Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 19101
Simplicity: du hadde vel ikke psykologi på UiO vårsemesteret 11? Kjenner igjen en del av argumentene dine. For hvis det er deg, rakk jeg aldri å si unnskyld for at jeg knuste en ølflaske over hodet ditt da du prøvde å bortforklare Newton og Einstein med pisspreik.
Viktig å være kritisk og danne seg en egen, unik mening om alt. Jeg syns f.eks. ikke at ketchup er laget av tomater.
Sitat av Provo Vis innlegg
Fordi du ikke kan et halvt knepp om det du snakker om, og ikke har noe grunnlag for de mildt sagt absurde meningene du danner deg.
Vis hele sitatet...
Eventuelt du som ikke er åpen nok i hodet ditt til å se ulike perspektiv og vinkler?

Sitat av Provo Vis innlegg
Du har sagt at vaksiner gir opphav til nye sykdommer, og har antydet at vaksiner har skapt AIDS. Da er det rimelig å anta at du er mot vaksinering.
Vis hele sitatet...
Vaksiner KAN gi opphav til nye sykdommer. Hva vet jeg? Hva vet egentlig du?

Aldri antydet at vaksiner har skapt aids.

Sitat av Provo Vis innlegg
"Å tro blindt" er å tro uten bevis. Her snakker vi det stikk motsatte. Vi tror fordi det finnes praktisk talt uendelige mengder bevis på at vaksiner ikke produserer sykdommer og at AIDS ikke er et resultat av vaksinering, og at vaksiner er en særdeles effektiv metode for å utrydde og minimere sykdommer. Prosessen bak spredning og utvikling av sykdommer, så vel som virkemåten til vaksiner, er ekstremt godt kjent, og deler av dette har vært kjent i cirka 200 år.
Vis hele sitatet...
BEVIS!? Hvilke bevis er det du har på dette? "Almenkunnskap" kan være alt ifra Jesus som går på vannet til melk som styrker skjelettet. Det finnes ikke bevis på noe som helst. Det at sykdommer spres via mennesker er noe jeg og du mener, det er ikke dermed et bevis på at sykdommer spres via mennesker.

Sitat av Provo Vis innlegg
Du har fått en mengde svar på hvordan sykdommer sprer seg og utvikler seg. Hvis du ikke kan dette foreslår jeg at du tar opp igjen ungdomsskolen.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg stikker til ungdomsskolen, tar du et kurs i selvinnsikt da?

Sitat av Provo Vis innlegg
Ironien formelig bobler over her..
Vis hele sitatet...
Øye for et øye...

Sitat av Provo Vis innlegg
Bevisbyrden er på de som tror og hevder at noe er sant. Når det kommer til vaksiner er bevisene ekstremt omfattende, noe man ikke på noen måte kan si om det som står i Bibelen. Når det er sagt er min personlige erfaring at engasjerte ateister har en voldsomt mye dypere innsikt i Bibelen enn de aller, aller fleste troende.
Vis hele sitatet...
Igjen, BEVIS!?
Sist endret av Simplicity; 3. november 2011 kl. 22:04.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ja, jeg tror jeg endelig ser hvor du kommer fra.

Det virker som om det hele bunner i en gjennomtenkt sprøyteskrekk, og en fascinasjon konseptet «sikker viten».

I den virkelige verden bruker man den mer praktiske definisjonen på «bevis». Både Provo, jeg, og antagelig andre du er uenig med, vet det grunnleggende om Popper og gjengen, og at man egentlig ikke kan bevise noe, kun motbevise det.

Men om du vil diskutere filosofi kan du finne et annet sted. Denne tråden tar for seg det naturvitenskapelige.
BEVIS!? Hvilke bevis er det du har på dette? "Almenkunnskap" kan være alt ifra Jesus som går på vannet til melk som styrker skjelettet. Det finnes ikke bevis på noe som helst. Det at sykdommer spres via mennesker er noe jeg og du mener, det er ikke dermed et bevis på at sykdommer spres via mennesker.
Vis hele sitatet...
Skjerp deg. seriøst. Kom med dine bevis for at "Vi" snakker bullshit da og vitenskapen tar feil av bakteriesmitte osv. Vet du i det hele tatt hvorfor vi mener det, har vi bare plukket ide'ene fra trærne?

