatet...
Så og si alt jeg har tatt har vært i kombinasjon med cannabis. Enten hele veien eller bare på nedturen. Enig at det er fort gjort å røyke litt i meste laget på nedturen. Cannabisen setter definitivt sitt preg på nedturen, og tar den til nye steder og høyder. Mange ganger har endt opp med å bli for fjern og ønsket at jeg hadde røyka litt mindre, men så fort rusen gir seg er det alltid tid for et trekk til. Det smude med å gjøre dette er at man opplever en helt unik rus, samt at når drogene man har tatt omsider forlater systemet så har man så mye cannabis innabords at man slukkner uten problemer.
Efedrin suger hvis du tar for mye når du er edru. Skjelvinger og nerver osv. Men ta deg en fyll, og hiv innpå et par når du føler du er passe drita, og du får pepperform med en gang.
Sitat av PirateX
Rent fysisk så kan man vel blande cannabis med hva som helst, noen som vet om det i det hele tatt finnes noen farlige kombinasjoner med cannabis.
Vis hele sitatet...
Joda, rent fysisk er det mye løye som går an. Men trådstaret spør om "form", og da svarer jeg. Som andre har sagt, så er det ikke alltid like greit å blande hasj med psykadellika. Og det er ikke alle som tåler å blande hasj med alkohol heller (les: spying). Slike ting blir VELDIG individuelt.
Knips, amf. og GHB er ikke å anbefale. Jeg ble skikkelig dårlig av det en gang. Var syk i flere dager etterpå.

Litt difust spørsmål du har. Hvilke stoffer har du tenkt å bruke evt. blande? Hvorfor blande egentlig. Husk at det sinnsykt mye vannskeligere å dosere når man blander. Stoffer kan virke hardere (eller evt. mildere) enn ellers. Det kan være en farlig feil å gjøre!!!
Har prøvd heroin, deretter fleinsopp, og så hasj en gang. Alt ble egentlig bare ganske grøtete. Drepte trippefølelsen helt, men de visuelle hallisene var der!

Men forøvrig så henger jeg med på at hasj nesten kan kombiners med alt, men sammen med psykedelika kan det ødelegge trippefølelsen om man røyker mye på forhånd, mens det i andre tilfeller kan blåse opp trippen noe helt sinnsykt og nesten gjøre en psykotisk, så pass på.

Og når det gjelder GHB så sitter jeg igjen med inntrykket av at man aldri skal kombinere dette med noe som helst...
Disclaimer:
Effektene jeg beskriver er KUN de fysiske (d)effektene, og beskriver ikke de psykiske av kombinasjoner jeg selv har prøvd ut i fra egen erfaring, og gjenspeiles ikke nødvendigvis likt for alle. Da kroppsvekt, toleranse og dosering er et viktig element med bruk av disse stoffene.

Selv har jeg blandet alkohol (fra 1-4 bokser øl) og hasj uten at det har gått galt på noen måte (kvalme etc.), bortsett fra at koardisjonsevnen ble noe redusert etter inntak av hasj.

Ellers så har jeg prøvd:

Nitrazepam (5-10mg) sammen med 3-4 bokser øl uten, det gikk bra, jeg ble litt ekstra "rar".

Diazepam (25mg) sammen med hasj. Dette gikk ganske greit, bortsett fra at jeg merket at evnen til å holde balansen når man går og bøyer seg ble faretruende fraværende.

Oxazepam (10mg) sammen med to bokser øl og noen jointer fordelt på 8-9 timer. Dette virket omtrendt som Diazepam, bare at effekten var mildere siden jeg inntok en mindre mengde, så det føltes egentlig mest rart ut å gå.

Når det gjelder de fleste *zepam stoffene (altså benzoer, beroligende osv.) må man utøve ekstrem forsiktighet når man blander med alkohol. Dessuten, har du aldri tatt noe slikt før og insisterer på å prøve så begynner du med LAVE doser. Man opparbeider seg toleranse mot disse stoffene relativt fort og dermed kan der være missvisende å se på hvordan en erfaren bruker gjør det.

