Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 10971
Som jente får man ofte uønsket oppmerksomhet, spesielt når man er ute på byen. Jeg bruker ikke kjoler eller klær som enkelte luringer mener rettferdiggjør at menn klår, men likevel er det alltid en og annen slesking som kommer å gnukker på dansegulvet. (Hvis noen lurer: Dette gjelder selvfølgelig ikke alle menn!)

Mitt spørmål er: Si at noen tar på meg, gnir kroppen mot min, prøver å få meg vekk fra de jeg er med eller gjør andre ting jeg oppfatter upassende. Kan jeg gi fra meg et slag som selvforsvar?

Om dette skulle utarte seg til å bli en slosskamp, ville det vært hans skyld som krysset mine personlige grenser, eller min, fordi jeg var den første som slo? Rent juridisk.. Noen som vet?
personlige grenser tviler jeg på at du kommer langt med.
Syns det er litt drastisk og slå til noen for det.

Første gangen kan du si ifra, andre gangen dytter du han vekk, tredje gangen går du til en vakt som tar en prat med han.
Trådstarter
14 6
Sitat av kjerstin Vis innlegg
personlige grenser tviler jeg på at du kommer langt med.
Vis hele sitatet...
Nei, men en har vel ikke lov til å bare ta seg til rette på en annens kropp heller? Jeg tenker ikke på å danse ved siden av, men å gni skrittet mot rumpa til fremmede og ta på puppene deres.
Du kan ikke slå folk fordi de er nær deg. Du kan heller ikke slå folk bare fordi de prøver å snakke med deg eller få oppmerksomheten din.
Hvis noen hadde tatt tak i deg og brukt krefter så ville det vært noe annet, men det smarteste til en hver tid er å be dem slutte. (Antar du gjør det..)

Det er ingen luringer som mener kvinners klær rettferdiggjør voldtekt, det er noen luringer som sier at hvis du er lur så bruker du ikke de klærne, for da er det større sannsynlighet for at slike ting kan skje.
Sist endret av PerPerPerPer; 7. august 2013 kl. 21:12.
Trådstarter
14 6
Sitat av Oleee Vis innlegg
Syns det er litt drastisk og slå til noen for det.

Første gangen kan du si ifra, andre gangen dytter du han vekk, tredje gangen går du til en vakt som tar en prat med han.
Vis hele sitatet...

Jeg er jo enig i at det er best, jeg mente rent hypotetisk.
Kan se på det slik, hvis det var en jente som hadde klådd i skrittet på en ukjent gutt og gutten hadde slått hun ned for det, hadde det vært greit ?
Sitat av Oleee Vis innlegg
Kan se på det slik, hvis det var en jente som hadde klådd i skrittet på en ukjent gutt og gutten hadde slått hun ned for det, hadde det vært greit ?
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke sånn. Menn er fysisk overlegne kvinner, ikke noe vondt i det, bare fakta.

Alt kommer ann på "hva" man kan forvente seg på byen. Du kan ikke slå hvis man opplever noe man kan forvente seg på mye, noe man skal takle. Derimot møter du en som plutselig gjør ting litt annerledes, er litt mer skremmende enn vanlig, så kan du godt kalle det preventivt nødverge. Som jente er jeg også ganske sikker på at du hadde kommet unna med det.
Tja...

Man har noe som heter nødrett. Nødrett betyr enkelt forklart at du har rett til å bryte loven for å unngå et større lovbrudd; f.eks. knuse en rute for å stjele et brannslukningsapparat fordi det brenner i nabobygningen. Den ulovlige handlingen kan derimot ikke overgå handlingen du forsøker å unngå eller avverge i alvorlighet (du kan ikke skyte en person som stjeler en bil).

