Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 4166
Hei

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe ny datamus.
Den skal brukes til spilling, menst aim spill, f.eks CS, BF osv..

Men jeg vet ikke helt hvem jeg skal velge, den må være en fin pris..

Jeg har tenkt på denne:
Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0

Har noen noen erfaringer med denne?
Eller ser den greit ut til spilling?

Kom gjerne også med andre forsalg

På forhånd takk
om du ikke har det veeeeeldig travelt kan du jo vente til denne kommer til landet: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10322

edit: jeg har selv v3.0 av MS musa og den funker ypperlig til gaming ..
Den er absolutt "grei" nok til spilling.. Den er ypperlig.. go for 4.0 du..

Hører forresten at nye fra logi har god presisjon.
Optisk MS IntelliMouse 1.1! De har den på komplett.no.
Hvis du skal bunnyjumpe i cs, og skifter fra intelli 3.0 til 4.0, blir det en helt ny teknikk, og vanskelig i venne seg til, synes iallefall jeg. Jeg bruker selv Logitech Dual optic, med 2 sensorer som hver yter 800Dpi.
Kjøpte meg Intelli 4.0, men solgte denne, da jeg overhodet ikke ble venn med scrollen.
Jeg vil anbefale Logitech® MX™510 Performance Optical Mouse

http://www.logitech.no/index.cfm?cou...rid=3&detail=2
http://www.logitech.com/index.cfm/pr...3&ad=hp_mx1000

Den har jeg bestilt til en bærbar som jeg får denne uken, har hørt mye bra om den
anbefaler det samme som Magnus, Logitech MX510!!
Frazzy: den musa der er konge, en kammerat av meg har den, wow for ett grep på den
Til gaming MX510, til andre ting har jeg min kjære MX900
Enig med B3ndx, scrollen på 4.0 er slettes ikke god. Vil anbefale MS 3.0!
stayen's Avatar
Trådstarter
56 0
Nå blei jeg litt i tvil her.. Hehe
Om jeg skal gå for MS eller Logitech 510.
ztaale: jeg trenger det ganske fort egentlig.. Må ha bestemt meg innen fredag

Edit:
så trengte jeg også en musematte da
så hva med denne?
http://komplett.no/k/ki.asp?sku=124140&cks=PRL
Sist endret av stayen; 20. september 2004 kl. 16:06.
scrollen på MS 4.0 er helt ypperlig når man blir vant til den! Kjempefornøyd med den

Egentlig vil jeg anbefale deg å dra på elkjøp el. å prøve de forskjellige musene du har lyst på. Vanskelig å se om du syns de er gode å holde i på nett.
stayen's Avatar
Trådstarter
56 0
Opprinnelig postet av Trond
scrollen på MS 4.0 er helt ypperlig når man blir vant til den! Kjempefornøyd med den

Egentlig vil jeg anbefale deg å dra på elkjøp el. å prøve de forskjellige musene du har lyst på. Vanskelig å se om du syns de er gode å holde i på nett.
Vis hele sitatet...
Har vært der, men nærmeste el-kjøp hos meg hadde de 3 prøver eller noe
fUnc sUrface1030 passer supert til MS!
stayen's Avatar
Trådstarter
56 0
Opprinnelig postet av s0lberG-
fUnc sUrface1030 passer supert til MS!
Vis hele sitatet...
Okey..
Jeg får følge med på topicen litt til så får vi se hvem mus som blir sagt mest
Jeg har MS4.0 og elsker den! Bedre å hold e i enn mx
and also, fUnc sUrface vinner plenty med tester overalt på nettet når det kommer til gaming musematter

er mæææææd smooth den matta, sitter med en sånn en selv så jeg vet hva jeg snakker om
IntellMouse 4.0! har en selv! stygg, kanskje men drit deilig å spille cs med! "skaff deg en IM 4.0 og ei alle"
Den absolutt beste på markedet nå er Logitech MX1000 Trådløs. Det er verdens første lasermus, og den har en utrolig presisjon og underlagsfølelse pga. det. Det trådløse gjør ingen skade for denne musa iom. at det er en ny teknologi slik at det ikke blir begrensninger på presisjon og "refreshrate".