Hva om virkeligheten ikke i virkeligheten, men bare en virkelighet vi har drømt oss til. Dermed når vi "dør" så våkner vi egentlig opp?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Aldri antydet at vaksiner har skapt aids.
Vis hele sitatet...
Greit nok, du har sagt at du "ikke vet om AIDS finnes fordi vi tar vaksiner", etterfulgt av spørsmålet "vet du?" som er meget lett å tolke som en antydning om at du er helt åpen for at AIDS finnes fordi vi tar vaksiner.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
BEVIS!? Hvilke bevis er det du har på dette? "Almenkunnskap" kan være alt ifra Jesus som går på vannet til melk som styrker skjelettet. Det finnes ikke bevis på noe som helst. Det at sykdommer spres via mennesker er noe jeg og du mener, det er ikke dermed et bevis på at sykdommer spres via mennesker.
Vis hele sitatet...
Det er fristende å spørre om du har gått på skole i det hele tatt.. Selvsagt vet vi at smittsomme sykdommer spres via mennesker i form av overføring av bakterier og virus. Dette vet vi fordi vi kan observere hele prosessen med at bakterier formerer seg, overføres fra vert til vert og forårsaker sykdommer. Vi vet i svært mange tilfeller til og med akkurat hvilke bakterier og virus som forårsaker hvilke sykdommer, og vi vet også i mange tilfeller nøyaktig hvordan sykdomsutviklingen forløper seg. Dette er et faktum uavhengig av hva ditt uopplyste sinn måtte mene om saken. Å kreve bevis for dette er som å kreve bevis for at jorden er rund, men hvis du ikke tror på dette så foreslår jeg at du starter med en naturfagbok fra ungdomsskolen. Der vil du kunne lese om bl.a. Louis Pasteur som var en av de store pionerene innen dette området på midten av 1800-tallet. Videre kan du lese om alle sykdommene som er helt eller nesten utryddet på grunn av vaksiner, noe som ikke ville vært mulig hvis vi hadde tatt feil ikke bare om hvilke bakterier og virus som forårsaker sykdommene, men at de forårsaker sykdom i det hele tatt.

Når det er sagt, så er det du som kommer med kontroversielle påstander her, og følgelig du som har bevisbyrden hvis du ønsker å hevde at legevitenskapen har tatt grundig feil i 150-200 år om at smittsom sykdom smitter ved overføring av mikroorganismer.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Igjen, BEVIS!?
Vis hele sitatet...
Bevis på hva? At min personlige erfaring er at engasjerte ateister har vesentlig mer dyptgående innsikt i Bibelen enn troende? Jeg foreslår at du holder deg litt mer seriøs enn dette.

Husk for øvrig at retningslinjene for dette underforumet krever at kontroversielle påstander skal ha kildehenvisning eller underbygges godt med rasjonelle argumenter. De krever også at hypoteser som fremlegges skal være testbare eller på annen måte vitenskapelig verdifulle. Påstandene og argumentene dine ser ut til å feile på alle disse punktene, så jeg foreslår at du skifter stil hvis du skal fortsette å benekte riktigheten av en av de virkelig fundamentale hjørnestenene i legevitenskapen.
Sitat av Jonta Vis innlegg
I den virkelige verden bruker man den mer praktiske definisjonen på «bevis». Både Provo, jeg, og antagelig andre du er uenig med, vet det grunnleggende om Popper og gjengen, og at man egentlig ikke kan bevise noe, kun motbevise det.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men jeg stiller meg kritisk.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Men om du vil diskutere filosofi kan du finne et annet sted. Denne tråden tar for seg det naturvitenskapelige.
Vis hele sitatet...
Er det ikke rom for filosofi i det naturvitenskapelige?

Sitat av Saint123 Vis innlegg
Skjerp deg. seriøst. Kom med dine bevis for at "Vi" snakker bullshit da og vitenskapen tar feil av bakteriesmitte osv. Vet du i det hele tatt hvorfor vi mener det, har vi bare plukket ide'ene fra trærne?

Hva om virkeligheten ikke i virkeligheten, men bare en virkelighet vi har drømt oss til. Dermed når vi "dør" så våkner vi egentlig opp?
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager skal jeg "skjerpe meg"? Jeg sier min mening akkurat som alle andre her inne gjør.

Jeg har ingen bevis på noe som helst, sier bare min mening. Min mening er kanskje mitt bevis?

Snakker overhode ikke i de banene, ser på meg selv som en realist, men jeg har også plass til idealisme og filosofering.


Men nå spores tråden fullstendig ut...
Men nå synes jeg da du burde svare for deg Simplicity. Altså. Hva er det egentlig du rabler om? Du påstår at det ikke er bevis for noe som helst. Du er uenig i de "bevisene" som fremstilles ang. sykdom og sykdomsspredning. Hvordan mener du det skjer? Du har vel en mening om det? Siden du liker å stille deg kritisk og "lage din egen mening om det". Selvsagt har du rett til å tenkte og mene det du vil. Men dette er jo på grensen til idioti. Når jeg sier det, sier jeg ikke at du er en dust fordi du mener forskjellig fra meg, men at du må underbygge kontroversielle påstander du kommer med ellers virker du rett og slett åndssvak.

Vitenskap og forskning, slik jeg forklarer kids det, handler om å kunne si noe man mener (fremstille en hypotese/teori) - gjøre tester for å se om dette stemmer (eksperimenter, forsøk, undersøkelser) - for at deretter en som ikke mener det samme som deg skal kunne gjøre en test og finne ut av at det du mente faktisk stemte (etterprøvbarhet).