Ref. straffelovens §17:

§ 17. Nødrett
En handling som ellers ville være straffbar, er lovlig når
a) den blir foretatt for å redde liv, helse, eiendom eller en annen interesse fra en fare for skade som ikke kan avverges på annen rimelig måte, og
b) denne skaderisikoen er langt større enn skaderisikoen ved handlingen.
Vis hele sitatet...
Klåing kan vel defineres som seksuell trakassering, som er ulovlig etter paragraf §8a i likestillingsloven, som lyder:

§ 8a. (Trakassering på grunn av kjønn og seksuell trakassering)
Trakassering på grunn av kjønn og seksuell trakassering er ikke tillatt. Slik trakassering anses som forskjellsbehandling i strid med § 3.
Med trakassering på grunn av kjønn menes uønsket adferd som er knyttet til en persons kjønn og som virker eller har til formål å krenke en annens verdighet. Med seksuell trakassering menes uønsket seksuell oppmerksomhet som er plagsom for den oppmerksomheten rammer.
Vis hele sitatet...
Seksuell trakassering er også ulovlig i henhold til straffelovens §298:

§ 298. Seksuelt krenkende atferd offentlig eller uten samtykke
Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd
a) på offentlig sted, eller
b) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket i det.
Vis hele sitatet...
Så er spørsmålet hva du gjengjelder den seksuelle trakasseringen med. La oss si du dytter eller slår ham tilbake. Relevant er da straffelovens §271, hvor det heter:

§ 271. Kroppskrenkelse
Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som øver vold mot en annen person eller på annen måte krenker ham fysisk.
En kroppskrenkelse kan gjøres straffri dersom
a) den er gjengjeldt med en kroppskrenkelse eller kroppsskade, eller
b) den gjengjelder en forutgående kroppskrenkelse, kroppsskade eller særlig provoserende ytring.
Vis hele sitatet...
Her er det et eksplisitt straffefritak for gjengjeldelse av forutgående kroppskrenkelse. Jeg er ingen advokat, og jeg uttaler meg bare for moro skyld, men såvidt jeg kan lese av loven vil du kunne gjengjelde kroppskrenkelsen straffefritt. Det blir dog alltid et spørsmål om graden av gjengjeldelse, ulike syn på saken, vitner, etc. Det kan jo hende du dytter ham så hardt at han faller og slår hodet mot en vegg og dør - og et vitne kun så at du dyttet ham (og ikke den forutgående handlingen fra hans side). Du vil da risikere straffeansvar.

Skulle jeg anbefale, så ville det være å avvise ham bestemt muntlig - evt. flytte deg til et annet sted i lokalet.
Trådstarter
14 6
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Du kan ikke slå folk fordi de er nær deg. Du kan heller ikke slå folk bare fordi de prøver å snakke med deg eller få oppmerksomheten din.
Hvis noen hadde tatt tak i deg og brukt krefter så ville det vært noe annet, men det smarteste til en hver tid er å be dem slutte. (Antar du gjør det..)
Vis hele sitatet...

Ja, jo.. Det jeg egentlig en mellomting jeg skal fram til. Hvis noen klemmer puppene dine trenger det ikke nødvendigvis å gjøre vondt eller "brukes krefter", men det betyr ikke at det er greit fordet. Spømålet er om jeg må erstatte en brukket nese, eller om dette kan regnes som overgrep, og dermed selvforsvar.
Du kan jo prøve å få tak i en finger, helst en ringe-finger eller lille-finger og bare bend den langt bak, og kom med en eller annen trussel.

Gjør du det der en gang til, så mister du hånda di.
Kanskje, men da er du en komplett bitch, om du ikke sier i fra først.
Trådstarter
14 6
Sitat av Stormen Vis innlegg
Tja...

Man har noe som heter nødrett. Nødrett betyr enkelt forklart at du har rett til å bryte loven for å unngå et større lovbrudd; f.eks. knuse en rute for å stjele et brannslukningsapparat fordi det brenner i nabobygningen. Den ulovlige handlingen kan derimot ikke overgå handlingen du forsøker å unngå eller avverge i alvorlighet (du kan ikke skyte en person som stjeler en bil).

Ref. straffelovens §17:



Klåing kan vel defineres som seksuell trakassering, som er ulovlig etter paragraf §8a i likestillingsloven, som lyder:



Seksuell trakassering er også ulovlig i henhold til straffelovens §298:



Så er spørsmålet hva du gjengjelder den seksuelle trakasseringen med. La oss si du dytter eller slår ham tilbake. Relevant er da straffelovens §271, hvor det heter:



Her er det et eksplisitt straffefritak for gjengjeldelse av forutgående kroppskrenkelse. Jeg er ingen advokat, og jeg uttaler meg bare for moro skyld, men såvidt jeg kan lese av loven vil du kunne gjengjelde kroppskrenkelsen straffefritt. Det blir dog alltid et spørsmål om graden av gjengjeldelse, ulike syn på saken, vitner, etc. Det kan jo hende du dytter ham så hardt at han faller og slår hodet mot en vegg og dør - og et vitne kun så at du dyttet ham (og ikke den forutgående handlingen fra hans side). Du vil da risikere straffeansvar.