Nr. 2 må være Logitech MX510 som også har en utrolig presisjon og veldig godt grip. Jeg har selv denne, og mener det må være ei av de beste musene jeg har kjent! Jeg var allerede etter de første par timene med musa blitt avhengig av ekstraknappene.

Logitech MX1000 eller MX510 sammen med IceMat gir veldig god gli, sammen med god presisjon!

Edit: Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 hadde jeg før, denne var også ganske god, og for en tid tilbake siden skulle "alle" kjøpe den siden de beste gamerne hadde disse. (Ja, jeg har vært gamer)
Jeg har MIE3.0 og MX510 liggende rett ved siden av hverandre her ved dataen, og jeg mener at MX510 slår MIE3.0 langt ned i støvlene når det kommer til presisjon og grip. Logitechmusa virker og mye mer solid enn Microsofts.
Teknisk sett kommer MIE3.0 langt ned i forhold til MX510, dessuten hører jeg flere som sier at MIE4.0 er ødelagt og er mye dårligere enn MIE3.0 i design og grip.
Sist endret av dadyd; 20. september 2004 kl. 16:20.
B3ndx: Er det trinnløs scroll på den?
stayen's Avatar
Trådstarter
56 0
Opprinnelig postet av dadyd
dessuten hører jeg flere som sier at MIE4.0 er ødelagt og er mye dårligere enn MIE3.0 i design og grip.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker ikke så mye på design på den, hvis du mener utseende

EDIT: mx1000 er litt for dyr for meg
Sist endret av stayen; 20. september 2004 kl. 16:29.
Hvor i norge får vi tak i razorsone mus?
Som de andre sier ja, gå for FunC 1030 <3

Opprinnelig postet av ^V|per^^
B3ndx: Er det trinnløs scroll på den?
Vis hele sitatet...
Mener du Intelli 4.0 eller Logitech Dual ? Er iallefall trinnløs på 4.0 og "hakk" i Dual optic`en
MX'ene (alle) er litt mer kresne på hånd størrelse/fasong. Prøv en før du kjøper og se om den passer deg.
B3ndx: Var 4.0 jeg mente... Da blir det nokk ikke 4.0 på meg... Trinnløs is teh devil!
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Du trenger ikke noe fancy shit, og hvertfall ikke trådløs. Hovedpoengene, er at den har en jevn og fin underflate, en god scroll, to knapper son funker, og at den er god å holde i. Jeg ville gått for denne.
stayen's Avatar
Trådstarter
56 0
Opprinnelig postet av Aciid_boot3r
Du trenger ikke noe fancy shit, og hvertfall ikke trådløs. Hovedpoengene, er at den har en jevn og fin underflate, en god scroll, to knapper son funker, og at den er god å holde i. Jeg ville gått for denne.
Vis hele sitatet...
Det er en sånn jeg har i trådløs.. Iværtfall ca..
Jeg har hatt Microsoft Intellimouse explorer 3.0 helt fra da jeg fikk pc`n min, den anbefaler jeg på det sterkeste
Sist endret av genex; 20. september 2004 kl. 16:40.
Bruker selv Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 for øyeblikket, pga.. jeg slet ut min übergamle Logitech optical(gullklumpen min).

Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 er god på alle måter bortsett fra.

1. Trinnløst rullehjul (kan være litt vanskelig å venne seg til)
2. Det er rett og slett Microsoft(liker vanligvis ikke microsoft muser)

For all del! Ikke kjøp den trådløse, trådløse muser er absolutt ikke til å anbefale!!!

(ihvertfall ikke til ditt bruk, gaming altså)


Når det gjelder musematter så sier jeg bare, func 1030 !!!
Sist endret av zpn*; 20. september 2004 kl. 16:42.
kjøp Logitech MX1000 :P
Kjøp ikke intelli 4.0, har selv denne og er overhodet ikke fornøyd med den.
Musa er grei i og for seg, men når du har brukt den en stund klikker venstremuseknapp helt, den sitter fast og sitter igjen. Og nei jeg har ikke sølt cola eller div andre ting på den
Scrollen er heller ikke vennlig.
Gå for mx 510 du.
Nei nei! dere har misforstått alle sammen.
Jada logictech er vel og bra, men det ter ikke det som teller.

