Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 28382
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Da er billettkølotteriet åpnet.
Hvis du vil dra til TG2015 burde du logge inn og melde deg inn i køen her: Geekevents

Les mer: The Gathering 2015

Jeg vet av erfaring at det viktigste er ikke å utlede en leder i disse trådene, men å spre informasjon raskt og effektivt. Nå er køen åpnet. Spre det til de du eventuelt ønsker å ha med.

Jeg antar det ved ren tilfeldighet er flere freaks der ute som tenker å tilbringe noen dager i en dataverden neste påske. Her har vi en plattform for all slags prat rundt eventet. Ta kontakt hvis du vet at du ønsker å dra. Full respekt til alle som ikke kommer også. Man må prioritere, men TG2015 inneholder uten tvil stemning og folk.

De som har muligheten og lyst til å dra, men ikke har erfaring eller noen å sitte med. Rest assured. We have your back. Om det viser seg det minste spor av interesse for en freakrekke vil det være veldig enkelt å igangsette.

Har du spørsmål eller tanker rundt TG2015 og eventuelt en freakrekke? La oss holde småting samlet her. Da slipper vi å søple ned forumet.

Dette ordner seg av seg selv. Smil og vis interesse hvis du ønsker å delta.

- En venlig kar.
sosial justis-kriger
Limey's Avatar
4 1
Har de økt prisene på billetter i år? Jeg mener at de kostet rundt 1050,- i fjor, men men.
Etter å ha besøkt TG de siste årene, så vet jeg helt sikkert at jeg IKKE skal være deltaker der.

Men usikker på om jeg skal søke meg inn som crew, da det alltid er koslig med masse kjentfolk der ^^,
Prisen har gått opp ja, I fjor ble prisene for Creative lik vanlig billett, i år er alt økt.
Kan trygt si at om prisen blir mye høyere neste gang så er det slutt på meg og TG.

Skal i Creative som vanlig forresten. Så det er nevnt.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
Prisen har gått opp ja, I fjor ble prisene for Creative lik vanlig billett, i år er alt økt.
Kan trygt si at om prisen blir mye høyere neste gang så er det slutt på meg og TG.

Skal i Creative som vanlig forresten. Så det er nevnt.
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på creative og vanlig?
Sitat av Adeith Vis innlegg
Hva er forskjellen på creative og vanlig?
Vis hele sitatet...
Creative er et dedikert område for folk som utøver kreative aktiviteter som kunst, musikk, programmering osv. Det er også for de som er på TG for å fokusere på foredrag og delta i konkurranser. Har sittet der i 3 år nå.

Plassene er på andre typer bord enn i vanlige rekker og Creative Lounge er lengst mulig unna Scena så det ikke blir like mye forstyrrelser.
Man må sende en søknad med god grunn eller tidligere arbeid for å få sitte der.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Creative ble laget for å holde i den gamle ånden av TG i live, folk lagde ting, programmerte, produserte musikk, små spill, demonstrasjoner av kunnskap innen å få hardware til å yte maks grafikkmessig. Ettersom folk flest ikke har kunnskap innen slikt ble det flere og flere gamere på TG og den kreative delen så ut til å betale prisen for det.

De satte opp Creative seter slik at de som produserte noe fremdeles skulle ha en sjangs å komme seg på TG ettersom tusenvis av gamere rev unna billettene fortere enn man rakk å klø seg bak hodet.
Sist endret av Dodecha; 23. november 2014 kl. 14:07.
Begynner ikke salget 1.desember?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Første teksten som står på gathering.org: Billettkøen åpner 17. november. Alt om billetter finner du her.
Har noen spørsmål:

Har tenkt tanken på å booke rom på et hotell i nærheten, da gode søvn og hygieneforhold er noe jeg verdsetter. Flere som pleier/tenker å gjøre det, og er det verdt det?

Åssen er egentlig matforholdene der? Er det allright med matkort eller anbefales "mækker'n" e.l?

Tenkte også på å ta med hylle, men er det egentlig verdt det? Og er det stress og få den inn/montere den? Har tenkt på å kjøpe ei flatpakke fra ikea og montere den der, men blir det stress mtp. mye folk og dårlige skru-forhold?

