Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 201887
Sitat av seimannen Vis innlegg
Har bestilt meg pc nå og lurer på og kjøpe skyrim. Problemet er bare at jeg er skitlei loading screens på ps3 som varer nesten 5min hvor lenge varer loading screens på pc?
Vis hele sitatet...
Sikkert rundt 10 sek uten SDD.
Sist endret av Micki; 12. april 2012 kl. 23:54.
Noe som vet hvor skyrim er billigst i download?
øøhm.. i "bukta" ?
Sitat av bragilicious Vis innlegg
øøhm.. i "bukta" ?
Vis hele sitatet...
tror han mente billigst uten å være en drittsekk. I så fall har CDON er billig pris på spillet: http://cdon.no/spill/elder_scrolls_v%3a_skyrim-14059078 (mye billigere enn steam)

Her kan du kjøpe CD-KEY billig, http://cdkeyshere.com/the-elder-scro...im-cd-key.html

Legg denne CD-keyen inn på steamkontoen din og du har en lovlig versjon på steamkontoen din Turbolego på forumet kjøpte CD-key derfra nylig, og slik jeg ser i tråden hans fungerte det fint.
Trenger ikke fysisk cd, er mest keen på download
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av seimannen Vis innlegg
Trenger ikke fysisk cd, er mest keen på download
Vis hele sitatet...
CD-Key i steam = nedlastning...
Jeg har et lite problem, jeg er nå level 29 og exp baren er maxed out, men av en eller annen grunn vil ikke spillet la meg bli level 30. Dette er på pc. Noen som vet hvorfor? har prøvd google men eneste jeg finner er at folk ikke får levlet opp skills.
Begynner å bli rimelig irritert. Vil det evt hjelpe å "jukse" meg opp til 30 med hjelp av console?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Jeg har et lite problem, jeg er nå level 29 og exp baren er maxed out, men av en eller annen grunn vil ikke spillet la meg bli level 30. Dette er på pc. Noen som vet hvorfor? har prøvd google men eneste jeg finner er at folk ikke får levlet opp skills.
Begynner å bli rimelig irritert. Vil det evt hjelpe å "jukse" meg opp til 30 med hjelp av console?
Vis hele sitatet...
Har du pirat eller lovlig?

Prøvd å oppdatere til nyeste?

(Steam only) prøvd; Høyreklikk->Verify game files?
Nvm, fikk fikset det nå. Mod kan slette innleggene.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Nvm, fikk fikset det nå. Mod kan slette innleggene.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har det problemet, men du burde fortelle hva det var og hvordan du løste det, så vi slipper masse spørsmål om det samme.
Jeg måtte levle opp skills bare x) følte meg max noob, kjørte litt ensporet våpenbruk, så når jeg begynte å trene andre skills så levla jeg
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Jeg måtte levle opp skills bare x) følte meg max noob, kjørte litt ensporet våpenbruk, så når jeg begynte å trene andre skills så levla jeg
Vis hele sitatet...
Så noen smarte måter å levle sneak og one-handed på youtube. Bare dra dit hvor de prestene ber, sneak bak de og begyn å hamre løs.

Og på steal, der kan du bare legge masse gull i lomma på ei kone, og stjele det tilbake gang på gang.
Rar bug her:
Når eg snakker med en npc og ser mot hun/han kommer det ikkje lyd.
Men om eg ser litt vekk fra han/hun så hører eg.
Jo lengre vekk eg ser fra di som snakker jo sterkere blir stemmen..
ANYONE?
Sitter her og lurer på hvilken side jeg skal joine, Stormcloaks eller Imperials.
Begge to har pro's and cons.

Hvem valgte dere, og hvorfor?
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Rar bug her:
Når eg snakker med en npc og ser mot hun/han kommer det ikkje lyd.
Men om eg ser litt vekk fra han/hun så hører eg.
Jo lengre vekk eg ser fra di som snakker jo sterkere blir stemmen..
ANYONE?
Vis hele sitatet...
høres ut som et klassisk stereoproblem. Prøv å sette lyden på mono.
Sitat av olaPola Vis innlegg
høres ut som et klassisk stereoproblem. Prøv å sette lyden på mono.
Vis hele sitatet...
Takker! Der reddet du natten min! KP!
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Takker! Der reddet du natten min! KP!
Vis hele sitatet...
men husk at med mono får du ikke noe right/left shit. Så om noen angriper deg fra venstre og du er avhengi av at lyden er i venstre klokke kan du bli fucked.
Sitat av olaPola Vis innlegg
men husk at med mono får du ikke noe right/left shit. Så om noen angriper deg fra venstre og du er avhengi av at lyden er i venstre klokke kan du bli fucked.
Vis hele sitatet...
Har høytalere, bare gikk innpå sånn audio manager og prøvde meg fram.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Sitter her og lurer på hvilken side jeg skal joine, Stormcloaks eller Imperials.
Begge to har pro's and cons.