Har det noen gang fallt dere inn at:
1. de ca 10 knappene du har rundt omkring på musa di er helt unyttige, og at en god bruker gjør tilsvarende operasjoner myke kjappere med tastatur?(med unntak av scrollehjul)
2. at en tung mus er en dårlig mus.
2. du styrer ikke musa med armen men med handa. eks. Legg hånda di så godt opp på musa at du ikke er nær musematta med håndflata. beveg musa. Hva merker du ? jo at musa er veldig lite presis.
Det stikk motsatte er å legge den helt bakre delen av hånda helt inntil bakdelen av musa. samtidig lar du peke- og langfinger gå i en stor bue ned helt i starten av knappene på musa. Beveg musa. Hva merket du? du har et mye mer begrenset område, men du har på den annen side en fantastisk presisjon.

konklusjon. Halve hemligheten i god aim er å fjerde med fingrene når du spiller. dette får du ikke med en mx700/mx900 eller andre store mus hvor håndflata ikke er nær matta. se bare på musene til alle gaming mestere. er det de store og tunge musne kanskje? nope.

derfor er og blir det starndard musedesign ala http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=101088&cks=PRL når du i razer i tillegg har syk presisjon vil jeg anbefale alle gamere http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10322 musa.
stayen's Avatar
Trådstarter
56 0
Opprinnelig postet av Zpawn
Bruker selv Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 for øyeblikket, pga.. jeg slet ut min übergamle Logitech optical(gullklumpen min).

Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 er god på alle måter bortsett fra.

1. Trinnløst rullehjul (kan være litt vanskelig å venne seg til)
2. Det er rett og slett Microsoft(liker vanligvis ikke microsoft muser)

For all del! Ikke kjøp den trådløse, trådløse muser er absolutt ikke til å anbefale!!!

(ihvertfall ikke til ditt bruk, gaming altså)


Når det gjelder musematter så sier jeg bare, func 1030 !!!
Vis hele sitatet...
Jeg har erfaringer med trådløs mus så jeg veit jeg skal holde meg unna det
Bare for å forsterke til folka som sier 4.0 er bra/best... JA det er den............ Når jeg spilte cs var intelli mouse 4.0 meget kjekk, gå for den.
Logitech MX510 Optical Mouse
http://komplett.no/k/ki.asp?sku=124147&cks=PRL
denne er bare best da
Den musmatten er knall! Bare sier det, har den selv.
stayen's Avatar
Trådstarter
56 0
Tror jeg får for Intelli Mouse 4.0 jeg, siden flertallet har gått for den..
Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort det. Finn heller en mye bedre mus. Har selv intelli 4.0 og annbefaler den ikke.
Opprinnelig postet av hysing
Nei nei! dere har misforstått alle sammen.
Jada logictech er vel og bra, men det ter ikke det som teller.

Har det noen gang fallt dere inn at:
1. de ca 10 knappene du har rundt omkring på musa di er helt unyttige, og at en god bruker gjør tilsvarende operasjoner myke kjappere med tastatur?(med unntak av scrollehjul)
2. at en tung mus er en dårlig mus.
2. du styrer ikke musa med armen men med handa. eks. Legg hånda di så godt opp på musa at du ikke er nær musematta med håndflata. beveg musa. Hva merker du ? jo at musa er veldig lite presis.
Det stikk motsatte er å legge den helt bakre delen av hånda helt inntil bakdelen av musa. samtidig lar du peke- og langfinger gå i en stor bue ned helt i starten av knappene på musa. Beveg musa. Hva merket du? du har et mye mer begrenset område, men du har på den annen side en fantastisk presisjon.

konklusjon. Halve hemligheten i god aim er å fjerde med fingrene når du spiller. dette får du ikke med en mx700/mx900 eller andre store mus hvor håndflata ikke er nær matta. se bare på musene til alle gaming mestere. er det de store og tunge musne kanskje? nope.