Når det kommer til hvordan sykdom blir spredt kan man lett "fylle ut skjemaet" og følge logikken.
- Jeg mener sykdom spres mellom verter (feks. mennesker -> mennesker, dyr-mennesker osv.). Dette blir da min påstand.
- Jeg injiserer en person (vert) med et virus som forårsaker diare og oppkast, og spres ved dråpesmitte. Denne verten setter jeg i et rom sammen med andre mennesker. Han hoster og nyser.
- Etter en uke ber jeg de andre menneskene som opprinnelig ikke var smittet av dette viruset, å komme tilbake for en blodprøve. I denne blodprøven ser jeg at det samme viruset jeg injiserte i den opprinnelige verten, har dukket opp i blodet deres.
- Deretter prøver jeg dette mange ganger, med forskjellige "grupper" av mennesker. Spedbarn, ungdom, voksne, gamle, mørke, asiatiske, hvite osv. For å se om dette gjelder bare for én spesiell gruppe.
- Etter at jeg evt. får bekreftet at dette viruset spres fra vert til vert ved dråpesmitte og kan ramme alle - fremstiller jeg mine forsøk og konkluderer med at "virus X påvirker alle aldersgrupper og "raser", inkubasjonstiden varierer mellom 1-2 uker, viruset virker å være mest skadelig for spedbarn, da deres immunsystem er svakere blablabla".
- Når en medforsker ser dette, synes h*n at dette høres absurd ut. Da h*n mener dette viruset ikke spres fra vert til vert ved dråpesmitte. Han bruker da de metodene, og kommer fram til samme resultat.

Dette er et ekstremt forenklet og banalt eksempel uten noen forankring i et faktisk virus.
Men poenget mitt er at disse metodene du er skeptisk til krever etterprøvbarhet. At Jesus gikk på vannet er en historie. Dersom dette skal etterprøves, så oppdager man jo fort at det ikke går. Du har jo selv sikkert tatt et bad? Jeg krangler derimot ikke om hvorvidt en person ved navnet "Jesus" levde på den tiden Jesus levde. At han spredte en ideologi til en stor gruppe mennesker.

Argh. Jeg synes det er herlig at folk tør å utfordre den "allmenne" oppfatningen. Men når denne "utfordringen" er "BEVIS! NÅ! NEI! NEI! JEG LAGER MIN EGEN VIRKELIGHET UTEN NOEN SOM HELST RASJONELL FORKLARING" så er det bare lol. Du ser vel dette? Hvis jeg sier at månen er en ost, så kan du si "wtf?", jeg kan deretter svare "jeg synes det, det er min mening og det burde være bevis nok". Det er dette du gjør i denne tråden.

Du sier at du er kritisk og det framstår fra dine poster at du er uenig i de etablerte teoriene, men du må kunne tilby noe alternativt. Si det som det er. "Jeg er kristen, jeg mener at Darwin tar feil fordi Gud skapte mennesket og jorden" Dette er en forklaring jeg faktisk godtar. Selv om jeg svelger en særdeles stor kamel når jeg sier "Åja. Ok". Du kan ikke si, " jeg mener X fordi jeg mener det og derfor er det sant".
Jeg lurer på noe, og blir glad hvis noen som har kunnskap kan gi svar:
Når kroppen din klarer å overkomme sykdommen (håper det ikke er et altfor generelt begrep) selv - er det slik at immunforsvaret ditt blir styrket etter dette?

Er det 'bedre' for kroppen å overvinne sykdommen selv istedenfor å ta vaksine?
Sitat av jOkKeJacKaL Vis innlegg
Jeg lurer på noe, og blir glad hvis noen som har kunnskap kan gi svar:
Når kroppen din klarer å overkomme sykdommen (håper det ikke er et altfor generelt begrep) selv - er det slik at immunforsvaret ditt blir styrket etter dette?

Er det 'bedre' for kroppen å overvinne sykdommen selv istedenfor å ta vaksine?
Vis hele sitatet...
Poenget med vaksine er at man "lærer" immunsystemet hvordan man skal bekjempe en gitt type sykdom. Skulle kroppen din gjøre alt selv uten denne lærdommen vil den enten bruke for lang tid slik at du rekker å smitte andre, og/eller så klarer du det ikke og dør. Om du skulle overleve, er immunsystemet så svekket at neste bakterie vil skade deg enda mere.
Man kan velge å ha meninger som ikke nødvendigvis stemmer overens med flertallet. Men da velger du også bort en hel del. Du kan velge å ikke anerkjenne vaksinering. Men da velger du også bort muligheten til å studere i Spania. Du kan velge å håpe at ikke-religiøse skal brenne i helvete, men du må likevel leve med oss til du dør. Du kan velge at vår valuta for deg har en helt annen verdi enn den har for oss, men du kommer ikke til å få kjøpt noe.

Du kan velge å tro stikk motsatt av flertallet, men det vil aldri, aldri være til din fordel. Så hvorfor så bastant, når du mister så mye?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Jeg ser poenget ditt/deres, men jeg ser også poenget mitt, gjør du det?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ser ikke at du har noe poeng. Du sidestiller youtubevideoer med vitenskapelige beviser, du stiller deg kritisk til fysikkens lover, du mener det er umulig å vite hva som er i vaksiner for du stoler ikke på hva som som står på etiketten og på tross av at du demonstrerer manglende kunnskap, så mener du at det ikke er noen fasit og at meninger basert på manglende kunnskap er like bra som meninger basert på kunnskap og vitenskap.

