Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2215
God natt!

Jeg og dama skal flytte i egen leilighet for første gang til sommeren,
driver å setter opp litt regnskap og trenger litt innspill!

Prøver å kartlegge utgifter, sålangt har jeg:

Husleie på 4800 kr

Strøm, 1000 kr (regner ca 1000 kr i mnd, siden det er mer på vinteren enn sommeren, legger vi bare av det som blir igjen på sommeren)

Mat regner vi med å bruke ca 3000 kr i måneden på. Er dette helt feil beregning?
Vi bor nærme sverige, så blir nok litt å spare der, men fortsatt, aner ikke om 3k er alt for mye eller for lite med tanke på alle måltider gjennom en mnd.

500 kr i mnd på mobil.

Ellers må vi fikse internett selv, og vi er begge gamere, så vil gjerne ha bra nettlinje. Dette er jo sikkert lett for meg å sjekke opp selv, men legger det med fordet ^^ Regner ca 500 kr på nett og TV.

Ellers har jeg en bil, som drar 900 kr i mnd på forsikringen, og ca 1k i mnd på snus.
Vis hele sitatet...
Er det noe vi har glemt?

Noen som har noen erfaring fra å flytte hjemme ifra iht utgifter osv?
Sist endret av Tr4p; 29. mai 2012 kl. 04:33.
Så egentlig veldig greit ut

Men litt høyt matbudsjett kanskje, ihvertfall viss dere skal mye til sverige.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Tenkter at vi skal handle mye og sjeldent, så det blir handel på grensen så ofte vi kan
Sier ikke at dere vil få alle disse her i særlig størrelse, men kan være greit å ha i bakhodet når du setter opp budsjetter Om dere tar med alt og fremdeles har penger til overs så kan det være en god pekepinn på hvor rusta dere er mot uforutsette utgifter.

- NRK-lisens
- telefonregning
- kommunale avgifter (avhengig av hvor, og hvordan du bor)
- bensinforbruk
- alkohol og sosiale aktiviteter
- klær
- gaver og uforutsette regninger
Nå vet ikke jeg hvor langt fra grensa du bor, men bensin/diesel koster skjorta for tiden, så ikke glem det!
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Nå vet ikke jeg hvor langt fra grensa du bor, men bensin/diesel koster skjorta for tiden, så ikke glem det!
Vis hele sitatet...
Bor i Halden, så er bare en 10 minutters kjøretur til svinesund
Jeg synes 3000,- på mat i måneden høres lite ut for to personer.
Selv bruker jeg i overkant av 2000,-.
Kommer selvfolgelig an på hvor sunt og mye dere spiser. Sunnere mat er som oftest dyrere.
Sist endret av bndk; 29. mai 2012 kl. 04:50.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Bor i Halden, så er bare en 10 minutters kjøretur til svinesund
Vis hele sitatet...
Ja men da så!


Ellers; begynn og selg falske barber blader, er tydligvis jævlig lønnsomt
Tror nok ikke det blir 1000kr i måneden på snus dersom du bor Halden? Koster rundt 3-400kr for et tårn av de bedre merkene. Går sånn cirka en boks i uka hos meg i hvertfall.

Og med mindre bil er veldig viktig, skaff deg en moped istedenfor. Farter relativt mye rundt om med moppa mi og jeg fyller for 50-70kr i uka.
Sitat av Turrist Vis innlegg
Tror nok ikke det blir 1000kr i måneden på snus dersom du bor Halden? Koster rundt 3-400kr for et tårn av de bedre merkene. Går sånn cirka en boks i uka hos meg i hvertfall.

Og med mindre bil er veldig viktig, skaff deg en moped istedenfor. Farter relativt mye rundt om med moppa mi og jeg fyller for 50-70kr i uka.
Vis hele sitatet...
det med snus-forbruk kan jo være veldig varierende fra person til person, jeg bruker selv ca 2 dager på en eske.

Spørs om det ikke blir litt tungvindt å dra på større svenskhandel med en moped og dame
ikke glem dasspapir , intimvask , dobørste , håndkle , tannbørste , shampo

alle glemmer slikt :P
Sitat av Cutzilla Vis innlegg
ikke glem dasspapir , intimvask , dobørste , håndkle , tannbørste , shampo

alle glemmer slikt :P
Vis hele sitatet...
Får det koster skjorta:O
Sitat av Cutzilla Vis innlegg
ikke glem dasspapir
Vis hele sitatet...
Dasspapir?
Utgiftene blir jo minimale, han skriver jo klart og tydelig at han HAR dame
Tr4p's Avatar
Trådstarter
En snus boks hos meg er nok borte etter 1 1/2 dag så ca 2 bokser på 3 dager, snuser på jobben og hjemme, så har egentlig en inne hele tiden.

Men anngående økte vi matbudsjettet til 2500 kr pr pers, siden vi fortsatt ligger mye i pluss på økonomi siden. Er vel bare en av de tingene man bare må prøve i praksis for å finne ut av

Flytter inn 1 juli, så gleder oss veldig
- Mat (Jeg tror 4000 pr.måned er mer realistisk. Husholdningssaker slik som såpe, dasspapir osv inngår her.)
- Forsikringer (Dere trenger hvertfall innboforsikring. Hva med helse, bil og reiseforsikring? så ca 500-1000 her)
- Bensin (ca 1500 er vell greit, men det kommer jo ann på hvor mye du kjører. Vedlikehold regnes også med.
- Mobil, tv & internett. Her kan dere sikkert si ca 1000.
- Sparing (Det er aldri dumt å spare. 1000 på hver?)
- Annet (Her har du den største posten, regn med alt av dilldall som dere bruker på ting.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Flytter inn 1 juli, så gleder oss veldig
Vis hele sitatet...
Og lykke til må dere ha!
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Sitat av kimzor Vis innlegg
- Forsikringer (Dere trenger hvertfall innboforsikring. Hva med helse, bil og reiseforsikring? så ca 500-1000 her)
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok vi skal unngå alle "unødvendige" forsikringer,
men innbo må vi jo ha såklart!

Noen som har noen ide om hva dette koster? snakker om en 2 roms + bad her
Fittetryne
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Jeg tror nok vi skal unngå alle "unødvendige" forsikringer,
men innbo må vi jo ha såklart!

Noen som har noen ide om hva dette koster? snakker om en 2 roms + bad her
Vis hele sitatet...
https://portal.if.no/kjopforsikring/...uktside_hjem_2