Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5228
Leter etter et firma som kan hoste dedikert server for mitt nettsted. Alle tips er interessante. Jeg er ute etter folk som har vært på markedet en stund kanskje og som er flinke på dette området.

Mvh Tony
det 4 hoved grupper ( som beste seg før du kjøper)
1. server i norge/utlandet ?
2. virtuel dedicert server eller dedicert server ?
3. trafikk ?
4. cpu/disk?
Sitat av ranvik Vis innlegg
det 4 hoved grupper ( som beste seg før du kjøper)
1. server i norge/utlandet ?
2. virtuel dedicert server eller dedicert server ?
3. trafikk ?
4. cpu/disk?
Vis hele sitatet...
Jeg må ha en server som kan drive trafikkmengden tilsvarende finn.no

Virtuel / Dedikert -> har ikke peiling

Cpu/disk -> har ikke peiling

Norge/Utlandet?????
Prismessig sett er det ovh du bør få tak på, men de er grådige med å levere til kunder utenfor Storbritania. Skal du hoste nettside eller bruke til fildeling?
Sitat av tjmontana Vis innlegg
Jeg må ha en server som kan drive trafikkmengden tilsvarende finn.no

Virtuel / Dedikert -> har ikke peiling

Cpu/disk -> har ikke peiling

Norge/Utlandet?????
Vis hele sitatet...
Virtuel / Dedikert,
dedikert vil si da er det KUN deg på pc'en
virutel, så får du en vmwarelogin som du deler med noen andre.

cpu/disk har mye å si hva du skal ha på siden, om det er film hosting side, eller bare ftp med masse filere, eller forum, eller streaming.

Norge/Utlandet , vil si skal serve være i norge eller i utlandet.
det har veldig mye med pris , norge er normalt dyrer enn utlandet.

trafikk har MYE og si hvis du skal ha server i norge, trafikk vil si antall GB/mbit du skal bruke i mnd'en
Sitat av tjmontana Vis innlegg
Jeg må ha en server som kan drive trafikkmengden tilsvarende finn.no
Vis hele sitatet...
Det vil ikke holde med en dedikert server til noe sånt, jeg tror du enten undervurderer trafikken til finn.no, eller overvurderer populariteten til siden din.

Skal du ha noe sånt vil jeg tro du trenger en server og en bråte cache\proxy servere for å ta unna trafikk.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av tjmontana Vis innlegg
Jeg må ha en server som kan drive trafikkmengden tilsvarende finn.no

Virtuel / Dedikert -> har ikke peiling

Cpu/disk -> har ikke peiling

Norge/Utlandet?????
Vis hele sitatet...
Trafikkmengden tilsvarende finn.no ?

Da trenger du et datasenter med endel lagring og servere i lastbalanse.
HFGL.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tjmontana Vis innlegg
Jeg må ha en server som kan drive trafikkmengden tilsvarende finn.no

Virtuel / Dedikert -> har ikke peiling

Cpu/disk -> har ikke peiling

Norge/Utlandet?????
Vis hele sitatet...
Når du ikkje kan svare på nokon av dei spørsmåla har du garantert ikkje trafikkmengda til finn.no

Sikker på at ikkje et webhotell hos en seriøs levrandør som host1 eller domeneshop held i lange baner?
God helg skrullinger
Nenzo: Ja overdriver nok populariteten på nåverende tidspunkt, men den skal jo dit engang.
I dag så er det som slashdot sier at det holder med en leverandør tilsvarende host1, men jeg vil stille mest mulig forbredt.

Til dere som lurte: Den skal brukes til bilde/film-upload - streaming | Java / Flash og en haug med tekst og undersider.

Tony
Sjekk leaseweb.com. Billig og bra leie av dedikerte servere i de fleste prisklasser. I tillegg, så er det som standard med såpass med båndbredde at det nok ikke blir et problem med det første.
Sitat av tjmontana Vis innlegg
God helg skrullinger
Nenzo: Ja overdriver nok populariteten på nåverende tidspunkt, men den skal jo dit engang.
I dag så er det som slashdot sier at det holder med en leverandør tilsvarende host1, men jeg vil stille mest mulig forbredt.

Til dere som lurte: Den skal brukes til bilde/film-upload - streaming | Java / Flash og en haug med tekst og undersider.

Tony
Vis hele sitatet...
On-shore/off-shore dedikert server med like stor kapasitet som Finn.no? Dyrt, og du vil sikkert ikke starte med dedikert server uansett.
Jerazol , grei link å lagre.

Har sett for meg virtuelle servere også : http://www.webhuset.no/tjenester/virtuell-server/

Jeg er usikker på om virtuell eller dedikert er best for meg etter jeg tar steget fra proisp.no (de hadde ikke dedikerte løsninger)

De som programerer er ikke fra norge atm , skal det ha noe å si for valget mitt?

