Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 27273
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Faenmeg et av de bedre ARPG'ene der ute (selv om det er gammelt nå), og meg og forconin har spilt det en del i det siste:
Titan Quest Immortal Throne (10 usd på steam nå tror jeg)

Videre kommer "oppfølgeren" Grim Dawn i år, og det gleder man seg til!
Sist endret av nso; 27. juni 2013 kl. 14:28.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
World of Tanks var jo kjent for å være det spillet hvor det var helt nødvendig med pay2win, så akkurat wargaming.net er jeg skeptisk til. Det er ikke mer enn 3 uker siden de fjernet gold ammo og de har ikke et spesielt godt rykte på seg som utvikler.
Vis hele sitatet...
Nevn gjerne hva som er p2w i WOT.
Premium ammo ble vel tilgjengelig for kjøp med ingame cash i 8.4 så det er ganske mange måneder siden. Premium ammo var nesten utelukkende brukt i clanwars før de la til muligheten for å kjøpe dem med Silver.
Premium tanks er bedre enn stock tanks i samme tier, men dårligere enn en fult utstyrt tank (feks lowe som er bedre enn tiger2, når kt'en er stock, men er dårligere enn den når man får researcha alt på kt.)

Premium tid gir deg kun økt exp og Silver pr match. Så det påvirker ikke spillet.
Premium cammo kan også kjøpes for Silver.

Klarer ikke å se hvor det er pay2win i World of tanks.

Hadde de fjerna arty fra spillet eller nerfa de i grus hadde jeg spilt mye mer
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av r0bin Vis innlegg
Klarer ikke å se hvor det er pay2win i World of tanks.
Vis hele sitatet...
Som sagt så er det ikke mer enn 3 uker siden utviklerne selv sa at de skulle fjerne alt som er pay2win og det er jo bra det, men det bekrefter jo bare at det har vært pay2win fram til nå, noe spillet har fått massiv kritikk for siden det ble lansert. At du ikke ser det betyr ikke at så og si hele spillpressen tar feil.
http://www.gamasutra.com/view/news/193520/
Vet ikke helt hva slags spill du er ute etter, men skal prøve meg fram!
Første som kommer til tankene mine er Just Cause 2! Story delen tar ikke mange timene, men hva man kan gjøre underveis og etter, er det som gjør dette til et magisk spill!
Husker du GTA serien? Legg til en krok, fallskjerm og 137 forskjellige kjøretøy og der har du JC2!
Ser du en fjelltopp? Kjør en motorsykkel til topps!
Eller kanskje du foretrekker å gå?
Du kan gå hvor enn du vil i dette spille, noe som gjør at du rett og slett kan vente med storyen og bare utforske de fantastiske 1035.55 km2! Dette spillet er et av de vakreste jeg noen gang har spilt!
Sjekk ut denne litt cheesy traileren :
http://www.youtube.com/watch?v=pg1FN7OYYFg


Har selv kost meg med dette i ca 100 timer alene og med venner!
Sist endret av SloffA; 27. juni 2013 kl. 15:25.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Særlig CIV IV Beyond the Sword, men også de nyeste utgavene(ekspansjonspakkene) til CIV V.

Liker CIV-serien
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Age Of Conan.
Fra jeg installerte på pcen til jeg la det fra meg gikk det ca 3 vintre.
Vis hele sitatet...
+1 for dette. Har spilt Age of Conan siden det ble sluppet ut.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Som sagt så er det ikke mer enn 3 uker siden utviklerne selv sa at de skulle fjerne alt som er pay2win og det er jo bra det, men det bekrefter jo bare at det har vært pay2win fram til nå, noe spillet har fått massiv kritikk for siden det ble lansert. At du ikke ser det betyr ikke at så og si hele spillpressen tar feil.
http://www.gamasutra.com/view/news/193520/
Vis hele sitatet...
Mener fortsatt du tar feil ang p2w i WOT.

Man kunne anklage dem for p2w når premium ammo fortsatt kunne kjøpes kun for gull. Og premium ammo var langt i fra noe autowin, da det eneste fordelen den har er økt penetrasjon, noe man fint klarer seg uten ved å vite hvordan man sikter og hvor på tanksen man burde skyte.
Legg til at premium ammo var nesten utelukkende i bruk i clanwars av spillere som fikk gullet av å besitte land

Jeg er foresten imot at de gjorde prem.ammo tilgjengelig for silver, da det har medført at alle bruker howitzere med prem.ammo som er horribelt ubalansert. (350 dmg og 150 pen i tier 4-5), for å ikke nevne tier 8 arty og da spesielt t92 som får en helt latterlig splash radius med premium ammo.

