Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3570
hei, jeg er ikke sikker på om dette er noe farlige stuff eller ei, det dukker opp når jeg ska lukke en nettside, spesielt der det streames direkte tv eller etter slot spill på norsk tipping, også på andre nettsider men mye forsvant når jeg satt inn avast control som sperrer reklame, det som dukker opp er :

"vil du virkelig forlate dette nettstedet" eller

"en direkte side sier"

og man må huke av "hindre denne i og poppe opp flere ganger"

før man kan trykke seg ut, det er slike småe bokser men veldig irriterende siden det skjer så ofte.

takk
Hadde dette selv en tid tilbake. Var bare et skikkelig irriterende virus som putta inn annonser overalt. Fikset det med å avinstallere alle programmer som jeg ikke visste hva var og bytte nettleser til Chrome. Kanskje vært å prøve
Trådstarter
6 1
jeg har gjort alt dette, resterende har jeg og sjekket, rensket-slettet-scannet med både malware og avast, prøvde andre virus scannere også men de fant heller ingenting, prøvd i sikker modus også, men det er det samme, skjer både i chrome og andre nettlesere.

hvilket virus er det da? siden jeg ikke finner den?
hadde vært fint å få det vekk
Pensjonert Skaper
Hvis du er på sider med Flash-plugins har jeg opplevd at dette kan skje. Har jobbet litt med en gratis bilde-editor på pixlr.com og hver gang jeg lukker siden kommer det opp advarsel om jeg "virkelig vil forlate" siden. Har tenkt at dette er fordi nettleseren ikke har styr på hva jeg driver med i editoren og derfor gir beskjed som en ekstra advarsel i tilfelle jeg ikke har lagra alt.

Dersom det er _nøyaktig_ samme advarselen som kommer opp når du tester i forskjellige nettlesere er det nok noe virus-shit. Men dersom advarselen er forskjellig i forskjellige nettlesere vil jeg nok heller tro det er noe som er innebygget i nettleseren. Da skal det ikke være farlig å huke av for å ikke få samme advarsel i fremtiden.
Limited edition
Moff's Avatar
Dette høres ikke ut som noe virus, det er simpelten et lite Javascript som ber nettleseren din om å bekrefte at du faktisk ønsker å lukke nettsiden du er inne på. Et konkret eksempel på dette som jeg kommer borti hele tida er nettstedet http://www.regex101.com. Hvis du går inn dit og skriver noe i testboksen øverst på siden, så vil du bli spurt om du er sikker på at du vil forlate stedet.

I dette tilfellet er formålet svært enkelt; dette er et nettsted hvor jeg kan teste regular expressions, og fordi det er surt å miste arbeidet mitt, så prøver de å hindre at jeg lukker nettsiden ved et uhell.

Mange shady nettsider bruker det samme trikset for å holde brukerne på siden sin, selv om du ikke risikerer å miste noe ulagret arbeid. Hvis du opplever dette kan du skaffe deg en plugin som blokkerer Javascript og ulike typer annonser, for eksempel AdBlock og NoScript. Disse to skal være tilgjengelig for både Chrome og Firefox. Noen nettlesere vil også la deg huke av på "Ikke la nettsiden vise flere popups" eller noe lignende, slik du beskriver - dette kan du også bruke for å blokkere denne typen oppførsel.
Trådstarter
6 1
ja det er på sider som trenger java script for å fungere, som streaming direkte tv på canal digital feks, etterpå så dukker det opp ett slikt når jeg krysser ut, blocker jeg script så fungerer jo ikke siden, men hvis det ikke er virus så får det bare ligge der, men ikke noe farlig da men mest irriterende.
Sjekk listen over installerte programmer og fjern de du ikke vet hva er. Der fant jeg mitt amatør virus
Slik du beskriver det så høres det ut som du har fått AdWare. Dette er med tanke på at du får "spam" ads på Norsk tipping som har veldig strenge regler for hvordan de kan reklamere. Høres ut som du har noe installert på maskinen din.
Dette kan du fjerne med et antivirusprogram som f.eks malwarebytes.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av poff11 Vis innlegg
ja det er på sider som trenger java script for å fungere, som streaming direkte tv på canal digital feks, etterpå så dukker det opp ett slikt når jeg krysser ut, blocker jeg script så fungerer jo ikke siden, men hvis det ikke er virus så får det bare ligge der, men ikke noe farlig da men mest irriterende.
Vis hele sitatet...
Med AdBlock og NoScript så har du mulighet til å blokkere deler av en nettside. Skru de først på slik at de blokkerer alt, og godkjenn deretter de elementene du vil ha aktive. Med AdBlock i Chrome, så kan du høyreklikke på nettsiden, velge Inspiser, og velge AdBlock-fanen øverst i menyen du får opp. Her listes alle blokkerte elementer opp, og du kan enkelt godkjenne de du vil ha. NoScript har en tilsvarende funksjon for å hindre deler av siden i å være aktiv.
Trådstarter
6 1
Erlpil, jeg har prøvd både forskjellige virus scan og malware og spy programmer, men jeg fant ut at anti malware og avast er de jeg foretrekker å bruke, pluss Ccleaner, men ingen av disse har funnet noe, har prøvd i sikkermodus også dog avast starter ikke i sikkermodus men anti malware og spy bot gjør det, ikke noe funnet,

Moff, jeg lastet inn ADblocker fra chrome udvidelser, den ser ut til å fungere greit på endel andre reklameting som ikke avast greier å blocke, men den ser ikke ut til å ta disse små vinduene med melding som dukker opp, å siden låses jo helt når de kommer opp å kan ikke trykke på annet enn avbryt eller ok så vet ikke helt hvordan jeg ska få lagt den til i blockering? noen triks?

takker for mange gode råd å tips