Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1965
Hva er den enkleste måten å sniffe passord på trådløst nett? Tenker på passord til mail osv..
Hvis det er et WPA eller WPA2 basert nett så kan du ikke sniffe på trafikken til andre noder såvidt jeg vet. Dette bør være mulig med WAP, men vet ikke hvor mye brukt det er lenger.
Til ting som er ukryptert fungerer cain&abel suverent. enkelt og greit å bruke.

er det krypterte passord f.eks facebook eller hotmail må du arpspoofe+sslstrip

om du er på WEP,WPA/WPA2 har ingenting å si på om du kan sniffe trafikken eller ikke. ruterens kryptering er for å beskytte nettverkets passord.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Til ting som er ukryptert fungerer cain&abel suverent. enkelt og greit å bruke.

er det krypterte passord f.eks facebook eller hotmail må du arpspoofe+sslstrip

om du er på WEP,WPA/WPA2 har ingenting å si på om du kan sniffe trafikken eller ikke. ruterens kryptering er for å beskytte nettverkets passord.
Vis hele sitatet...
Ser ut som du kanskje har rett. WPA og WPA2 krypterer trafikken mellom nodene og AP som standard, men krypteringen kan knekkes om man fanger opp negotiationpakkene mellom AP og noden.

Såvidt jeg kan se gjelder dette både for WPA og WPA2. Du kan imidlertid legge inn ekstra beskyttelse mot dette om du vil, men tviler på at dette er særlig mye brukt utenfor profesjonelt satt opp trådløse nettverk for større organisasjoner.

Problemet blir kanskje at det blir vanskeligere å sniffe trafikken om man ikke har spesialiserte verktøy for å knekke krypteringen. Tror ikke Kain and Abel støtter dette. Du må sannsynligvis også ha spesielle trådløskort som støtter den spesielle modusen som må til for å fange opp rå pakkedata fra nettverket.
Sist endret av homoludens; 4. august 2013 kl. 19:01.
Jeg må finne ut passordet på facebook til en venn av meg. Han er ofte på besøk. Kan noen fortelle sånn step for step hva jeg må gjøre, laste ned osv?
Sitat av cold Z Vis innlegg
Jeg må finne ut passordet på facebook til en venn av meg. Han er ofte på besøk. Kan noen fortelle sånn step for step hva jeg må gjøre, laste ned osv?
Vis hele sitatet...
legg inn en keylogger på din egen pc og få vedkommende til å logge seg på med din maskin.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
legg inn en keylogger på din egen pc og få vedkommende til å logge seg på med din maskin.
Vis hele sitatet...
ja har hatt slik keylogger før, men vedkommende tørr ikke engang bruke dataen min fordi han vet at jeg har hatt før, men egentlig har jeg sletta den og har glemt hva den heter. Det var en veldig bra som gjemte seg helt slik at folk kunne ikke se at den var på. Vet du hva den heter?

men spørsmålet mitt. Hvordan kan jeg finne ut passord når vedkommende er logget på facebook på iphone og er koblet til ruteren min hjemme hos meg.