Skulle jeg anbefale, så ville det være å avvise ham bestemt muntlig - evt. flytte deg til et annet sted i lokalet.
Vis hele sitatet...
Takk, takk! Fikk svar på det jeg lurte på! Jeg har ikke tenkt å slå noen, forresten. Det hjelper stort sett å rope at de skal holde seg unna slik at andre hører det. Da sklir de videre til neste dame.

Sitat av Picard Vis innlegg
Kanskje, men da er du en komplett bitch, om du ikke sier i fra først.
Vis hele sitatet...
Ville sagt i fra først, men fyi er man er bitch da også, for ikke å snakke om "uptight" og har mensen.
Sitat av Hanris Vis innlegg
Ja, jo.. Det jeg egentlig en mellomting jeg skal fram til. Hvis noen klemmer puppene dine trenger det ikke nødvendigvis å gjøre vondt eller "brukes krefter", men det betyr ikke at det er greit fordet. Spømålet er om jeg må erstatte en brukket nese, eller om dette kan regnes som overgrep, og dermed selvforsvar.
Vis hele sitatet...
Kan ikke slå folk fordi de er sleske, men du kan definetivt gå til vakta på stedet.

Personlig ville jeg tatt ett godt tak i utstyret hans, lokalisert BALLENE, grabba dem hardt og vridd rundt så langt det går og lenger.
Det gjør dritvondt og vil sikkert gjøre samme nytten som å slå, bortsett fra at de rundt dere (på dansegulvet) ikke vil oppfatte at du skader ham.
Sitat av Picard Vis innlegg
Kanskje, men da er du en komplett bitch, om du ikke sier i fra først.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bitchy å bite fra seg om en gnir seg inntil deg, hadde noen gjort sånt mot med meg, så hadde de lugget på bakken før de visste ordet av det.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Kan ikke slå folk fordi de er sleske, men du kan definetivt gå til vakta på stedet.

Personlig ville jeg tatt ett godt tak i utstyret hans, lokalisert BALLENE, grabba dem hardt og vridd rundt så langt det går og lenger.
Det gjør dritvondt og vil sikkert gjøre samme nytten som å slå, bortsett fra at de rundt dere (på dansegulvet) ikke vil oppfatte at du skader ham.
Vis hele sitatet...
Vil ikke anbefale å ta balletak, da menn vil gjøre ALT for å få den smerten til å stoppe, jeg hadde ikke klart å styre hva jeg gjorde hvis noen hadde vridd ballene mine.
Ja sant, pokemon, den smerten vet kvinner ingen ting om men det ER et bra tips. For reale ballespark/ballelemlestele gjør så vondt at det nok sikkert vil få ham til å slå DEG, og da er man i grunn like langt.
Trådstarter
14 6
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Ja sant, pokemon, den smerten vet kvinner ingen ting om men det ER et bra tips. For reale ballespark/ballelemlestele gjør så vondt at det nok sikkert vil få ham til å slå DEG, og da er man i grunn like langt.
Vis hele sitatet...
Helt ærlig: Heller et slag i trynet enn tafsing i skrittet.
Sist endret av Hanris; 7. august 2013 kl. 21:39.
Tanke: Dersom hun faktisk kniper ham i ballene, vil vel strengt tatt det også kunne regnes som seksuell trakkasering. Ihvertfall i en rettsak, vil jeg tro...
Trådstarter
14 6
Sitat av Nekran Vis innlegg
Tanke: Dersom hun faktisk kniper ham i ballene, vil vel strengt tatt det også kunne regnes som seksuell trakkasering. Ihvertfall i en rettsak, vil jeg tro...
Vis hele sitatet...

Sant nok, og om du blir antastet av noen du ikke ønsker at skal ta på deg, har man vel heller ikke særlig lyst til å ta på dem. Selv om balleklem gir mindre oppmerksomhet til de rundt deg, er kanskje oppmerksomhet det man ønsker mest når man står opp imot noen fysisk sterkere. Om du gir et slag i trynet vil folk se det, og mest sannsynlig prøve å bryte opp, noe som igjen er positivt.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Oleee Vis innlegg
Kan se på det slik, hvis det var en jente som hadde klådd i skrittet på en ukjent gutt og gutten hadde slått hun ned for det, hadde det vært greit ?
Vis hele sitatet...
Det er aldri greit å slå. Men hvis jenta ikke hadde gitt seg og situasjonen hadde blitt opplevd som truende for gutten og han ikke hadde kommet seg unna på andre måter så har han jo full rett til å slå for å komme seg unna situasjonen. Det heter vel nødverge om jeg ikke tar feil.

