Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 3400
ikke noen jumper der nei, hvis det står jumper der kan det godt være en av grunnene til at pcen ikke starter
Domm's Avatar
Trådstarter
Takker! Står ingen jumper der nei Har dobbeltsjekket RAM og de står riktig i. Så jeg sitter å lurer på hva som skjer? Har virkelig hovedkortet kortsluttet, eller kan det ha vært en feil helt fra starten av? Kan jeg benytte angreretten på nettkjøp? (har ikke gått 14dager)
hvis du har handlet på komplett kan du jo fylle ut retursøknaden, og få dem til å kikke på det. det koster deg ingenting annet enn det du betaler til posten
Domm's Avatar
Trådstarter
Virker nesten som det er alt jeg gjøre... Er det noen spesielle tester du anbefaler for å sjekke om HK funker eller ei? Kan jeg f.eks koble ut alt annet en minne, cpu, vifte + strømkabler for å se om noe starter?
Ha CPU+kjøler og 1 stk RAM-brikke i.
+ strøm til HK da.

Starter det ikke da, er det mest sannsynlig noe feil med HK.

Husk å ha RAM i rett spor da, du har normalt 2 alternativer.
«Kan jeg f.eks koble ut alt annet en minne, cpu, vifte + strømkabler for å se om noe starter?»

Dette har jeg allerede anbefalt deg å gjøre.


Du har dog tidligere skrevet at vifter og harddisk har startet med jumpstart, men ingenting på hovedkortet som indikerte noe tegn til liv?
Sitat av waf Vis innlegg
«Kan jeg f.eks koble ut alt annet en minne, cpu, vifte + strømkabler for å se om noe starter?»

Dette har jeg allerede anbefalt deg å gjøre.


Du har dog tidligere skrevet at vifter og harddisk har startet med jumpstart, men ingenting på hovedkortet som indikerte noe tegn til liv?
Vis hele sitatet...
jeg setter en femmer på at HK kontakten ikke har stått i når han jumpstartet
Sist endret av VivaLatrina; 24. februar 2010 kl. 19:47.
Domm's Avatar
Trådstarter
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
jeg setter en femmer på at HK kontakten ikke har stått i når han jumpstartet
Vis hele sitatet...
FAEN! XD "titegn"
men jumpstart var mest for å teste at PSU funker ihvertfall, noe det ser ut til at den gjør, i og med at disker spinner opp osv
Domm's Avatar
Trådstarter
jepp, hk kontakt i hjalp ikke. Skal prøve det blackoz anbefalte, hvis dette ikke fungerer får jeg bare sende den inn til komplett igjen


(Ha CPU+kjøler og 1 stk RAM-brikke i.
+ strøm til HK da.

Starter det ikke da, er det mest sannsynlig noe feil med HK.

Husk å ha RAM i rett spor da, du har normalt 2 alternativer.)
PSU trenger egentlig ikke å fungere helt rett.

Har selv hatt den lure feilen at PSU ser ut til å fungere helt yppelig, da den klarer å starte opp alt annet enn HK (og skjermkort..)
Men når man har byttet HK, så fungerer det forsatt ikke, ikke før man bytter PSU.

Så det å konkludere med at PSU fungerer, er ikke noe man kan gjøre før man har testet den i en pc som krever ca like mye.


Tør jeg spørre: Hvor stor er PSU'n din?
Domm's Avatar
Trådstarter
Dette blir da den siste updaten tror jeg, skal nå koble alt av hovedkortet og fylle ut dette returskjemaet til komplett. Har et siste spørsmål da, skal jeg bare fylle ut skjemaet og sende pakken tilbake til komplett? eller må jeg kontakte dem før jeg gjør dette ?

Og tilsutt vil jeg si TUSEN TAKK for all hjelp, spesielt da fra Viva og Waf skal dele uten noen KP til de som virkelig hjalp meg

PS: her er et siste bildet av HK.


Sitat av Blackkoz Vis innlegg
PSU trenger egentlig ikke å fungere helt rett.

Har selv hatt den lure feilen at PSU ser ut til å fungere helt yppelig, da den klarer å starte opp alt annet enn HK (og skjermkort..)
Men når man har byttet HK, så fungerer det forsatt ikke, ikke før man bytter PSU.

Så det å konkludere med at PSU fungerer, er ikke noe man kan gjøre før man har testet den i en pc som krever ca like mye.


Tør jeg spørre: Hvor stor er PSU'n din?
Vis hele sitatet...
Psuen er av typen ; http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23130156
300watt
For retur må du søke / gi beskjed.

Les mer på siden dems: https://www.komplett.no/k/k.aspx?act...rv&topic=step1
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Så det å konkludere med at PSU fungerer, er ikke noe man kan gjøre før man har testet den i en pc som krever ca like mye.
Vis hele sitatet...
har jeg konkludert noe? jeg skrev at den ser ut til å virke
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
men jumpstart var mest for å teste at PSU funker ihvertfall, noe det ser ut til at den gjør, i og med at disker spinner opp osv
Vis hele sitatet...
Sitat av Domm Vis innlegg
Psuen er av typen ; http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23130156
300watt
Vis hele sitatet...
Tidligere har jeg sitert fra manualen, og der står det spesifikt 300W eller mer.

Jeg vil egentlig anbefale deg å teste annen PSU før du sender noe i retur her. Husk at CPU, minne, harddisker, etc. drar sitt. Ikke mye, men alltid noe.
Problemet kan rettogslett være at du har for liten PSU.
Men da burde PC'n starte opp uten skjermkort i. Siden du har uten det, nok effekt til å starte opp pc'n.
Domm's Avatar
Trådstarter
kan nevne at det er innebygd skjermkort.

Men jeg pakker nå sammen hovedkortet + kontakter komplett. Takker for all hjelp! Kommer evnt til å oppdatere denne tråden.

UPDATE: da var retursøknad sendt.