Er også interessert i creative-zone. Regner med det er mulig å besøke den? Ønsker å komme i kontakt med musikkprodusenter da det er noe jeg ønsker å lære meg, da spessielt hardstyle dj-er

Lurer også på om det er noen dedikerte røykeplasser der, eller må jeg tasse et stykke fra skipet for å foreta meg slikt? (vanlig tobakk altså)

Blir første året på TG i år, så hvis noen har noen flere tips så mottas de med takk
Sitat av jorwax Vis innlegg
Har noen spørsmål:

Har tenkt tanken på å booke rom på et hotell i nærheten, da gode søvn og hygieneforhold er noe jeg verdsetter. Flere som pleier/tenker å gjøre det, og er det verdt det?

Åssen er egentlig matforholdene der? Er det allright med matkort eller anbefales "mækker'n" e.l?

Tenkte også på å ta med hylle, men er det egentlig verdt det? Og er det stress og få den inn/montere den? Har tenkt på å kjøpe ei flatpakke fra ikea og montere den der, men blir det stress mtp. mye folk og dårlige skru-forhold?

Er også interessert i creative-zone. Regner med det er mulig å besøke den? Ønsker å komme i kontakt med musikkprodusenter da det er noe jeg ønsker å lære meg, da spessielt hardstyle dj-er

Lurer også på om det er noen dedikerte røykeplasser der, eller må jeg tasse et stykke fra skipet for å foreta meg slikt? (vanlig tobakk altså)

Blir første året på TG i år, så hvis noen har noen flere tips så mottas de med takk
Vis hele sitatet...
Om hotell er verdt det vet jeg ikke, da jeg ikke har følt behov for det

Matforholdene er helt greie etter min mening, er bare mikrobølgeovn og vannkoker der da. Det jeg pleier å gjøre er å ta en tur på CC mat for å kjøpe mat for lanet, etter jeg har fått rigget meg til inne i skipet. Tar som oftest en tur på mcdonalds etter freakbabben, så varmer jeg opp det i skipet når jeg trenger maten.

Jeg vil si att hylle er veldig verdt det, da vi egentlig har veldig liten plass fra før, om du kommer litt tidlig vil jeg tro det går fint å skru sammen en ikea hylle inne i skipet.

Har ikke satt meg så mye inn i creative-zone, men tror ikke det skal være noe problem å ta en tur på besøk der.

Er eget røykeområde rett uten for inn/utgangen for vi som røyker, så det er ikke noe stress.

Ses der
På vandrehjemmet på andre siden av gaten, så bor du relativt billig og har tilgang til kjøkken. Slik at du kan lage din egen mat. Eller bare steke en grandis.

Rommene der inneholder en køyseng med 1 1/2 soveplass nede og enkel oppe.

Men skal du sove der, så bør du booke nå... Blir ekstremt fort utsolgt.


Mat ellers i skipet har blodpris. Dolly selger 2-3 varianter av deres pizza, kantina har jeg aldri testet, men typisk masseprodusert-mat.
Ellers er det micro og vannkoker-muligheter der. Selv om det sist var begrenset.

Pizzasjappe 1 km oppe i gata, med spis så mye pizza du vil for 100 spenn. Funke godt det.



Når det kommer til rigging, så er det lurt å ha mest mulig klart ferdig før man går inn i skipet. Blir ekstremt press i starten og det koker hele veien, så plass er svært usikkert at du har. Om du da ikke vil bruke området framfor scena til å skru sammen.


Creative-sonen er helt åpen. Så der er det bare å gå innom å titte.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
I forhold til mat vil jeg varmt anbefale matbiletten som man får kjøpt via Geekevents. Da får man frokost og varm middag hver dag. Frokost er standard brød+smør+kjøttpålegg etc, og middag er av typen taco etc.
Maten i kantina er heilt grei. Er litt overprisa, men maten er fult etande. Har pleidd å brukt den ein del gjennom lanet.

Dusj har dei i skipet. Her er det ofte kø!

I fjor sov eg i bilen. Det fungerer veldig bra, men du må ha ein skikkelig sovepose, ev. drite i miljøet og lommeboka, og da ha bilen på tomgang. Eg hadde ein skikkelig sovepose
Holder lenge med et liggeunderlag og sovepose hvis man vil sove i varmeteltet. Anbefaler et liggeunderlag som er litt tykt... Asfalten er ganske hard.

Matbiletten er veldig fin synes jeg. OK mat, slipper å lage selv og du holder en slags døgnrytme hvis du skal få med deg alle måltidene.