Å "argumentere" som du gjør i et underforum som heter Vitenskap og forskning blir som å melde deg inn i en sjakk-klubb men insistere på å flytte brikkene etter dine egne private innfall og påfunn.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
BEVIS!? Hvilke bevis er det du har på dette? "Almenkunnskap" kan være alt ifra Jesus som går på vannet til melk som styrker skjelettet. Det finnes ikke bevis på noe som helst. Det at sykdommer spres via mennesker er noe jeg og du mener, det er ikke dermed et bevis på at sykdommer spres via mennesker.
Vis hele sitatet...
Du har ikke slumpet til å forlese deg litt på huleteorien og blandet dette med enkelte av de, la oss si halvsprø, eksistensielle filosofene? Kanskje mens du spiste noe du ikke hadde helt godt av?

Det finnes ikke bevis på noe som helst er for så vidt et greit nok livsmotto, men er et dårlig utgangspunkt for diskusjoner. Sett det sammen med et av dine tidligere utsagn, Stiller meg kritisk til det meste og lager min egen mening av det, og du er stort sett diskvalifisert fra en hver diskusjon som ikke er rent filosofisk av natur.

Det blir fullstendig meningsløst å argumentere med noe som helst, siden du avfeier alle fakta med at "det kan du ikke vite sikkert" og hardnakket hevder din mening som korrekt siden du har laget den selv. På denne måten har du skapt ditt eget univers der du alltid har rett, og alle med en annen mening har feil - Uansett.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Poenget med vaksine er at man "lærer" immunsystemet hvordan man skal bekjempe en gitt type sykdom. Skulle kroppen din gjøre alt selv uten denne lærdommen vil den enten bruke for lang tid slik at du rekker å smitte andre, og/eller så klarer du det ikke og dør. Om du skulle overleve, er immunsystemet så svekket at neste bakterie vil skade deg enda mere.
Vis hele sitatet...
Godt eksempel på dette er Rabies, som er dødelig for mennesker. Rabies angriper kroppen, og til slutt hjernen. Symptomer på dette er ofte at døden setter inn før kroppen klarer å bekjempe viruset.
Det har blitt gjort forsøk på å legge pasienten i koma med redusert aktivitet i hjernen, og dette førte til at enkelte pasienter overlevde uten vaksine da kroppen ble gitt nok tid til å finne ut hvordan den skal bekjempe sykdommen.

Ved vaksinasjon vil kroppen allerede vite hvordan den skal bekjempe rabies, siden den allerede har laget de nødvendige stoffene i et forsøk på å bekjempe døde eller svekkede versjoner av viruset.

Når det gjelder selve diskusjonen så burde vi egentlig gi oss. Det er tydelig at Simplicity ikke har noen intensjoner om å sette seg inn i temaet han velger å debattere, og da blir det litt som å diskutere beste måten å fikse bilen din på med en snekker.
Sist endret av Detectable; 4. november 2011 kl. 13:19.
Exposed: CDC deliberately manipulated, covered up scientific data showing link between vaccines containing mercury and autism


http://www.naturalnews.com/034038_vaccines_autism.html
Har du lest på den siden moonunit eller bare poster du en link?

naturalnews.com er en fin miks av Armin, scientologer og kvakksalvere
I motsetning til hva? skepsis.no?
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Er det slik at TS stiller seg kritisk til innholdet i vaksiner? Altså, hvis du selv hadde giddet å bruke år på å studere hvordan vaksinering faktisk virker, kunne du gjerne stilt deg kritisk til det for min del, men frem til du gjør det må du nesten ta det fra folk som har gjort det eller folk som har lest grundige og detaljerte rapporter og artikler på emnet, skrevet av folk som har studert det.

Det som er så fint med slike studier, er at de bruker det som kalles den vitenskapelige metoden. Et av de viktigste konseptene med denne metoden, er at enhver person skal kunne gjenskape eksperimentet selv, noe som også gjelder deg. Det er på denne måten man "beviser" ting i dag, for hvis enhver person kunne gjenskapt et eksperiment, hvordan kan de nekte å tro at det går an?