Hvem valgte dere, og hvorfor?
Vis hele sitatet...
har ingenting å si. Er basically det samme, går ikke glipp av noe stort uansett hvilken side du velger.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja da har den første traileren til DlC kommet!

Synes personlig det ser svært lovende ut!
Dawnguard ser særdeles lovende ut, men er dog litt skeptisk om det kommer til å flyte fint med alt det nye de har lagt til. Gleder meg uansett meget til dette. Så er det bare å bli ferdig med mainquesten da.
Håper de har laget noe som går litt dypt og tar litt tid, ikke en skit questline til som feks companions, den synes jeg var alt for kort.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Har et lite problem.
Jeg var i starten av spillet dum nok til å godta quests til å joine både The Imperial Legion og Stormcloaks. Nå som jeg må innkalle til fredsmøte, måtte jeg gjøre ferdig begge oppdragene for å snakke med Tullius og Jarl Ulfric. Det gikk fint med Ulfric, men når jeg returnerte fra Fort Hraggestad, blir jeg angrepet av Tullius og alle andre i byen. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?
Sitat av seimannen Vis innlegg
Håper de har laget noe som går litt dypt og tar litt tid, ikke en skit questline til som feks companions, den synes jeg var alt for kort.
Vis hele sitatet...
Skal visstnok ta mellom 5 og 10 timer å bli ferdig med hovedquestet i Dawnguard, så virker lovende.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis det er noen her som har spilt ferdig Companions så var det en ting som Kodlak Whitemane sa på slutten som gjorde meg nysgjerrig, Angående helter fra Sovngarde som reiser til Hircine's hunting grounds for og få over varulvsjelene derfra og til Sovngarde.

Håper det blir en framtidig DLC, Sovngarde fortjener mer oppmerksomhet uansett.
Sist endret av Ga-Ko; 21. juni 2012 kl. 09:50.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av Ga-Ko Vis innlegg
Hvis det er noen her som har spilt ferdig Companions så var det en ting som Kodlak Whitemane sa på slutten som gjorde meg nysgjerrig, Angående helter fra Sovngarde som reiser til Hircine's hunting grounds for og få over varulvsjelene derfra og til Sovngarde.

Håper det blir en framtidig DLC, Sovngarde fortjener mer oppmerksomhet uansett.
Vis hele sitatet...
Husker at når man dro fra sovngarde, var det en fyr som sa at man kom tilbake den dagen man døde, så tviler på DLC der
har lest litt gjennom mange sider her men finner ingen sider som omfatter klaner.

Jeg sitter på midten av Imperials-Stormcloacks

lurer på hvem av disse stammene er mest venlige? av min forsålese er Imperials dem som vil ha Lover og likestilling- mest likt vårt samfunn, men Stormcloacks er mere barskinger. hva anbefaler dere?

og til sist, er det mulig at 1 av laga overtar hele Skyrim til slutt?
> implying
sqrt's Avatar
Spoilere kan forekomme!

Sitat av 1nameless Vis innlegg
har lest litt gjennom mange sider her men finner ingen sider som omfatter klaner.

Jeg sitter på midten av Imperials-Stormcloacks

lurer på hvem av disse stammene er mest venlige? av min forsålese er Imperials dem som vil ha Lover og likestilling- mest likt vårt samfunn, men Stormcloacks er mere barskinger. hva anbefaler dere?
Vis hele sitatet...
Fra et RP perspektiv er det til en viss grad et "pest vs. kolera"-valg. På en side har du en borderline totalitær styringsmakt i the Imperials, mot de rebelske rasistene styrt av en stormannsgal skrulling. Jeg vil si the Imperials er et bedre valg for Skyrim og folkene på sikt, da de har mer langsiktige planer og et ønske om å forene Tamriel, overfor Stormcloakene som jeg tror vil redusere Skyrim til en rekke barbariske stammesamfunn.