Jeg har ramset opp alle andre premium funksjoner i spillet og dem har gitt spilleren enten:
-Ingen fordeler på slagmarken (type ekstra exp/silver inntjening)
-Fint balanserte premium tankser som er dårligere enn vanlig tanks i samme klasse i samme tier.
-Har vært tilgjengelig for silver fra dag 1.

Man kan si mye om dette spillet og utviklerne, men beskylde dem for p2w er i min mening feil.
Sist endret av r0bin; 27. juni 2013 kl. 22:40.
Hvis du har wii, så anbefales zelda.
Ikke den beste storyen, men jeg har brukt over 300 timer i de spillene
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av r0bin Vis innlegg
Man kan si mye om dette spillet og utviklerne, men beskylde dem for p2w er i min mening feil.
Vis hele sitatet...
Men du vet jo ikke hva du snakker om når utviklerne selv har sagt det er p2w og ikke ser at premium ammo er helt åpenbar fordel. Du sier du må "vite hvor du skal treffe" for å utjevne forskjellen, men det betyr jo at med premium ammo så gir du mer skade om du vet hvor du skal skyte. Det er pay2win helt etter boka, du kan kjøpe deg en bedre tanks en de som ikke bruker penger.

Dette er OT og ærlig talt ikke mer å diskutere.
Sist endret av Mith; 28. juni 2013 kl. 18:35.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Dark Souls! Et mer tidkrevende, skill-basert og rewarding (i mangel på norske ord) spill skal du lete lenge etter. Jeg har nå brukt nærmere 65 timer på spillet uten å ha rundet playthrough1. Prepare to die.
Vis hele sitatet...
Dark Souls er bare gøy på første playthrough. Når du har gjort det noen få ganger så kan du kommer gjennom det på under 10 timer.
Minecraft? Rart ingen har nevnt det enda. Minecraft har sikkert 1000 vis med mods som gjør spillet verdt å spille.
Minecraft, Dark Souls, mange der ute...
http://i.imgur.com/I3NcjGi.jpg

Europa Universalis 3, Crusader Kings 2 og Victoria 2 er historiske strategispill, der du kan ta kontroll over en hvilken som helst nasjon, og styre den 100+ år. Hvis man f. eks. velger Norge i EU3 kan man blant annet bryte unionen med Danmark og prøve å krige eller gifte seg til et eget skandinavisk imperium, satse på å kolonisere Amerika, erobre Jerusalem/Kina/Japan/India/etc, forene eller oppløse det tysk-romerske riket, osv. EU3 er perfekt for deg hvis du har spilt Total War serien, men ikke er noe fan av den taktiske delen og skulle ønske den strategiske og diplomatiske delen var mye bedre.
13. August kommer Europa Universalis 4 som bør gi meg 1500 nye timer spilletid. http://t.co/f3qStBaIpO

Fallout: New Vegas er foreløpig dette årtusenets beste RPG. Det utklasser de fleste andre spill, blant annet Skyrim, når det gjelder valgfrihet og reaktivitet.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Total war serien, enormt tidssluk. Blir man lei av vaniljeversjonene finnes det masse av mods, deriblant fantastiske http://www.europabarbarorum.com/. Patrician serien er også stas.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Rome: Total War!
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Total war serien, enormt tidssluk. Blir man lei av vaniljeversjonene finnes det masse av mods, deriblant fantastiske http://www.europabarbarorum.com/. Patrician serien er også stas.
Vis hele sitatet...
Third Age Total War er også en fantastisk mod. Har brukt usunne mengder tid på den.

http://www.twcenter.net/forums/forum...-Age-Total-War
Sitat av Nightblade Vis innlegg
Fallout: New Vegas er foreløpig dette årtusenets beste RPG. Det utklasser de fleste andre spill, blant annet Skyrim, når det gjelder valgfrihet og reaktivitet.
Vis hele sitatet...

Ser du har logga mange timer i New Vegas, men hva har du gjort for å fylle alle timene?

Kicka ikke helt på NV, og hadde vel kanskje 50 timer før jeg ikke gadd mer. Har tatt det opp igjen en gang etter det, men orka kun ca 10 timer da.
Diablo 3. Mye "grinding" men er jo et langvarig spill.
Som mange andre sier inneholder Fallout-serien gode og tidskrevende spill
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Ser du har logga mange timer i New Vegas, men hva har du gjort for å fylle alle timene?