Jeg spiste frokost --> sov til middag --> Spiste middag --> Hadde det gøy
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei.

Dette blir forhåpentligvis første gang jeg besøker vikingskipet. Om jeg får bilett da.. Er nummer 220 i køen og det er 400 biletter igjen.

Men siden dette er min første tur nedover lurer jeg litt på hvordan det er med parkering og slik.

Jeg kjører en stor varebil ned til Hamar, og lurer derfor på hvilke parkeringsmuligheter det er utenfor vikinskipet.
Jeg har også tenkt på å kanskje kunne sove i bilen, men da har det vært en fordel med strøm for varme. Noen som vet om det er tilgang til strøm på parkeringen?

Jeg sitter også å tenker på hvordan jeg skal bygge hyllen som passer for årets krav.
Vi er to personer som drar sammen og vi tenker derfor og bygge en sammensatt hylle for to personer.
Så om noen har gode forslag til en praktisk og tøff hylle hadde det vært kjempe!
Sist endret av Luffern; 11. desember 2014 kl. 18:28.
Det er gode muligheter for å få parkert utenfor skipet. Her er et kart som ble brukt i fjor over parkering http://www.gathering.org/tg14/files/..._thumb_840.jpg mulig det blir endringer i år, men blir vel noe av samme opplegget vil jeg tro. Strøm er er jeg usikker på.
Når det gjelder hylle så kan du jo ta en titt på denne http://www.multidesign.org/aviruse/Stilas_guide.pdf enkel og praktisk hylle, mulig noen mål må endres for å fylle årets krav.
Jeg blir gjerne med. Har alltid sittet med venner før, men i år virker det som ingen av dem kommer, og har alltid hatt litt lyst til å sitte med nFF gruppa
Fikk nettopp billett i dag.
Det er laget en seatingtråd nettopp, så for dem som har lyst/skal være med på freakrekka er det bare å melde seg på
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Da har StålSkuff påtatt seg ansvaret for å organisere en freakrekke. Fint om alle som ønsker å bli inkludert tar initativ selv og poster hvis de er interessert slik at han (og felleskapet) kan holde oversikt. Hvis noen har innspill til hvor det er best å sitte eller noe forøvrig relatert til organisering av freakrekka: do it now. Tiden flyr og plutselig står vi der.

Minner forøvrig om at kjøp og salg av TG-billetter ikke tillates på nFF.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Etter å ha besøkt TG de siste årene, så vet jeg helt sikkert at jeg IKKE skal være deltaker der.

Men usikker på om jeg skal søke meg inn som crew, da det alltid er koslig med masse kjentfolk der ^^,
Vis hele sitatet...
Støtter deg der. Jeg er crew for 11. gang på TG15 og kan absolutt anbefale det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet NÅR seatingen er?
Har vel ikke kommet noen informasjon om seating enda i år tror jeg. Men i fjor startet seatinga 26 mars, litt under en måned før TG. Så hvis det blir omtrent likt i år vil vel seatinga skje rundt starten av mars en gang.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Noen som vet NÅR seatingen er?
Vis hele sitatet...
Mener at det er i starten av Mars måned.
Sist endret av SpongeFrog; 16. februar 2015 kl. 05:55.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har tatt ut fri og er klar for 5dager med høy musikk og dårlig søvn. Vel møtt i vikingskipet
Hvor kan jeg kjøpe billeter i siste liten? Eller er det utsolgt?
Sitat av dalken Vis innlegg
Hvor kan jeg kjøpe billeter i siste liten? Eller er det utsolgt?
Vis hele sitatet...
Køsystemet blir opphørt 5. Mars, da blir det førstemann til mølla.

Ta en titt her for mer info:
http://www.gathering.org/tg15/articl...gathering-2015
Det her blir altså mitt første år på TG, og derfor har jeg et par spørsmål.

Kan man kjøpe spill der?

Er det lite plass til musematte osv ( spiller cs så trenger en del plass, lav sens) ?

Og, er det god kebab ? :P
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Det her blir altså mitt første år på TG, og derfor har jeg et par spørsmål.

Kan man kjøpe spill der?

Er det lite plass til musematte osv ( spiller cs så trenger en del plass, lav sens) ?

