Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3869
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Hei. Jeg har sett på et trådløst nettverkskort her: Alfa AWUS036H

Er dette bra?

Det det må kunne gjøre er:
  1. Det må kunne brukes med OSX (snow leopard)
  2. Det må kunne brukes til packet injection
  3. Det må være bra sammen med kismac

Er det noen som vet om dette er bra til det som er nevnt over?
Og er det noen norske butikker/nettbutikker som selger det?

Håper noen kan hjelpe meg
Sitat av Apter_2416 Vis innlegg
Hei. Jeg har sett på et trådløst nettverkskort her: Alfa AWUS036H

Er dette bra?

Det det må kunne gjøre er:
  1. Det må kunne brukes med OSX (snow leopard)
  2. Det må kunne brukes til packet injection
  3. Det må være bra sammen med kismac

Er det noen som vet om dette er bra til det som er nevnt over?
Og er det noen norske butikker/nettbutikker som selger det?

Håper noen kan hjelpe meg
Vis hele sitatet...
Suverent til din bruk, har dette selv. Vet ikke hvordan det er med OSX men det googler du fort ut at.
Såvidt meg bekjent er det ingen norske webshops som selger dette kortet, men du finner det for 20-30 dollar + 10 dollar i frakt på ebay
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Trådstarter
Okei men problemet er at mitt kort ikke støtter vanlig kjøp på nettet (visa electron) så hadde håpet det gikk ann og bestille på postoppkrav
Da tror jeg du sliter, du får vel prøve å lete som oss vanlige dødlige hos prisguiden til hw.no, kelkoo etc.
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Da tror jeg du sliter, du får vel prøve å lete som oss vanlige dødlige hos prisguiden til hw.no, kelkoo etc.
Vis hele sitatet...
Har allerede lett her. Men skal fortsette og lete
Sitat av Apter_2416 Vis innlegg
Har allerede lett her. Men skal fortsette og lete
Vis hele sitatet...
Kjøp spendon visakort på narvesen.
Hei!

Kjøp av dette trådløst kortet er en av mine bedre invisteringer fra ebay. Betalte omtrent 170 NOK totalt. Resultatet vises i dette bildet, der jeg sammenligner kortet mot et standard innebygd kort i Acer maskinen min.

http://bildr.no/thumb/843089.jpeg

Kan anbefales på det varmeste. Det er også godt støttet av aircrack-ng, om kortet skal brukes i Backtrack for testing av nettverk.

Jeg kan hvertfall anbefale kortet.
Lykke til!
Mvh
saftus
Hvilken antenne er det der med saftus?

Jeg har N varianten på tur til meg fra Ebay med en 9dbi antenne
Jeg kjøpte en slik pakke fra ebay

Helt standard antenne som fulgt med i pakken. Har også prøvd trådløst kortet med en kjempeliten og fattig "parabol" antenne som jeg kobla på bare for morro skyld, - med enda litt bedre resultat enn det bildet i mitt forrige innlegg viser (ikke signifikant, men det vistes).

Mvh
saftus
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vil dette bli stoppet i tollen? eller kommer det bare rett hjem til posten? ^^
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
Går rett igjennom, kos deg! : )
▼ ... over et år senere ... ▼
Hva er det denne gjør egentlig? Får PC`en inn flere internett, siden det blir større "mottak"?
Viss den funker sånn så tenkte jeg kunne kjøpe en sånn for å se om noen i nabolaget har usikret internett.. ingen som har det som PC`en får inn ihvertfall
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Hva er det denne gjør egentlig? Får PC`en inn flere internett, siden det blir større "mottak"?
Viss den funker sånn så tenkte jeg kunne kjøpe en sånn for å se om noen i nabolaget har usikret internett.. ingen som har det som PC`en får inn ihvertfall
Vis hele sitatet...
Det er rett og slett en trådløs-adapter(kort) med en 9 dBi GAIN antenne, som øker rekkevidden på signaler du kan sende og ta inn.

Nå er jeg ingen guru, men jeg har forstått det sånn at rekkevidden er avhengig av styrken på trådløs-adapteren (hvor mye strøm den sender med), og hvor mye gain du får fra den eksterne antennen.

Her er et bilde av mitt oppsett:
http://i.imgur.com/PSSDk7J.jpg
Jeg har Alfa 036NHA, som er en nyere versjon med støtte for 802.11n standarden. På bildet er også en 9 dBi antenne (den som medfølger adapteren), samt en yagi 25 dBi antenne, som du kan montere på adapteren hvis du ønsker lengre rekkevidde, dog så er denne type antenne "directional", mens den som følger med er bi-directional. Dvs. retningsbestemt vs. sender-alle-veier :P

Ved å kjøpe en slik adapter vil du nok få større rekkevidde enn det du har fra før av (nå aner ikke jeg hva du har men..), men det er tvilsomt at du vil kunne få inn flere nett fra gutterommet, og hvis du hadde funnet flere, så hadde nok signalet vært så svakt at det ikke hadde vært noe poeng! Skal du derimot ut og wardrive kan jeg anbefale en slik adapter, du får også med en holder med sugekopp som er enkel å montere i bilruta

Målet med et eventuelt prosjekt hadde jo kunne vært å fått full oversikt over alle aksesspunkt i nabolaget, just for the lulz! Du kunne feks. ha lagret GPS-koordinater for alle aksesspunkt du finner, og importert dette inn i Google Earth, da vil resultatet bli slikt: https://www.youtube.com/watch?v=5s6BOXjobC4

Alt du trenger er en laptop, USB-stick, android mobil m/ GPS (eventuelt en USB GPS modul..) og en trådløs adapter. Alfa 036NHA er plug n play i linux og OS X, dog i Windows må du finne fram driverne! :P
Veldig bra kort, bruker det til internet link på 1km med 80 prosent styrke... hacket litt før med Linux med dette...
Har selv AWUS036NH og bruker dette kortet som fast nettverkskort på min stasjonære PC.
Det jeg har lagt merke med, er at kortet krasjer med stor torrentrafikk, og i hastighet kommer det ikke så mye over 25Mbps. Ellers får jeg inn borti 30 nettverk i nabolaget mitt med dette kortet, kontra 6 med en vanlig laptop. Usikker på dBi på antennen jeg bruker, men den er 18cm lang.
Jeg har tatt av plasten på mitt kort, kjører du masse torrenter blir det kanskje litt vel varmt etterhvert og skrur seg av... fikk litt bedre kjøling etter at jeg tok plasten av, får bedre lufting da istedenfor å bygge et varmt hus rundt kortet

Jeg har også separat 5V strømforsyning til kortet, da dette kortet trekker 600mA. Det kan være forklaringen til at kortet slutter å virke etter en stund, at strømforsyningen i PC'en din på USB porten blir varm og skur seg av...
Sist endret av Tekniker2; 17. mai 2014 kl. 18:04.