Cipralex og større mengder alkohol (rundt en halv liter 40%).
Dette resulterte i en black-out aktig tilstand. Jeg tok tabeletten, og ventet ca. 30 min. så fikk jeg vite at jeg kom til å bli trøtt av det, så jeg bestemte meg for å gå hjem. På hjemturen kom denne black-out aktige tilstanden hvor jeg nermest gikk i søvne. Hver gang jeg lukket øynene så var jeg ca. 10-15 meter lengre fram og på motsatt side av veien når jeg åpnet de.
Min konklusjon med Cipralex og alkohol er at det sansynligvis kunne gått mye værre enn det gikk hvis jeg hadde tatt mere av det ene eller det andre. Det kan forsåvidt nevnes at jeg ikke er så full at jeg får noe black-out etter 0.5 liter 40% på en hel kveld. Så disse tabelettene kan være skummel.

Dessuten er det anti-depresiva, så det er ikke anbefalt å bruke det hvis du ikke har legitimt behov, da du kan bli deppa av å bruke det hvis du ikke er det.
Sist endret av e|mo; 21. september 2008 kl. 02:27.
Sitat av e|mo
Disclaimer:


Dessuten er det anti-depresiva, så det er ikke anbefalt å bruke det hvis du ikke har legitimt behov, da du kan bli deppa av å bruke det hvis du ikke er det.
Vis hele sitatet...
man må gå på cipralexi 1-2 uker få å få funk av de, og er et c-preperat som det ikke er vits i ruse seg på....
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
[COLOR=Red]BESKJED FRA MODERATOR[/COLOR]Kan folk venligst poste mer enn en liste over idiotkombinasjoner av rusmidler og en hjernedød kommentar om hvor "fett det var", eller må denne tråden også stenges?

Hver bidrige gang et tema som er litt på kanten (I forhold til nFF reglene) og bare krever erfaring (ingen faktuell kunnskap: farmakologi, biologi, neurologi etc) så pøses det på med svar som er omtrent null verdt.

Beklager om jeg tar en streng tone her, men det virker som om noen brukere spesiellt søker seg ut tråder som denne for å så pøse ut med sine 2 cents uten å lese et eneste innlegg utenom det første.
E og alkohol er en dårlig kombinasjon. Du blir varm av E-en, mens alkohol er vanndrivende. For lite vann i kroppen kan føre til heteslag. Og om du blir ekstra tørst har du lettere for å drikke for mye. Ecstasy gjør også slik at du tar lettere skade av vannforgiftning, så dette må man også ha i tankene.
Sist endret av Deth; 21. september 2008 kl. 21:06.
Sitat av Deth
E og alkohol er en dårlig kombinasjon. Du blir varm av E-en, mens alkohol er vanndrivende. For lite vann i kroppen kan føre til heteslag. Og om du blir ekstra tørst har du lettere for å drikke for mye. Ecstasy gjør også slik at du tar lettere skade av vannforgiftning, så dette må man også ha i tankene.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du si...Har alltid blandet E og alkohol (unntagen første gang på E). Har ofte lyst på knips når jeg drikker... Hvis du drikker alkohol og så tar E, og bare passer på å ikke drikke mye alkohol og drikke litt vann på e turen er det ikke noe stress.

Har du egentlig erfaring med E? Tror det er rimlig vanlig å blande alko og E...Men for all del er det noe i teorien, men fungerer ikke så dramatisk i praksis hvis man ikke overdriver veldig...
Har selv gjort dette mange ganger, mèd hell, og mye UTEN hell oppigjennom årene.

Som nevnt tidligere så har du de fysiske fare momentene, hjerte, varme, blodtrykk osv.
Det som før eller siden kommer til og ta rotta på deg er det psykiske.

Har èn bestemt episode jeg kan ta som eksempel, ikke snakk om maaange blandingser,
men alikevel kjørte det hodet mitt i grøfta,
mye pga omstendighetene.

Hadde vært våken to dager på amfetamin ( nok en gang ), så kom det knipps på bordet,
jeg kjøpte to, spiste den ene, fikk en fiiin form, men, etterhvert begynte jeg og legge
merke til at de andre satt å hviska å snakka om meg, dette bare eskalerte til en
heftig psykose, var så ute att jeg klarte ikke engang
gå derifra, var så satt fast i det.

De neste to ukene som fulgte var rett og slett jææævlig!
Å sitte på bussen, når du hører alle hvisker om deg bak ryggen din, når du går i gatene
å du ser i øyekroken din at alle snur seg rundt for å se på deg for så å prate bak ryggen din,
trikke sjåfører, buss-sjåfører som bare stirrer på DEG i speilet sitt.