Så klart måtte jo gutten prøvd andre muligheter først, men om dama hadde oppført seg voldelig nok og vært nært å gi han juling/voldta han så hadde han nok hatt retten på sin side. På samme måte som at en jente hadde hatt det.
Om et enkelt "slutt med det der" ikke fungerer, kan du ikke bare si at du venter på typen din eller noe? Da vil de heller finne seg en ny dame å grafse på, fremfor å bli slått ned av den imaginære kjæresten din.

Vold er uansett helt unødvendig! Er de ille nok, er det vaktene sin oppgave å ta seg av det... ikke din
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Personlig ville jeg tatt ett godt tak i utstyret hans, lokalisert BALLENE, grabba dem hardt og vridd rundt så langt det går og lenger.
Det gjør dritvondt og vil sikkert gjøre samme nytten som å slå, bortsett fra at de rundt dere (på dansegulvet) ikke vil oppfatte at du skader ham.
Vis hele sitatet...
Absolutt det dummeste man kunne gjort. For det første kan det gjøre mannen steril, og da blir du plutselig å få et svært erstatningskrav eller fengsel på deg. Blir som å skyte noen i armen fordi de tagget på huset ditt.

Og som andre sier her, en mann som får ballegrep på seg kan det gjerne klikke for. Er det en kniv eller andre slagvåpen tilgjengelig ville han nok uten tvil tatt tak i det og brukt det for det det var godt. Ikke fordi man vil drepe, men fordi man opplever total panikk. Burde absolutt være siste utvei, og da burde det heller være et kne i ballene istedenfor å ta tak i de.
Tatover ansiktet, det burde gjøre trikset!
Trådstarter
14 6
Sitat av Saarloos Vis innlegg
Om et enkelt "slutt med det der" ikke fungerer, kan du ikke bare si at du venter på typen din eller noe? Da vil de heller finne seg en ny dame å grafse på, fremfor å bli slått ned av den imaginære kjæresten din.
Vis hele sitatet...
Ja, det rart hvordan en kvinne skal vurderes i relasjon til en annen mann. De respekterer deg plutselig littegrann om du sier typen eller pappa er på utsia. Du tilhører noen andre, og er ikke fritt vilt lenger.. NEXT.
Om du ber folk dra til helvete og slutte med å tafse på deg så slutter nok mange. Om det ikke funker så får du bare smekke til jævelen med et realt bitch-slap og skrike duden i trynet at han kan se å fucke off(vil i mange tilfeller tiltrekke vakter/andre mennekser som uten noe videre om og men viser duden ut).
Det er helt innafor.
Sitat av Hanris Vis innlegg
Ja, det rart hvordan en kvinne skal vurderes i relasjon til en annen mann. De respekterer deg plutselig littegrann om du sier typen eller pappa er på utsia. Du tilhører noen andre, og er ikke fritt vilt lenger.. NEXT.
Vis hele sitatet...
Tiltredes!
Du kan jo alltids helle drinken din over dem, da. Litt dyrt i lengden, men et stort ølglass fullt av vann og isbiter er overkommelig. Og hvem vet, kanskje noen spanderer en ny drink på deg? Det er ikke bare kvinner som irriterer seg over klåfingra rasshøl...

Til alle andre som mener hun skal lyve på seg fiktive kjærester og slikt: det er drittsekkene som skal endre adferd, ikke normale mennesker som skal lyve for å passe inn. Slik tankegang er motbydelig.
Dansegulvene på mange klubber er rent instinktive soner. Å bli tafset på er noe man må forvente siden det er slik subkulturen er. Gjelder mest på 18-årssteder og steder for de mentalt unge.
Folk skal gjøre ting så veldig vanskelig.