Tony
Hvor utviklerne dine sitter spiller ingen rolle, det som spiller noen rolle er hvor de som besøker sidene kommer fra. Har du kun kunder fra Norge er det fordelaktig å drifte servere i Norge fordi responstiden fra f.eks USA er langt høyere.

Ser du nevnte streaming-tjenester i en av postene dine. Skal du drive med dette er det ikke i nærheten av nok med én dedikert server. Du trenger lagring, enkoding, utspillingsservere, en lastbalanserer og caching. Det er en grunn til at de fleste velger å kjøpe slike tjenester av en CDN-leverandør istedet for å ta investeringskostnaden selv
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Noen kan jo skissere eller estimere kostnader for noe sånt for trådstarter, så vet han jo litt hvor landet ligger
Når jeg så etter dedikerte severe for lenge sia, så virka serverpronto ganske så billig. Dem var heller ikke så strenge på hva du kjørte fra serveren. Kvaliteten og responstia fra Norge vet jeg dog ikke noe om.
serverpronto må jeg advare på det sterkeste mot. leide dedikert box hos dem en stund, god pris.
når jeg skulle si opp boxen kom problemene. det viser seg at de krever at man sender kopi av pass OG visakort per snailmail til en shady adresse i panema.
For å si det sånn, jeg endte opp med å måtte kontakte banken for å få flett nytt visa kort for å bli kvitt dette selskapet.
Forklarte situasjonen for banken, og de var ikke i tvil om at jeg måtte bytte kort..
google serverpronto og problems eller blog, og du vil finne et utall av misfornøyde kunder som har problemer med å bli kvitt dette selskapet / problemer med å si opp. Billig er ikke alltid bra ;p

edit: og når det kom til hva man kunne kjøre på serveren. så spurte jeg på forhånd spesifikt. tok screenshot av svaret fra kunderep, og fikk kjeft 2 måneder senere for aktiviteten.. ;p
(spurte om det var lov å kjøre tor exit node før jeg kjøpte, fikk bekreftet at det var helt greit. og 2 måneder senere fikk man beskjed om å avslutte den ulovlige aktivteten eller miste kontoen. litt mail fram og tilbake angående bekreftelse om tilatelse førte ingen steder. og var da jeg bestemte meg for å si opp. only to find that was a problem too ..)

meh stay away fra serverpronto lol ;D

billigste vps'en jeg har erfaring med er en leverandør i tyskland som heter "vps4less.de".
Der koster billigste vps'en 5 euro, og gir unmetered 2mbit. Fungerer greit til utvikling/test
her er det heller ikke et større problem å si opp ;-P
Sist endret av technot; 30. oktober 2010 kl. 12:55.
moridin: Dvs jeg streamer av den grad at folk KAN laste opp filmer på siden. Men iogmed at siden ikke er en filmsteramerside hovedsakelig og at dette kun vil utgjøre 1% av bandbredde på siden så trenger jeg ikke alt du nevner , vil jeg tro da siden i dag kjører greit på opplastning på proisp.no sine pakker.

De fleste folk med en nettside med en tjeneste starter lavt og bygger seg opp. Det jeg ønsker å være rede for er hvilke problemer som dukker opp med økt trafikk.
Ta f.eks freak.no før de ble mere enn 100 brukere, hva slags problemer kan dukke opp som jeg kan være forbredt på som andre tidligere kanskje ikke var?

Litt kjipt å sitte med en side som tar av i rakettfart og plutselig kresjer siden fordi du ikke aner i hvilken ende du skal begynne.

Dessuten er det ønskelig å kjøre java på siden noe proisp ikke leverer til meg i dag


Tony
Sist endret av tjmontana; 30. oktober 2010 kl. 17:40. Grunn: Manglet viktig info (java)
Hør med host1.no, det er min anbefaling. En av fordelene med dem er at de er små nok til at alle kunder er viktige på en måte de "store gutta" helt har glemt, og dermed skal du nok ikke se bort fra at de kan ordne en tilpasset løsning til deg, bare du er villig til å betale.
Sitat av atomet Vis innlegg
Hør med host1.no, det er min anbefaling. En av fordelene med dem er at de er små nok til at alle kunder er viktige på en måte de "store gutta" helt har glemt, og dermed skal du nok ikke se bort fra at de kan ordne en tilpasset løsning til deg, bare du er villig til å betale.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, ja det skal jeg gjøre
▼ ... flere år senere ... ▼
Ellers er jo http://bareserver.no eller http://webspesialisten.no to alternativ til de allerede nevnt.