Syns du dette høres hyggelig ut? Psykoser er ikke noe du spøker med.
Du vet ikke at du har vært i en før etter lang tid etterpå (egen erfaring).
Jeg har lært myye oppigjennom årene om meg selv på denne måten,
dårlig og uansvarlig vei og gå.

i dag vet jeg hvilke blandinger jeg tåler og hvilken jeg klart styrer unna
i festlige lag.
Derimot, er jeg alene, så tåler jeg faktisk mange blandingsforhold,
da er Set, Setting på plass for min del, å jeg kan virkelig kose meg.
Jeg finner det faktisk veldig givende, kan hende fordi
jeg har møtt ett par fartsdummper oppigjennom tidene,
alene er jeg aldri paranoid, trw, eller flere personer, så begynner jeg og slite
( ruspåvirket ).

Har også mer eller mindre velykkete blandingser som er så gærne at du gjør d bare en gang.

Var på party, begynte med god speed, kjørte på med Cola, fortsatte med ei kork ( første GHB test),
venta, tok ei til, føltes ut som jeg satt baakerst i hodet å observerte alt gjennom øya.
Så spiste jeg en knipps (Rosa 8 1/2,,,,my all time favs) etter noen timer på mårraskvisten drakk en kopp med heeeftig flein te hvorpå alt bare ble sinnsykt visuall å headfucked, så jeg tok taxi hjem, å hadde en av de kuuleste aftermath partys for meg selv som jeg noen gang har hatt.

Alt er mulig, MEN, tør du utfordre hue ditt såpass, risker du all in??
Jeg var bare dust å kjørte på, spillte liksom ingen rolle...

Kan si at bakgrunnen min har hatt sin pris i senere tid,
skikkelig dårlig hukommelse, diverse personal issues å alt d der,
har lært (lærer) å leve med det, nothing comes for free.

Ha det gøy med èn ting av gangen er uansett mitt råd.
Personlig erfarer jeg at så dårlig korttids hukommelse,
er både plagsomt, irriterende og downgrading.
Det er bare èn av tingene jeg betaler for i dag.
Sist endret av Eyeamare; 22. september 2008 kl. 18:17.
Rusmidler og effekten de har er forskjellige fra person til person. Jeg har selv blandet Hasj/Marijuana med både Alkohol og Cola, det eneste som skjedde var at jeg ikke fikk noen effekt at Hasjen/marijuanaen eller alkoholen. Men dette kan godt handle om mitt forhold til rusmidler, men jeg ville ikke anbefale å blande noen av de tyngre rusmidlene som feks: Heroin, E, Cola, Speed, Rohypnol(det finnes mange andre orker bare ikke å nevne, dere tar poenget går jeg ut i fra) og diverse psykedeliske.
Sitat av Wodin
Rusmidler og effekten de har er forskjellige fra person til person. Jeg har selv blandet Hasj/Marijuana med både Alkohol og Cola, det eneste som skjedde var at jeg ikke fikk noen effekt at Hasjen/marijuanaen eller alkoholen. Men dette kan godt handle om mitt forhold til rusmidler, men jeg ville ikke anbefale å blande noen av de tyngre rusmidlene som feks: Heroin, E, Cola, Speed, Rohypnol(det finnes mange andre orker bare ikke å nevne, dere tar poenget går jeg ut i fra) og diverse psykedeliske.
Vis hele sitatet...
Kan ikke si at jeg helt ser problemet med å blande psykedeliske. Kan aldri huske å ha hørt om noen, lest eller selv opplevd noen problemer med det så lenge man holder seg innenfor rimelighetens grenser.
Sist endret av Sinister; 24. september 2008 kl. 13:17.
Sitat av Dodecha
Det multipliserer farene ganske fort ja.

Man har vel grovt sett tre typer interaksjoner.
CNS depressiva: å kombinere flere sløvende midler kan ende opp i hjertestans/slutte å puste
Stimulerende: Kan ende opp i overoppheting, hjerteinfarkt etc
Kombinere CNS depressiva og Stimulerende: Kroppen får motstridende signaler og vil få ekstra mye å arbeide med, du stresser kroppen i to motsatte retninger.
Vis hele sitatet...
Hva med de farene en utsettet levera si for i kombirus? DXM/MDMA er et godt eksempel.