Dersom Stormcloakene vinner, vil Skyrim være veldig sårbart for angrep utenfra, siden de tilsynelatende har få planer for hvordan de skal forene folkene og ha en reell sjanse mot en eventuell invasjon fra Thalmor (Ulfric spiller for øvrig rett inn i hånden til Thalmorene...). Tallius, og the Imperials, har både planer og et uttrykt ønske om å trykke tilbake Thalmorene, men får ikke gjort så mye så lenge de også må kjempe mot Stormcloakene (To fronter er sjeldent ideelt, spesielt ikke når den ene trusselen kommer innenfra).

Optimalt ville jeg støttet Stormcloaksene sin ideologi, men jeg tror ikke den er holdbar i henhold til situasjonen i Tamriel.

Bethesda har gjort en ok jobb i å balansere mellom de to i spillet, så uansett hvem du velger, vil du ikke gå glipp av noe særlig; samtidig som ingen av alternativene nødvendigvis er "rett eller galt" uansett hvilket ståsted du dømmer fra. Det faller til slutt på preferanse med mindre man tenker mer gjennom implikasjonene av valget man tar.

og til sist, er det mulig at 1 av laga overtar hele Skyrim til slutt?
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Ettersom du fullfører oppdrag i questlinen til en av dem (Som er rimelig identisk til den andre), overtar de byer og trykker tilbake de andre - så etterhvert vil altså byer som var styrt av the Imperials bli tatt over av Stormcloaks og vice versa, avhengig av hvem du kjemper for. Rimelig artige slag for byene.
Sist endret av sqrt; 23. juni 2012 kl. 02:23.
Har en god del sånne små¨spørsmål som jeg tar her

om du raserer noens hus, rydder dem automatisk opp etter noen dager?

på markedsplassen i Whiterun, kommer varene noen gang til og fylle seg opp igjen etter du har kjøpt alt?

Kommer tre-et på torget til og spire etter du har kommet med et nyt frø?

Vil det noen gang flytte folk inn i byen?

bare noen av spørsmåla jeg husker
Kommer det noen gang til å komme en tilleggspakke eller? Har vente sjukt lenge nå.
Sitat av ferocious Vis innlegg
Kommer det noen gang til å komme en tilleggspakke eller? Har vente sjukt lenge nå.
Vis hele sitatet...
Kommer jo om ikke så lenge Dawnguard heter den DLC'n
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har akkurat skaffet Skyrim. Har ikke gjort noen research på forhånd og ser dette er noe lignende Wow, som jeg heller aldri har spilt.

Jeg skal velge rase osv. Hva bør jeg velge? Orc etc. Tenker det blir avgjørende for resten av spillet så må høre hva dere mener!
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Har akkurat skaffet Skyrim. Har ikke gjort noen research på forhånd og ser dette er noe lignende Wow, som jeg heller aldri har spilt.

Jeg skal velge rase osv. Hva bør jeg velge? Orc etc. Tenker det blir avgjørende for resten av spillet så må høre hva dere mener!
Vis hele sitatet...
Det kommer egentlig helt ann på spillestilen din. Om du skal være slosskjempe er vel kanskje Orc best, om du skal snike rundt er nok katte-rasen best. Personlig foretrekker jeg å være Nord. Det klaffer liksom bedre med storyen.
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Har akkurat skaffet Skyrim. Har ikke gjort noen research på forhånd og ser dette er noe lignende Wow, som jeg heller aldri har spilt.

Jeg skal velge rase osv. Hva bør jeg velge? Orc etc. Tenker det blir avgjørende for resten av spillet så må høre hva dere mener!
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke som WoW.

Hvilken rase du er har vel ikke så mye med resten av spillet generelt og gjøre.
Valgte Nord..

Prøvde å stjele ting i Riverwood, men de klikket så jeg ble nødt å drepe nesten alle. Er det behov for å gå tilbake dit? Stjal alt jeg fant av verdi
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Valgte Nord..

Prøvde å stjele ting i Riverwood, men de klikket så jeg ble nødt å drepe nesten alle. Er det behov for å gå tilbake dit? Stjal alt jeg fant av verdi
Vis hele sitatet...
Du må nok besøke Riverwood noen ganger, ja.
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Valgte Nord..