Der jeg er enig i mye av det du har skrevet, for eksempel at det er mer enn nok rom for filosofi i det naturvitenskapelige, er jeg ikke enig i at du både kan kalle deg en realist, og samtidig ikke "tro" på vaksiner. Å vaksinere seg er selvfølgelig bare noe du gjør hvis du har lyst til å leve lengre da, hvis du ikke ser på det som noe negativt å dø tidligere enn du ellers ville gjort, av sykdommer som Rabies, Polio eller Tuberkolose, så trenger du ikke tenke noe særlig på det.
Sitat av moonunit Vis innlegg
Exposed: CDC deliberately manipulated, covered up scientific data showing link between vaccines containing mercury and autism


http://www.naturalnews.com/034038_vaccines_autism.html
Vis hele sitatet...
Naturalnews påstår i artikkelen at organisasjonen Coalition for Mercury-Free Drugs (CoMeD) har funnet papirer gjennom Freedom of Information act som antyder at en rapport fra en dansk studie fra 2003, som ble publisert i tidsskriftet Pediatrics, ble manipulert av US Center for Disease Control and Prevention (CDC). De påstår at danskene egentlig fant en positiv korrelasjon mellom kvikksølv og autisme og at antall autismetilfeller sank etter de sluttet med det kvikksølvbaserte konserveringsmiddelet thimerosal i 1992, mens konklusjonen i rapporten sier at antallet ikke gikk ned, men faktisk en del opp, og ingen korrelasjon eksisterer. Naturalnews presenterer selv ingen bevis for at dette stemmer.

Men de henviser videre til en artikkel hos Alliance for Natural Health, som sier i grove trekk akkurat det samme, ispedd noe rabling over influensavaksiner og annet usammenhengende tøv. Denne artikkelen linker videre til den publiserte rapporten fra den danske studien, men heller ikke Alliance for Natural Health presenterer noe bevis for at det de sier er riktig.

Den første artikkelen linker også til hjemmesiden til CoMeD. Hvis man der selv går inn på Documents kan man se ett eneste dokument som er relevant for saken, nemlig "Response to Danish Committee on Scientific Dishonesty (27 September 2011, 16 pages)". Dette er et brev fra CoMeD til Danish Committees on Scientific Dishonesty, eller Udvalgene vedrørende Videnskabelig Uredelighed om du vil ha det på originalspråket, hvor forfatteren påstår at CDC har påvirket den danske undersøkelsen til å konkludere motsatt av hva tallene egentlig sier. De har også vedlagt fem "bevis" (i ordets mest tåpelige forstand) for at dette stemmer.

"Bevisene" er som følger:

1. I en epostkorrespondanse mellom en Diane M. Simpson i CDC og Keersten Madsen, en av medforfatterne i den danske studien, sier Madsen at hvis hun husker riktig var det ingen økning i antall autismetilfeller på åttitallet, men en ikke dramatisk økning fra 1993. Hun sier også at denne økningen kan skyldes overgangen fra diagnostiseringskriteriene ICD-8 til ICD-10. Det presiseres også at dette er fra hukommelsen og kan være feil. Komisk nok er det nøyaktig dette som også står i rapporten, og som inngår i studiens konklusjon om at det ikke er noen korrelasjon mellom thimerosal og autisme. Det er verdt å nevne at hvis de ikke hadde tatt hensyn til overgangen fra ICD-8 til ICD-10 så ville det raskt blitt rom for negativ korrelasjon – altså en samvariasjon av økt thimerosalbruk og nedgang i autisme – så her har forskningsgruppen gjort alt etter boka.

2. En epostkorrespondanse mellom CDC, også her Diane M. Simpson, og Preben B. Mortensen, en av medforfatterne av den danske rapporten, viser at disse planla å møtes – og møttes sikkert også – i forbindelse med autismeundersøkelsen. Dette klarer da selvsagt CoMeD å tolke som konspirasjoner. At representanter fra CDC ønsker å møte noen som holder på med en så stor og viktig undersøkelse om en mulig sammenheng mellom thimerosal og autisme er ikke noe bevis for annet enn at CDC var interessert i undersøkelsen. Dette er ikke forbausende, da denne påståtte sammenhengen har fått voldsomt mye oppmerksomhet på tross av at det ikke har kommet en eneste solid undersøkelse som viser noen slik sammenheng. Mortensen sier også i korrespondansen at de forsøker å få publisert rapporten tidligere enn først tenkt. Jeg ser ærlig talt ikke hva CoMeD mener dette skal antyde – langt mindre bevise.

3. Nok en gang en epostkorrespondanse fra før undersøkelsen ble publisert. Denne gangen en epost først sendt fra én medforfatter, Marlene Brieciet Lauritsen, til to andre medforfattere, Keersten Madsen og Poul Thorsen, samt Diana Schendel i CDC. Her er godt over 50 prosent av eposten sensurert, og de har da plukket ut setningen "But the incidence and prevalence are still decreasing in 2001" fra midten av en sensurert blokk og mener dette er et bevis på at autismetilfellene ikke bare var synkende, men statistisk signifikant synkende. Dette kan selvsagt være snakk om noe helt annet enn autismetilfeller, det kan være at man hadde en svak nedgang i tilfeller i kun 2000 og 2001, og det kan være hva som helst annet. Hvis man ser på pdf-en av artikkelen, nederst på andre side, så ser man helt tydelig nettopp det at man hadde en liten nedgang av tilfeller hos barn fra 5-9 år i 2000 og 2001, som står i kontrast til den store økningen fra rundt 1990 og frem til 2000. Dette er altså ikke skjulte tall, feilaktige konklusjoner eller på noen måte forskningsjuks, men ting som står helt åpent og tydelig i selve rapporten. Hvis dette er et bevis for noe som helst, så er det et bevis på at CoMeD ikke leser undersøkelsene de kritiserer.