Og, er det god kebab ? :P
Vis hele sitatet...
1. Ja.
2. Differentialkvotient. Plassen din er 80cm bred og 55cm dyp. Hvor liten er "liten" plass for deg? Jeg har ikke irritert meg over plassen før, men så spiller jeg ikke CS, og har CM Quickfire TK tastatur som tar lite plass.
3. Kebaben på "1 Dinar" ved McDonalds er blant de bedre jeg har smakt. Her har vi tatt freak-babben de siste to årene.

Gratulerer med billett, sees på TG
Er det lovt til å kjøpe creative ticket og spille? eller må du drive med programmering og musikk? er ikke flere billeter og jeg og en kompis har veldig lyst å være på Tg i år!
Sitat av dalken Vis innlegg
Er det lovt til å kjøpe creative ticket og spille? eller må du drive med programmering og musikk? er ikke flere billeter og jeg og en kompis har veldig lyst å være på Tg i år!
Vis hele sitatet...
Ja det er lov å spille i creativ sonen, send søknad. Verdt et forsøk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må bare spørre for sikkerhets skyld, hvor høyt er det fra bakken til bordet? mener og huske at det var 80 cm. tenker og ha sub under bordet så bør vite ca hvor mye plass jeg har og gå på

Edit: Når jeg tenker meg om er det vell europaller de bruker som bord bein? isåfall er det ikke noe problem(tror jeg)
Sist endret av StålSkuff; 19. mars 2015 kl. 07:17.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Må bare spørre for sikkerhets skyld, hvor høyt er det fra bakken til bordet? mener og huske at det var 80 cm. tenker og ha sub under bordet så bør vite ca hvor mye plass jeg har og gå på

Edit: Når jeg tenker meg om er det vell europaller de bruker som bord bein? isåfall er det ikke noe problem(tror jeg)
Vis hele sitatet...
Plassen under bordet er 80cm høy, 120cm bred og 60cm dyp

Alt bygget av europall + plate på toppen
Er en 18 gammel gutt som skal på TG for andre gang. Av forskjellige grunner mistet jeg skyssen bort til TG og har dermed ingen mulighet til å komme meg bort utenom å ta toget alene. Så om det er noen i Stavanger-Egersund området eller som kan ta en svipptur innom jæren, som har en ledig plass i bilen hadde jeg gledelig tatt den! (betaler gjerne) Så om du, eller noen du kjenner er åpne for å få et ekstra følge i bilen, Send en PM så kan vi snakkes om mer detaljer der.
Hvert vekke ifra forumet her i 2 år nå, helt glemt det vekk. Men nå blir det TG15 igjen! Åssen er det iår, blir det noe freak arrangement iår og? Var med på Freakbabben i TG13. Må sømme meg å bli mer aktiv her igjen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da var jeg og Erlnd på plass. PM om du ønsker å komme bort å hilse
Da er jeg på plass i Creative.
Er det noen som har kontroll på om DC hubben er oppe?
Da er freakrekka oppe å går! Stikk gjerne innom!

Vi sitter på rad 28, mot midtgangen.

Kjennetegn: Stort anlegg, hyller, 3dprinter og freak t-skjorte
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Help plz. DC++ "Your ISP/IP isn't allowed on this hub, allowed ISPs are: asd"
Kan ikke hjelpe deg, men hvor finner jeg tilkoblingsinfo?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Kan ikke hjelpe deg, men hvor finner jeg tilkoblingsinfo?
Vis hele sitatet...
tgdc.no

Hva skjer med at admins på IRC chats har uka da? Blitt kicket ut av alle
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Help plz. DC++ "Your ISP/IP isn't allowed on this hub, allowed ISPs are: asd"
Vis hele sitatet...
Du har vel ingen VPN tjeneste aktivert på maskina? Har vært borti mye rart av problemer men denne var ny for meg
Noen som tilfeldigvis har plass til en ekstra til gardermoen imorgen slik vi er der eng gang rundt 13:30 eller før? har kun en sekk så tar ikke store plassen av meg, betaler gjerne litt for turen.


Takk for en trivelig babb! Trodde det var flere freaks her...
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Når var dette?
Sist endret av HanDuck; 5. april 2015 kl. 00:14.
På fredagen Jeg er typen i grå hettegenser
Jeg er selvfølgelig han med den grønne jakka
Noen som fikk seg litt boob action på tg ser jeg