Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1180
Har jobbet som elektriker noen år nå, gått rimelig lei, og har bestemt meg for å ta videreutdanning for å bli elektriker (Y-veien).

Etter å ha sjekket med lånekassen hva som er mulig å få låne av de ble jeg rimelig nedslått. Er det noen annen plass det går ann å søke stipend/lån?

Har et boliglån som må betjenes, samt at jeg skal ha penger til mat og transport til skole. 8000 holder ikke lenge, og begrenset hvor mye man kan tjene (lovlig) på kveldstid.

Forøvrig driver jeg å sparer opp så jeg har ca 100 000 i oppsparte midler før jeg starter på skolen. Er det noen grense for hvor mye man kan ha tilgjengelig på bankkonto for å bli nektet stipend? Har jo ikke formue da jeg har boliglån på 1,3.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Du har jobbet som elektrikker noen år, og skal ta videreutdanning for å bli elektrikker?
Er en vis grense du blir nektet stipend/lån for, om du har for mye penger - ja. Husker derimot ikke hva den var.
Det skulle selvsagt stå elektroingeniør, beklager, får ikke endret..