4. Her har medforfatter Poul Thorsen sendt en epost til Diana Schendel og spurt om de kan hjelpe med å sende et anbefalingsbrev for å få rapporten publisert så raskt som mulig. Dette mener CoMeD viser at Poul Thorsen hadde en rolle i å få rapporten publisert og at CDC medvirket til å få den publisert så raskt som mulig. Bortsett fra at Schendels svar er klippet vekk av CoMeD er det vanskelig å si seg uenig i den konklusjonen, men det er enda vanskeligere å se hvorfor dette på noen måte skulle være et problem – eller i det hele tatt overraskende.

5. Dette er et brev sendt fra en person i CDC, José F. Cordero, til bladet Pediatrics hvor han oppfordrer de til å publisere det han mener er en veldig viktig studie. Han skriver litt om hvordan undersøkelsen ble utført, og sier at dette er en viktig studie som fortjener spalteplass og oppmerksomhet i tidsskriftet. Han avslutter med å fortelle at studiens konklusjon var at det ikke finnes noen korrelasjon mellom thimerosal og autisme. Dette mener da altså CoMeD at er bevis for at CDC forsøker å påvirke og korrumpere forskningsinstitusjoner og tidsskrifter, og det at Cordero har plassert setningene "dette er viktige funn" og "konklusjonen er en ikke-eksisterende korrelasjon" ved siden av hverandre mener de er et soleklart bevis for at Corderos har egeninteresser i studiens konklusjon. Dette kollapser umiddelbart på sin egen urimelighet, og det er selvsagt at studien er viktig, og det er selvsagt at man gjerne skriver studiens konklusjon i en beskrivelse av studien.

Kort oppsummert, CoMeDs konspiratoriske beskyldninger mangler fullstendig bakkekontakt. Beskyldningene er trukket ut av det blå og har ikke fundament i den virkelige verden på noen som helst slags måte. "Nyhetssidene" du linket til henviser ikke til kilder, og viser en total mangel på kildekritikk og et åpenbart, nærmest desperat, bias til fordel for en imaginær sammenheng mellom vaksiner og autisme. Den eneste rapporten som har hevdet å vise en sammenheng mellom disse var Lancet-rapporten fra 1998. Denne ble uforbeholdent trukket tilbake av forfatterne selv da det viste seg at de i studien hadde gjort seg skyldige i grov forskningsjuks. Flere uavhengige vitenskapelige institusjoner og organisasjoner gikk gjennom studien og samtlige konkluderte med alvorlig vitenskapelig uredelighet.

Det finnes ikke antydninger til hold i den søpla som skrives av disse sidene som den du linker til er en del av, og du burde lese litt mer seriøs litteratur om temaet enn å bare gape og ta i mot slike tåpelige konspirasjonsteorier.
Sist endret av Provo; 12. november 2011 kl. 10:17.
Sitat av Provo Vis innlegg
Bevis på hva? At min personlige erfaring er at engasjerte ateister har vesentlig mer dyptgående innsikt i Bibelen enn troende?
Vis hele sitatet...
Har seg slik at det du sier er sant, ateister har på gjennomsnitt mer kunnskap en den gjennomsnittelige kristen.

http://www.npr.org/blogs/thetwo-way/...than-religious

http://blog.beliefnet.com/omeoflittl...hristians.html

...but I digress...
Det er vår forbannede plikt å være skeptisk til substanser som blir sprøytet inn i kroppen vår, og som og involverer så mye penger for OG prestisje for enkelte parter.
Sist endret av Balderac; 6. november 2011 kl. 11:05.
Det er også deres forbannede plikt og innse at visse dører forblir lukket om dere insisterer å gå med folie hatt på hodet.
Sitat av Balderac Vis innlegg
Det er vår forbannede plikt å være skeptisk til substanser som blir sprøytet inn i kroppen vår, og som og involverer så mye penger for OG prestisje for enkelte parter.
Vis hele sitatet...
Det har vi da også vært, og enda finnes det ingen grunnlag for å betvile virkningen av vaksiner eller formålet til dem som lager vaksiner. Heldigvis.
Noe jeg er drit lei av å lese er argumenter som baserer seg på at siden noen tjener penger på noe, må også den personen å produktet hans være ondskap i seg selv. Selv om man kan argumentere for at når penger er hovedmotivet så burde man kansje se ekstra nøye på etikk osv, så er det absolutt ikke et argument i seg selv.

Det finnes private firma som tjener penger samtidig som de ønsker å hjelpe folk.
murloc: Exactly.

Det som er tragisk ironisk, er at mens vaksinemotstandere mener at de farmasøytiske selskapene er en kynisk milliardindustri som bare er ute etter penger, så bruker mange av dem masse penger på alternativ medisin. Og industrien bak alternativ medisin er også en kynisk milliardindustri. Om ikke mye mer kynisk. Forskjellen er at de farmasøytiske selskapene har krav til å gjennomføre studier og kontroller. Og selv om de de er flinke til å manipulere studiene, så er det ihvertfall mye mye bedre enn de som selger alternativ medisin - som ikke har noen obligatoriske krav til hvordan de fremstiller medisinene sine.
Sitat av Skyfex Vis innlegg
murloc: Exactly.