Gå til vakten på utestedet og forklar situasjonen, grisen blir i det fleste tilfeller kasta ut. Problem solved.
Sitat av moret Vis innlegg
Om du ber folk dra til helvete og slutte med å tafse på deg så slutter nok mange. Om det ikke funker så får du bare smekke til jævelen med et realt bitch-slap og skrike duden i trynet at han kan se å fucke off(vil i mange tilfeller tiltrekke vakter/andre mennekser som uten noe videre om og men viser duden ut).
Det er helt innafor.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med at dette er innafor, men problemet da er jo at de hun kommer til å reagere på på den måten, kommer til å være fulle folk.
Du vet aldri hva som kan skje. Jeg ville ikke skreket fuck off til en full fyr som kunne banka meg.
Sist endret av PerPerPerPer; 7. august 2013 kl. 22:19.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Du kan gå på selvforsvars kurs. En kollega gjorde det engang, men hun ble klådd på med makt. Så hun slang han i bakken (mannen var mye sterkere og høyere enn damen). Hun fikk vite senere at mannen ikke kan gå ordentlig lenger, så hun sluttet på kurset rett etter hendelsen.
Er det mulig... at du kan kjenne ett skritt hvis du drar på ett dansegulv må du nesten bare regne med.. Å tro noe annet er som å dra på Slipknotkonsert å klage på dytting. Har flere ganger opplevd at på ett ordentlig rave-golv at det er så trangt at jeg ender opp bak ei jente ufrivillig.

Er saken derimot at gutten er direkte ekkel og presser seg opp mot deg, vær voksen og snu deg å si ifra. Innse at en nattklubb er ett sted drar for å få sex, og flesteparten av guttene vil anta at du er der for å få deg kjepp. Takler du ikke det faktumet, bli hjemme. Er du som sagt misfornøyd med at en gutt hitter på deg, er det ikke værre enn å si ifra.

Drar du til en gutt pga dette er du ikke noe værre enn de som denger folk fordi "de så stygt på meg"
Sist endret av Znusken; 7. august 2013 kl. 23:04.
Kan man slå til noen som er påvirket av alkohol, som igjen øker urinstinktet (skaffe seg dame) hos manlige personer fordi han klår på deg? Tror ikke det.

I naturen er det kjent at dansing er en form for å imponere det motsatte kjønn. Fugler gjør det, biller, edderkopper etc. Samme gjelder for mennesker. Det virker kanskje simpelt, men slik er det bare. I edru tilstand klarer de aller fleste å begrense seg, men er man smashed på drinker kan det være noe annet.

Forsvarer for all del ikke grafsing, just saying.
Du sier selvfølgelig bare at du ikke er interessert å danser vekk fra personen...

Alle har da hørt uttrykket: don't bring a gun to a knife fight
Ikke for og være frekk mot TS men når jeg leser tenker jeg på denne sangen :P

http://www.youtube.com/watch?v=W3YLSWixXTQ
Sitat av Znusken Vis innlegg
Er det mulig... at du kan kjenne ett skritt hvis du drar på ett dansegulv må du nesten bare regne med.. Å tro noe annet er som å dra på Slipknotkonsert å klage på dytting. Har flere ganger opplevd at på ett ordentlig rave-golv at det er så trangt at jeg ender opp bak ei jente ufrivillig.

Er saken derimot at gutten er direkte ekkel og presser seg opp mot deg, vær voksen og snu deg å si ifra. Innse at en nattklubb er ett sted drar for å få sex, og flesteparten av guttene vil anta at du er der for å få deg kjepp. Takler du ikke det faktumet, bli hjemme. Er du som sagt misfornøyd med at en gutt hitter på deg, er det ikke værre enn å si ifra.

Drar du til en gutt pga dette er du ikke noe værre enn de som denger folk fordi "de så stygt på meg"
Vis hele sitatet...
Noens intensjoner er nok å dra på nattklubb for å få seg noe. Mens andre drar kanskje på puben for å ha det gøy med vennene. Kanskje har man kjæresten hjemme, mens man er ute med vennene. Mange mulige scenarioer her. Så jeg deler absolutt ikke tanken din om at dette er en oppførsel man kan forvente.

TS: Si i fra at du ikke liker dette. Hvis ikke det nytter, så er vaktene der for å hjelpe. Så si i fra til dem.
Sist endret av Fuzzybossen; 8. august 2013 kl. 00:27.
Sitat av Hanris Vis innlegg
Som jente får man ofte uønsket oppmerksomhet, spesielt når man er ute på byen. Jeg bruker ikke kjoler eller klær som enkelte luringer mener rettferdiggjør at menn klår, men likevel er det alltid en og annen slesking som kommer å gnukker på dansegulvet. (Hvis noen lurer: Dette gjelder selvfølgelig ikke alle menn!)