Kicka ikke helt på NV, og hadde vel kanskje 50 timer før jeg ikke gadd mer. Har tatt det opp igjen en gang etter det, men orka kun ca 10 timer da.
Vis hele sitatet...
50 timer er jo forholdsvis mye tid å bruke på et spill du ikke kicka helt på. Jeg tror jeg gjennomførte det 2-3 ganger før det kom noe DLC. Er utrolig kult å se hvordan forskjellige quests og samtaler med NPCs forandrer seg ettersom hvilke quests du har fullført før, hvordan du fullførte de, og hvilke folk du har tatt livet av. New Vegas er jo et utrolig stort spill, så selv med alle timene jeg har brukt på det vet jeg ikke om jeg har funnet halvparten av alle stedene enda. Har enda ikke fullført House og Caesar sine quests for eksempel. Da de slapp DLC ble jeg nesten nødt til å starte en ny playthrough, siden jeg ikke gadd å fortsette med en character jeg ikke hadde brukt på flere uker/måneder, så da gikk det noen ekstra timer der.
InFamous 1+2, Prototype 1+2.
Master of Nothing
Dr. S's Avatar
15 2
Hva med Civ 5 eller et av Total War spillene. I praksis ingen campaign, bare å lage et map å spille det. Eventuelt kan du jo prøve deg på Kerbal Space Program eller Minecraft
Mafiaspillet.no

Tekstbasert spill med Mafia som hovedemne. Et godt og aktivt forum med mye gode diskusjoner, for de som liker det.
Lett å bli avhengig av. Spilt det siden desember 2009.
noen som vet om tidkrevende spill på mobil?
Du kan spille Mafiaspillet gjennom mobil også.
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
noen som vet om tidkrevende spill på mobil?
Vis hele sitatet...
MegaPolis? xD
Sitat av Forgotten Vis innlegg
Du kan spille Mafiaspillet gjennom mobil også.
Vis hele sitatet...
ja som jeg er helt dust å bruker datatrafikk som koster masse penger på noe helt ubrukelig, det mafia spill greiene var noe som var "kult" for drittunga i 2003, men som likevel var så ræva at det er 3/10
Sitat av Knowty Vis innlegg
Third Age Total War er også en fantastisk mod. Har brukt usunne mengder tid på den.

http://www.twcenter.net/forums/forum...-Age-Total-War
Vis hele sitatet...
Ah Medieval 2 Kingdoms. Enormt bra og utrolig modding. Spilt en god del Third Age, skal teste ut SS nå.

Gleder meg også til R2TW
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
ja som jeg er helt dust å bruker datatrafikk som koster masse penger på noe helt ubrukelig, det mafia spill greiene var noe som var "kult" for drittunga i 2003, men som likevel var så ræva at det er 3/10
Vis hele sitatet...
Trenger da ikke å være "kult" for at man skal finne det underholdende? De færreste ser på WOW som særlig "kult", men det er enda svært mange som har det gøy med spillet.
Jeg vil på ingen måte stjele tråden om det er det jeg gjør nå, men...

Er det noen som har forsøkt seg på The secret world? Har funcom feilet totalt igjen, eller? Nostalgi å tenke tilbake på Den lengste reisen og Drømmefall. Age of Conan testet jeg aldri ettersom det virket som om de fleste mente det ikke var noe å hente der i gården.
Sist endret av Lucy In The Sky; 3. juli 2013 kl. 13:42.
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Sitat av 8bit Vis innlegg
Crusader Kings II, utrolig morro og tidkrevende spill, kan sitte i timer å planlegge, ta over og ergre meg over at noen angriper meg eller at en person dør, og er ganske givende hvis du får det til og tar over store deler av europa.
Vis hele sitatet...
^ this.

Så har du også Europa Universalis serien som er av samme utvikler, Paradox.
Paradox har en rekke spill som dette, hvis man liker den typen spill.
Sist endret av M4Dhatter; 7. juli 2013 kl. 05:44.
[quote=Obster;2928089]Jeg liker å bruke penger på et spill jeg får mye spilletid for. Men føler det er spill der ute som jeg ikke har fått testa enda og som jeg kan bruke uker/måneder på.