Det som er tragisk ironisk, er at mens vaksinemotstandere mener at de farmasøytiske selskapene er en kynisk milliardindustri som bare er ute etter penger, så bruker mange av dem masse penger på alternativ medisin. Og industrien bak alternativ medisin er også en kynisk milliardindustri. Om ikke mye mer kynisk. Forskjellen er at de farmasøytiske selskapene har krav til å gjennomføre studier og kontroller. Og selv om de de er flinke til å manipulere studiene, så er det ihvertfall mye mye bedre enn de som selger alternativ medisin - som ikke har noen obligatoriske krav til hvordan de fremstiller medisinene sine.
Vis hele sitatet...
Det stemmer at alternativ medisin industrien også er kynisk og lurer penger ikke oppegående folk. Det samme gjelder kosmetikk industrien og new-age industrien.

Det betyr ikke at det ikke sto lobbyister og pengemakt bak at Norge "panikk-kjøpte" relativt uutprøvde svineinfluensavaksiner. Og hva med sesong influensa vaksinen ? Den enten har ingen eller forsvinnende liten effekt. Likevel sprøyter folk dritten inn i årene sine hvert eneste år.
Sist endret av Balderac; 6. november 2011 kl. 14:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Balderac Vis innlegg
Og hva med sesong influensa vaksinen ? Den enten har ingen eller forsvinnende liten effekt. Likevel sprøyter folk dritten inn i årene sine hvert eneste år.
Vis hele sitatet...
Ifølgje folkehelseinstituttet gir vaksina ein beskyttelse på 70-80%. Kan du underbygge påstanden din om at den har ingen eller liten effekt?
Hver gang jeg møter på vaksineringsmotstandere pleier jeg å vise dem dette bildet, for så å forklare hvordan en vaksine fikk utryddet en sykdom som tok livet av 300-500 millioner mennesker bare i løpet av 1900-tallet.

Jeg forklarer videre at personer slik som deg gjør at sykdommer som i praksis var utryddet i i-land – slik som polio, meslinger og difteri – nå gjør comeback.

Det å nekte å vaksinere barna sine på grunn av risiko for bivirkninger er så selvisk at jeg nesten mangler ord. Det er direkte skammelig.
Sitat av moonunit Vis innlegg
Exposed: CDC deliberately manipulated, covered up scientific data showing link between vaccines containing mercury and autism
Vis hele sitatet...
Dette er bare enda mer løgn og bedrag fra antivakserne. Akkurat som kreasjonister og klimanektere er det eneste de har å komme med løgn og propaganda.

Les fakta i saken her:

http://scienceblogs.com/insolence/20...arthy_on_v.php
Jeg måtte ta Hepatitt A + B og Meningokokksvaksine før avreise med STS utveksling til USA.

Sannsynligvis ønsker STS at alle deres studenter tar tilgjengelige vaksiner slik at ingen i værste fall DØR pga noe som KAN forhindres. De har faktisk et visst ansvar for at deres studenter er trygge, men hva med foreldrenes ansvar?

De fleste foreldre er bekymret for barna sine når de sender de utenlands.
her har dere en dokumentar med Norske leger, helsesøstre og pasienter som forteller om sine syn på vaksinasjon.
http://www.filmpraksis.no/Vaksiner-klipp.html

Foreldrene dine er i min mening god grunn til å ikke gi dere ymse sprøyter. Det er ikke obligatorisk å ta disse når du reiser til Spania. Det er ikke obligatorisk å ta vaksiner på skolen i Norge heller, men de fleste får liksom ikke valget. Det er liksom blitt "en selvfølge" og alle følger strømmen. Hvis du graver i offentlige tall på effekten av vaksinasjoner finner du mange tilfeller om at det øker din sannsynlighet for å få disse.

Også kan du se på innholdet i mange av disse sprøytene...

Hva inneholder vaksiner ?
Vaksiner inneholder bl.a.:

- kvikksølv
- formaldehyd (konserveringsmiddel for lik, kreftfremkallende)
- aluminium (forårsaker alzheimer og ubalanser i nervesystemet)
- fortynnede organismer (attenuated organisms)
- toxoider (avfallsstoffer fra fortynnede organismer)
- etylenglykol (frostvæske)

Hehe. Så det skader ditt immunforsvar, endrer ditt DNA. Steriliserer deg. Se på statistikken for sterilitet i vesten. Den har eksplodert helt vilt. Økning i kreft. Det samme. For hundre år siden var kreft rimelig sjeldent.

Hepatitt B-vaksine
Hepatitt B er en mild og selvbegrensende sykdom som oppstår blant narkomane som deler sprøyter og hos andre som lever under mangelfulle hygieniske forhold.

Injeksjon av hepatitt B-vaksinen gir 100 ganger større sjanse for å få bivirkninger enn risikoen for å få sykdommen.