Mitt spørmål er: Si at noen tar på meg, gnir kroppen mot min, prøver å få meg vekk fra de jeg er med eller gjør andre ting jeg oppfatter upassende. Kan jeg gi fra meg et slag som selvforsvar?

Om dette skulle utarte seg til å bli en slosskamp, ville det vært hans skyld som krysset mine personlige grenser, eller min, fordi jeg var den første som slo? Rent juridisk.. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Hvorfor slå stakkaren? Bare rop voldtekt, så er han ute og i buret iløpet av få minutter. Kanskje du til å med er så heldig å få en erstatning...
Sist endret av CelphCrowned; 8. august 2013 kl. 00:46.
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Hvorfor slå stakkaren? Bare rop voldtekt, så er han ute og i buret iløpet av få minutter. Kanskje du til å med er så heldig å få en erstatning...
Vis hele sitatet...
Det der blir bare for dumt, å rope voldtekt og potensielt ende opp i buret, vil gi en STOR backfire på jenta når politiet skulle skjønne at det er falsk anklage

havner forsåvidt ikke i buret fordi jenta roper voldtekt, da det er en stor prosess med det voldtekt greine, dns sjekk osv.
Hva med et godt gammaldags klask?
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Hvorfor slå stakkaren? Bare rop voldtekt, så er han ute og i buret iløpet av få minutter. Kanskje du til å med er så heldig å få en erstatning...
Vis hele sitatet...
Det må være det slappeste jeg har hørt noengang. Jeg er overrasket over at du har stemmerett. Hvorfor skal hun rope voldtekt når det ikke er det. Aner du hvor alvorlig det er?
Sist endret av MÎmTheKeeper; 8. august 2013 kl. 02:38.
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Det må være det slappeste jeg har hørt noengang. Jeg er overrasket over at du har stemmerett. Hvorfor skal hun rope voldtekt når det ikke er det. Aner du hvor alvorlig det er?
Vis hele sitatet...
Posten min var ment som sarkasme
Alvorlig nok til at moralpolitiet angriper
Sitat av Dice Vis innlegg
Alt kommer ann på "hva" man kan forvente seg på byen. Du kan ikke slå hvis man opplever noe man kan forvente seg på mye, noe man skal takle. Derimot møter du en som plutselig gjør ting litt annerledes, er litt mer skremmende enn vanlig, så kan du godt kalle det preventivt nødverge. Som jente er jeg også ganske sikker på at du hadde kommet unna med det.
Vis hele sitatet...
Det handler så absolutt ikke om hva man kan forvente seg. Man er på et offentlig sted og skal da så absolutt ikke forvente at man skal måtte bli klådd og tatt på bare fordi mange andre gjør det på samme stedet.

Det er ikke et vilkår man godtar når man går inn på et utested.

Men om dette skjer så mener jeg så absolutt ikke at å bli klådd på rettferdiggjør slag og vold. Man har selvsagt nødrett og nødverge. Men man skal ikke bruke mer makt enn nødvendig for å få fonærmelsen til å opphøre.

Du må si tydelig ifra at dette ikke er greit. Slik at disse folkene lærer.


Forøvrig syns jeg det er en skam for vårt samfunn at det i mange kretser er akseptert at om jenter går på byen så er de fritt vilt for alle som slesker.
Ingenting galt med å få seg noe på byen. Men det er noe med hvordan kjønnsrollene er som gjør at mange gutter føler på seg at de må være så ekstremt aggressive for å få det de vil. Det er desverre veldig synd.

Jeg skulle ønsker jenter var mer frempå også. Så kanskje på den måten fikk man et mindre forvetningspress på det mannlige kjønn for å alltid skulle måtte være den aggressive part når man er i en sjekkesituasjon.
Sitat av Znusken Vis innlegg
Er det mulig... at du kan kjenne ett skritt hvis du drar på ett dansegulv må du nesten bare regne med.. Å tro noe annet er som å dra på Slipknotkonsert å klage på dytting. Har flere ganger opplevd at på ett ordentlig rave-golv at det er så trangt at jeg ender opp bak ei jente ufrivillig.