derfor er og blir det starndard musedesign ala http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=101088&cks=PRL når du i razer i tillegg har syk presisjon vil jeg anbefale alle gamere http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10322 musa.
Vis hele sitatet...
Har du et veldig glatt underlag kan en tung mus faktisk være nyttig, slik at musa ikke snurrer en tur langt faen i voll bare du glipper den i to sekunder. Og aim ligger i personlig teknikk, ikke en linje tekst en eller annen dimling på et forum måtte ha skrevet. Det samme gjelder for knappene. Det er selvfølgelig kjekt å ha mest mulig kommandoer på ett område, slik at du slipper å måtte koordinere fingrene ekstra når de allerede er opptatt med å styre spilleren.
Opprinnelig postet av Loeve
Har du et veldig glatt underlag kan en tung mus faktisk være nyttig, slik at musa ikke snurrer en tur langt faen i voll bare du glipper den i to sekunder. Og aim ligger i personlig teknikk, ikke en linje tekst en eller annen dimling på et forum måtte ha skrevet. Det samme gjelder for knappene. Det er selvfølgelig kjekt å ha mest mulig kommandoer på ett område, slik at du slipper å måtte koordinere fingrene ekstra når de allerede er opptatt med å styre spilleren.
Vis hele sitatet...
Joa knapper er ålreit det, men jeg bare prøvde å nevne at det godt kan unnværes, og jeg står fortsatt ved at tastatur er raskere.
Man kan ikke læres å bli god i sport, men det hjelper med gode råd på veien. Jeg tror folk flest ikke faktisk tenker over hvordan de spiller. Derfor velger de den musa som føles best i hånda når de tar i den. Hvis det er det du er ute etter kan du bare legge hånda på en silkepute, eller kjøpe en MX 900(he he).

jeg hadde tung mus i alle år, og jeg fannt bare ulemper med det, men så kjøpte ikke jeg noen icemat heller da.
Mx900 er da vitterlig en tung mus, slik som resten av modellene basert på Mx500.
fra min erfaring, merker jeg INGEN forskjell på mx310 og mx700. sådetså. ikke bruk unyttig mye penger på en mus, når du kan kjøpe f. eks. intelli mouse, eller mx310.
Jeg sier av egen erfaring da jeg har hatt MS IntelliMouse 4.0 at du IKKE bør kjøpe den.

Kjøp deg MX510 eller 500. Det er helt fantastiske mus begge 2.
vent litt og kjøp den nye til razor se innlegg #2
stayen's Avatar
Trådstarter
56 0
Opprinnelig postet av |Stress|
vent litt og kjøp den nye til razor se innlegg #2
Vis hele sitatet...
Men den blir sikkert for dyr
Intelli 4.0 er alt for lett.. og den scrollen er irriterende! Logitech MX 510 er den beste etter min mening, sett bort i fra alle merkene som blir på den etter bruk
Hm...
Har erfaring med en del av musene som blir snakket om her!
Jeg jobber på spill-cafe i bergen, og vi er opptatte av gode muser.
Vi har tidligere kjørt MS 3.0 musene, men da de ikke er å få fatt i lengere, så tenkte vi at vi skulle bestille inn noen MS4.0 muser. Musene i seg selv er gode. God aim, god å holde i. Problemet var med scroller hjulet. Siden det er flere motoriserte deler der, så har det en tendens til å bli ødelagt fortere enn vanlige muser. Så vi kjøpte inn 6 muser, og sitter med 2 som funker ordentlig etter 3 måneder.
Logitech musene er absolutt ingenting galt å si på, gode muser. Men har en litt "plastisk følelse" når man sitter med den, vanskelig å forklare.
Den mest holdbare musen jeg har brukt er MS3.0, den holder ut det meste, er god å holde i, å gjør oppgaven sin godt. Sammens med en Func matte, ble dette sett på som "the aimbot" en stund.
(Nå pakker komplett MS4.0 med en func matte, og kaller den aimbot faktisk!)

I det siste har vi kjøpt inn Mystify mamba
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124533&cks=PRL
Denne musen er enormt kjapp, og flyter fint selv på vanlig bord. Knappene på musen synes jeg er ekstremt lett tilgjengelig. Klarer nå trykke på høyre sideknappen på musa uten problem!
Søt mus, men har ikke fått testet den over tid, så er usikker hvor lenge den holder ut før den dør!

Få fatt i en MS3.0 mus er konklusjonen, eller kjøp deg en logitech mus du...

Håper dette hjelper litt!
logitech mouseman dual optic, den beste musa i verden.
Correct me if im wrong, men er ikke terratec fake razersone? Like mus!