Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1252
Hei! I går var jeg ute på fest og mobilen min har blitt stjålet. Jeg har ingen forsikring, men har hørt av noen at det er mulig å skaffe idiotforsikring, og deretter late som mobilen er stjålet etter man har fått forsikringen.
Er dette mulig? Eller er det noen andre muligheter for meg?

Er så kjipt å miste en så dyr mobil når jeg ikke en gang har hatt den i en måned
Kjøper du forsikring gjennom mobiloperatør, krever de at SIM-kort står i telefonen på det tidspunktet skade/tap oppstår. Dette for at de bl.a. skal kunne sjekke IMEI-nr. på tidspunktet, nøyaktig for å kunne sikre seg mot slikt som dette.
Og bare for og ha det på det rene.. JA du kan få det til..
Bør du? Nei... Blir dette oppdaget havner du i et nasjonalt register, og ALLE forsikrings selskap kan se at du er svartelistet, og du vil slite med og få forsikringer i fremtiden.... Så er det virkelig verdt det for og spare et par tusen?
Sitat av Yardz Vis innlegg
Og bare for og ha det på det rene.. JA du kan få det til..
Bør du? Nei... Blir dette oppdaget havner du i et nasjonalt register, og ALLE forsikrings selskap kan se at du er svartelistet, og du vil slite med og få forsikringer i fremtiden.... Så er det virkelig verdt det for og spare et par tusen?
Vis hele sitatet...
Det er snakk om liiiitt mer enn et par tusen... Men likevel ikke verdt det, nei ;/
Ta det som lærdom og skaff deg en innboforsikring som dekker slike ting til neste gang. En hundrelapp i måneden har du råd til for å slippe ting som dette. Fikk nylig tilbake noen tusenlapper for en sykkel som ble stjålet, ganske fornøyd med å ha betalt den relativt lave utgiften forsikringen har vært sett i forhold til å plutselig måtte ut med noen tusen for en ny sykkel.