Er saken derimot at gutten er direkte ekkel og presser seg opp mot deg, vær voksen og snu deg å si ifra. Innse at en nattklubb er ett sted drar for å få sex, og flesteparten av guttene vil anta at du er der for å få deg kjepp. Takler du ikke det faktumet, bli hjemme. Er du som sagt misfornøyd med at en gutt hitter på deg, er det ikke værre enn å si ifra.

Drar du til en gutt pga dette er du ikke noe værre enn de som denger folk fordi "de så stygt på meg"
Vis hele sitatet...

Det du skriver her er så langt ute på jordet at det er vanskelig å ta seriøst. Men det er stor forskjell på å komme bort i hverandre på et trangt dansegulv/konsert og det å klå og grafse.

Det å si at at de fleste som er på en nattklubb er der for å få seg sex gjør at de som eventuelt ikke er det må regne med å bli klådd på er fullstendig feil.

Det er klart at på et slikt sosialt sted må man kanskje regne med at fremmede ønsker å komme i kontakt med deg. Men man skal da i høysete grad få selv bestemme om man ønsker videre kontakt og i desto høyere grad om hvem som skal få lov til å ta på deg.

Logikken din fratar jo alle individer retten til å bestemme over seg selv og overlater den bestemmelsesretten til de ekstreme ender av spekteret med mennesker.
Som andre sa før, vakter er veldig kjappe på å kaste folk ut som tafser, da er det smekk på pung (ikke bokstavelig talt) og rett ut. Så det er definitivt det beste forslaget noen har å komme med. Ellers så er det mange selvforsvars knep, angrep på fingre, ører og nese er best. Bend fingre bak over, eller vri håndledet hans, ellers er et klapp på vært øre samtidig vil gi han en jævla piping i øra og vondt i hue. Et kjapt flathånds slag på nese vil også desorientere veldig bra.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Som andre sa før, vakter er veldig kjappe på å kaste folk ut som tafser, da er det smekk på pung (ikke bokstavelig talt) og rett ut. Så det er definitivt det beste forslaget noen har å komme med. Ellers så er det mange selvforsvars knep, angrep på fingre, ører og nese er best. Bend fingre bak over, eller vri håndledet hans, ellers er et klapp på vært øre samtidig vil gi han en jævla piping i øra og vondt i hue. Et kjapt flathånds slag på nese vil også desorientere veldig bra.
Vis hele sitatet...
Vakter er så som så, så det beste ønsket er nok å gå unna.
Ikke de jeg har møtt, men ok, har ikke møtt så mange da...
Sist endret av Ekvivokk; 8. august 2013 kl. 04:10.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Ikke de jeg har møtt, men ok, har ikke møtt så mange da...
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at vakter flest er de som ikke ble politi.
For meg som litt seksuelt uerfaren mann høres dette ut som et luksusproblem

Jeg skjønner imidlertid at dette er et problem for deg, og ærlig talt så vet jeg ikke helt hva du skal gjøre med det. Er lett å klå når man f.eks. er på et overbefolket dansegulv eller andre plasser om det er mye folk og alkohol inne i bildet.

Kanskje det går an å varsle en vakt eller en bartender eller noe sånt om uteplassen har rutiner på hvordan de takler folk som klår. Om fyren får flere klager på seg blir han kanskje kastet ut.

Du har selvsagt rett til å si fra om du mener fyren klår på deg med vilje, men tror neppe det har noen effekt annet enn at det blir en utrivelig stemning.

Vold tror jeg ikke er en løsning. Det gjør nok bare vond værre og om du kommer borti feil fyr kan du bli skadet.
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Min erfaring er at vakter flest er de som ikke ble politi.
Vis hele sitatet...
Spar meg, din lille klovn. Kunne aldri tenkt å være vekter selv, men rakker ikke ned på de som prøver å tjene penger for å få hverdagen til å gå rundt.
Sist endret av Mr.NicePrice; 8. august 2013 kl. 04:18.
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Min erfaring er at vakter flest er de som ikke ble politi.
Vis hele sitatet...
Skal ikke stikkes under en stol at mange vakter er udugelige. Men blir irritert av folk som mener vi er liksomsnut.

Vi prøver å gjøre så godt vi kan, og jeg ville på min jobb aldri akseptert slik adferd denne tråden handler om.