Arma 2 - 3, Har brukt mye tid på DayZ og Wasteland i det siste.
Mulig det er nevt, men Trials Evolution. Prøv på platinum medalje på alle extreme banene.. Jeg bruker iallefall sinnsykt mye tid på det
kn^tte har allerede anbefalt Final Fantasy VII (7), som er ett knallbra spill.
Jeg velger å gjenta anbefalingen, da spillet nylig kom ut på Steam til en pris av €10.99. Spillet er fremdeles like gøy, og det kan jeg sjeldent si om gamle spill som jeg flere år etter har vendt tilbake til. Skal du prøve bare ett spill, så burde du velge dette.
Sist endret av caperno; 14. juli 2013 kl. 15:17.
Bioshock-serien er virkelig verdt å prøve! Muligens ikke så altfor lang story, men fy så bra! Timesvis med morro. Men anbefaler deg å spille gjennom 1 og 2 før du går utpå Infinite
▼ ... over et år senere ... ▼
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Jeg drar opp denne tråden igjen nå. Det er noen år siden den ble oppdatert, og mange nye spill er kommet på markedet

Jeg er glad i å bruke penger på spill som gir meg spillglede over tid, og ikke bare 4 timer også er det ferdig.
Har dere nye tips til spill som er tidkrevende og som gir spillglede over tid?

Spill jeg spiller pr. dags dato:
Battlefield 4, Battlefield Hardline, Heartstone, GTA 5 Online
Om du liker å bygge opp karakterer, kan jeg anbefale Borderlands 2, det er en av, om ikke det spillet jeg har brukt mest tid på.
Du må spille igjennom spillet flere ganger, men takket være spillets oppbygging er det hele tiden motstand og det er for det meste av tiden utfordrende å spille.
Det er flere fine DLC også som kan være ganske utfordrende til tider.
Co-op biten er også veldig bra om du har noen du kan spille med.
Har 500 timer i battlefield 4.
Garantert det meste jeg har spilt noe spill.
H1Z1, battle royale burde du sjekke ut. Utrolig gøy når en lærer seg spawns på våpen, medkits og kjøretøy. Det tar også litt tid å bli god til å drepe motstanderen.
Elite: Dangerous for din daglige grind. Lag dine egne historier i romskipet ditt mens du cruiser rundt i galaksen.
I år har jeg brukt flest timer på Dying Light og GTA
The Last of Us tar ganske mange timer å spille gjennom, og er ikke minst et jævlig fett spill
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Arsis42 Vis innlegg
The Last of Us tar ganske mange timer å spille gjennom, og er ikke minst et jævlig fett spill
Vis hele sitatet...
Det er akkurat et spill som dette jeg IKKE er ute etter.

Spillet er veldig bra, og jeg har spilt igjennom det. Men dette er ikke et tidkrevende spill.
Jeg spilte igjennom spillet første dagen jeg kjøpte det....

Jeg snakker om spill hvor du kan fort kan legge igjen hundrevis/tusenvis av timer.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Kan noen anbefale Tropico 5 til ps4? Verdt den 500 lappen?

Ellers til tråden: xenoblade chronicles til Wii eller New Nintendo 3ds
Ingen som har nevnt gta v? Først kan du spille alt på offline, så online mange timer med et morsomt spill!
Har ikke spilt de selv, men Dark Souls spillene er spill som man kan bruke MYE tid på
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Kan noen anbefale Tropico 5 til ps4? Verdt den 500 lappen?
Vis hele sitatet...
Jeg pleier alltid å laste ned Tropico spillene gratis til PC, og femmeren var ikke noe unntak.
Jeg hadde aldri betalt 500 kroner for spillet, men du har det jo kjekt i noen timer med bygging og hersking. Personlig blir jeg fort lei etter at jeg har bygget en skikkelig by, og spillet kom ut i fjor sommer (sikkert en annen utgivelsesdato til PS4).

Anmeldelser for spillet er jo ok.
7/10 Steam
4/5 Metacritic
7.2/10 IGN
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Kan noen anbefale Tropico 5 til ps4? Verdt den 500 lappen?

Ellers til tråden: xenoblade chronicles til Wii eller New Nintendo 3ds
Vis hele sitatet...
Tropico er jo en "city builder", så burde vel kanskje spilles på PC. (kan forresten si at det er veldig morsomt til PC, men kan ikke tenke meg det med kontroller istedenfor mus.)

Spørsmål tilbake: hva ville du gitt Xenoblade? (1-10)
Sist endret av Freddy_fred5; 2. mai 2015 kl. 16:24.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Spørsmål tilbake: hva ville du gitt Xenoblade? (1-10)
Vis hele sitatet...
Du jeg har faktisk ikke spilt det selv, men etter å ha lest anmeldelser og slikt så er jeg overbevist om at det er bra, hehe.

Skulle jeg ha anbefalt noe etter egen erfaring så må det vel bli Mass Effect serien, makan til story skarru lete lenge etter si...