Edit: Denne kombinasjonen har to faremonenter. Begge stoffene brytes ned av de samme enzymene i levera, og dette kan føre til problemer om kroppen må håndtere begge stoffene samtidig. Det andre faremomentet er at DMX stimulerer utslipp av serotonin, og dette i kombinasjon med selektive serotoninreopptakshemmere kan føre til serotoninsyndrom.

Pass på deg selv.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lim: Klart de er store farer, og det er veldig bra at du legger til denne infoen.

Ellers har jeg også hørt at blanding mellom MDMA og Amfetamin er noe man skal holde seg langt unna.

Edit: Angående MDMA og amfetamin så ser jeg ikke noe ekstrem fare ved "normalt" bruk, andrehåndsinformasjonen jeg har snakker om å ta MDMA etter flere dager på konstant amfetaminrus.
Sist endret av Dodecha; 24. september 2008 kl. 14:29.
Sitat av Dodecha
Ellers har jeg også hørt at blanding mellom MDMA og Amfetamin er noe man skal holde seg langt unna.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Det kombineres jo mer enn ofte i ecstasy. Det kunne vært bra å få litt mer utfyllende info om akkurat denne kombinasjonen da det vil være relevant for mange hoder der ute.

Kanskje det skulle vært en dedikert kombinasjonstråd i rusmiddelforumet?
Mange jeg kjenner som foretrekker å ta mdma på nedturen av en heftig amf helg..
Sitat av Jozeph
Mange jeg kjenner som foretrekker å ta mdma på nedturen av en heftig amf helg..
Vis hele sitatet...
Fin måte å få værre nedtur på.
Se Black Snake Moan. Ikke så veldig bra film, men det gir en vis anelse av hva som skjer med en når man drar på en virkelig bad trip :P
Hovedkjerringa i filmen bøtter ned på div piller sammen med alkohol, og blir smasha i flere dager etterpå.
http://www.imdb.com/title/tt0462200/
Når det gjelder å blande div stoffer, så anbefaler jeg ikke å blande kork(ghb/gbl) sammen m alkohol. Då e d rett på bikk, å man kan være uheldig å ikke våkne igjen. D e kjipt.
Sitat av aasa
Må bare nevne at det funker for mange å blande speed med minus. Da er det en fin blanding med 2/3 minus og 1/3 speed. Da blir man ikke kjempespeeda, men får roen , samtidig som man er våken og aktiv.... Men - dette er heavy greier, ikke noe å teste ut på en fest for moro skyld. Passa på.
Vis hele sitatet...

Det er ikke noe spesielt farlig.
Det er noe de fleste gjør etter fest på nashpiel, først hive på en strek så fyre ei bønne så blir formen ufattelig god, bedre om man bruker pot!
Sitat av Hulemannen
Det er ikke noe spesielt farlig.
Det er noe de fleste gjør etter fest på nashpiel, først hive på en strek så fyre ei bønne så blir formen ufattelig god, bedre om man bruker pot!
Vis hele sitatet...
Minus som i heroin og ikke cannabis.
Tror det handler om selvkontroll.. er man virkelig villig til å risikere permanent skade / livet bare for en fet tripp? Folk fortsetter å dø av eksperimentering med alle slags rusmidler hele tiden. er du glad i livet, tenk gjennom det før du gjør ting.. gjør du det til en vane, kommer det å automatisk etterhvert. Kombinerer man flere stoffer regelmessig, vil det etter hvert bli jævli kjipt å ta bare en av de av gangen.

Min mening er iallfall at god pot og et par rivotril'er er sinnsykt digg, og gir en skikkelig høy, chill rus! Kombinerer man dette med en liten vennegjeng, kald rødbrus og noe bra musikk fra et godt anlegg, holder det for min del i alle fall.
Har kompiser som sa ja til det jeg sa nei til, flere av de er nå på kjøret eller har akkurat klart å unngå det med syltynn margin. Andre igjen har full kontroll selv om de driver med det meste.

Mitt råd er at DU må ta kontroll over DITT liv, DITT forbruk og sette dine EGNE grenser. Sannheten er at alle rusmidler er helseskadelig, i forskjellig grad. Grensen mellom bruk og misbruk er smal og noen ganger altfor lett å overse.

ble litt lang og passe OT... men men