Prøvde å stjele ting i Riverwood, men de klikket så jeg ble nødt å drepe nesten alle. Er det behov for å gå tilbake dit? Stjal alt jeg fant av verdi
Vis hele sitatet...
Kudos for å kjøre original spillestil da
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Kudos for å kjøre original spillestil da
Vis hele sitatet...
Takk!

Er level 6 nå.. Møtte på The Pale Lady nede i en krypt.. Det var ikke veldig koselig. Tok 1 time før jeg klarte å ta henne.

Jeg var også å åpnet kisten med de 2 mammutene! Vet dere om flere slike steder hvor man finner heftige ting?
Sikkert blitt spurt før, men spiller noen dette på Playstation 3 og er fornøyd med det? Har vel vært sinnsykt mange problemer med PS3-utgaven som har gjort at jeg ikke har kjøpt det enda. Men vurderer det nå, hvis det har blitt patcha slik at det er bra framerate osv?
Nei, ps3 versjonen er fremdeles drit, men spillbar. Jeg har ps3 slim og så lenge jeg tar pauser vær 3 time hvor jeg skrur den helt av går de greit.
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Takk!

Er level 6 nå.. Møtte på The Pale Lady nede i en krypt.. Det var ikke veldig koselig. Tok 1 time før jeg klarte å ta henne.

Jeg var også å åpnet kisten med de 2 mammutene! Vet dere om flere slike steder hvor man finner heftige ting?
Vis hele sitatet...
Det er vel sånn at jo høyere level man er, jo bedre items får man. Du må nok levle rundt 40 levels til før du får de beste tingene fra drops.

2 mammuter? da var det vel en Kjempe (giant) i nærheten og? Disse finnes litt rundt om kring. Giants dropper en del gold og stortåa si den er finå ha hvis du skal crafte potions.
Jeg tror dog ikke at det finnes locations med så mye bedre drops enn andre steder. Jeg pleier å drepe drager hvis jeg er i beite for cash.
Sist endret av Beis; 7. juli 2012 kl. 22:26.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Burde jeg joine The imperials eller Stormcloaks?
Sitat av Clayton Vis innlegg
Burde jeg joine The imperials eller Stormcloaks?
Vis hele sitatet...
Det er ikke mye forskjell på storyen, selv har jeg spilt gjennom begge. Likte stormcloaks best. Men dette må du nesten finne ut av selv
Noen som har en bra liste med graphics enhancing mods til skyrim pc ofc?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av seimannen Vis innlegg
Noen som har en bra liste med graphics enhancing mods til skyrim pc ofc?
Vis hele sitatet...
jeg har en realistic light mod, gjør at man MÅ bruke fakkel i huler ogg sånt, ganske kult, og det gjør spillet mye skumlere når man spiller med høy lyd og headsett midt på natten, høy på koffein.

Er det noen som vet om jeg kan lagre ting i kistene som er i hovedkvartere til Thieves Guild? Jeg er bare på level 10, så det er ikke barebare å hoste opp 5000 gull til det huset i Whiterun.
Det begynner å bli problematisk med all shiten jeg har med meg, særli dragebena, de er dødstunge..
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Vet ikke men jeg brukte lydia som et esel.
Det er mange andre forumer som sier det også, skaff en kone. Men akkurat nå driver jeg med thieves guild, så skal jeg ta dark brotherhood oppdragene.. Hvor lang tid tar det å skaffe ei kone? Og jeg går jo utifra at man må ha en del speech points, det har jeg ikke en dritt av
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Gjorde ferdige oppdragene for jarlen i whiterun så fikk jeg hun som housecarl.
Jeg tar det som et "nei" på kistene i thieves guild?
Får man en kiste via fighters guild/companions eller hva faen det er, som i Oblivion?
Sitat av seimannen Vis innlegg
Noen som har en bra liste med graphics enhancing mods til skyrim pc ofc?
Vis hele sitatet...
Anbefaler:

Skyrim HD - 2K Textures
Skyrim Flora Overhaul
Project Reality - Climates Of Tamriel - Weather - Lighting
Realistic Water Textures and Terrain
Enhanced Blood Textures
Static Mesh Improvement Mod
Enhanced Distant Terrain
FXAA Post Process Injector