Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 4042
lengre tror jeg
gleder meg til serial ata kommer, raskere, mindre kabler, kun én kabel pr enhet og du kan ha lengre kabler. er jo ventet til høsten, så da har vi den vel her ved nyttår tenker jeg, vurderer faktisk om jeg skal utsette pc kjøpet til serial ata kommer jeg.
det gidder ikke jeg, blir sikkert litt dyrt i begynnelsen, men så etter en stund blir det billigere....
tja...trenger nødvendigvis ikke bli så veldig dyrt. er ikke fibre channel vi snakker om her, kommer jo adaptere også, slik at du kan bruke vanlige ide disker på serial ata kontroller.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av tore-
har ikke scsi en kortere grense?
Vis hele sitatet...
SCSI kabler kan være flere meter.
Har du en P4 på 45-50 grader??? Herregud, DA trenger du ny vifte da! Jeg har en AMD Duron, har en Thermaltake "Chrome orb"(drittvifte til 150.- , på salg på 3dfxcool til 65.-) og har ALDRI kjørt på mer enn 48 grader... og kjører vanligvis på ca 40... Vifte kan du kjøpe på www.3dfxcool.no. Veldig bra butikk, selger sykt mye rart(vifter & sånt). De har også strømforsyninger der, hvis du trenger det...
Sist endret av Crazytomato; 21. juni 2002 kl. 17:43.
45-50 grader er jo helt greit da, kan jo spare seg penga lissom.
på en AMD er 45-50 grader helt normalt, men en P4? og intel-frikene skryter av at de har så lave temperaturer... en AMD prosessor tåler over 70 grader, mens en P4 tåler ikke særlig mer enn 50-55 grader... noe å tenke på
Crazytomato: P4 cpu'ene tåler akkurat like mye, er bare det at det er "sjelden" du ser at tempen på dem stiger noe særlig over 40 grader. Dessuten vil en P4 aldri "brenne opp", da den har innebygget sperre for det.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dette er av den første p4 koleksjonen, ikke norskog... tror de har en tendens til å bli varmere...
det er sant. de bruker jo .19 teknologien, og bruker mere strøm, ergo; mere varme.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Var ikke helt sikker på om det var .19 eller .15 de brukte...

Edit:
veggiss, håper du ikke tok dette kritiserende altså, jeg trodde deg når jeg skrev denne posten.
Var kanskje litt unødvending av meg å nevne at jeg ikke var helt sikker, men jeg mente at jeg var usikker før du sa det den første gangen...
Sist endret av Tias; 22. juni 2002 kl. 19:31.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Etter jeg satte i en ny hdd holder cpu'en min seg på mellom 45-52 grader. Personlig synes jeg det er litt mye. Jeg får se hvor mye penger jeg etter sommeren om hva jeg gjør med cpu vifte.
Bare for å nevne en gang til så har jeg en socket 423 1,5GHz p4.