Hepatitt B-vaksinen er ikke blitt bevist sikker, og langtidseffektene var ikke klarlagt før den ble tatt inn i vaksineprogrammet. Hepatitt B-vaksinen inneholder fremdeles kvikksølv i form av thimerosal.

Poliovaksine
Polio finnes ikke lenger i naturen. Den største risikoen for å få sykdommen polio ligger i vaksinen. Alle polio-dødsfall i USA etter at sykdommen ble utryddet er blitt forårsaket av vaksinen. Allerede i 1977 sa Jonas Salk, oppfinneren av poliovaksinen, at de få tilfellene av polio i USA skyldtes vaksinen, og ikke sykdommen selv.

Centres for Disease Control and Prevention (CDC) i USA innrømmer at alle tilfeller av polio etter 1979 skyldes vaksinen!
(Jfr. “The Sanctity of Human Blood”, 12. utgave, s. 68)

Etter at polio-vaksinering ble innført i 1955, ble definisjonen på sykdommen polio forandret, noe som skapte et inntrykk av at reduksjonen i forekomsten av polio skyldtes vaksinen.

Ifølge forskning fra Herbert Sheldon forårsaket poliovaksinen at poliovirus «revers-muterte» («back-mutated») slik at en ny type polio oppsto på Hispaniola (Haiti/Dominikanske Republikk). Viruset som var benyttet i vaksinen gjennomgikk en transformasjon som skapte den nye polioformen.

For å finne mer om dette prøv å Google søketeksten: «Polio outbreaks sparked by vaccine».

Poliovaksinen er i dag den eneste kilde til sykdommen polio.

DPT-vaksinen
DPT-vaksinen er sammensatt av tre elementer:
D – difteri
P - pertussis (kikhoste)
T – tetanus (stivkrampe)

DPT-vaksinen ble introdusert på et tidspunkt da forekomsten av difteri var omtrent lik null. Totaleeffekten av de 3 vaksineelementene sammen har aldri blitt testet eller analysert. Det oppstår 2 tilfeller i året i USA av sykdommen difteri. Dette lar seg behandle med antiobiotikatypen Retromycin. Følgelig er det heller ikke behov for noen vaksine mot difteri.

DPT-vaksinen påvirker sentralnervesystemet og forårsaker nevrologisk skade på nervebaner og myelinisering, ifølge O’Shea m.fl. Bivirkninger kan være i form av død, autisme, konvulsjoner, muskelspasmer, døsighet, permanent hjerneskade.

Ifølge to uavhengige forskningsrapporter fra Australia forårsaker DPT-vaksinen krybbedød.

Japan droppet vaksinen for barn under to år i perioden 1975-1985. Da forsvant krybbedød i Japan. Av politiske grunner startet vaksinasjonen av spedbarn igjen, og da kom krybbedød tilbake. (Jfr. “The Sanctity of Human Blood”)

75% av erstatningsutbetalingene til vaksineskadde i USA går til DPT-ofre.

Koppervaksine
Kopper var utryddet i 1941. Til tross for dette fortsatte koppevaksinasjon i 30 år i USA. Alle tilfeller av kopper skyldes nå vaksinen. I andre deler av verden pågår koppevaksinering ennå. Den nye koppevaksinen inneholder bl.a. celler fra aborterte menneskefostre. Kopper finnes ikke lenger i naturen, bare i laboratoriet i Fort Detrick i Maryland, USA.

Hvorfor forgifter vi systematisk våre barn?
Svaret O’Shea selv gir på spørsmålet «Hvorfor forgifter vi systematisk våre barn?» er dette:

«Det skyldes forrykt religiøs overtro og blind tillit!»

Den sikreste «vaksinasjon» er å unnlate å vaksinere sine barn.

Det er ikke obligatorisk å vaksinere sine barn i USA, selv om de fleste tror dette. Det skyldes at skjemaene for vaksinefritak delvis holdes skjult for foreldrene, og det ikke gis noen informasjon om adgangen til å unnlate å vaksinere.

I Norge velger foreldre fritt om deres barn skal vaksineres eller ikke. Dette antas å være kjent for de fleste foreldre i Norge.

Foreldre som vurderer å vaksinere sitt barn, bør vurdere å ta med et papir til vaksinedoktoren/helsesøster og be ham/henne underskrive en erklæring hvor de påtar seg ansvaret for enhver skade som måtte oppstå på barnets helse som følge av vaksinasjonen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av psilonaut Vis innlegg
Hvis du graver i offentlige tall på effekten av vaksinasjoner finner du mange tilfeller om at det øker din sannsynlighet for å få disse.
Vis hele sitatet...
Ah. Da har du sikkert disse tallene da? Vi bare legger denne til side til du kommer med dem.
Også kan du se på innholdet i mange av disse sprøytene...

Hva inneholder vaksiner ?
Vaksiner inneholder bl.a.:

- kvikksølv
Vis hele sitatet...
Fakset Google med "vaksiner kvikksølv", og de kom tilbake med en liste lenker, bl.a. «Kvikksølv i vaksiner». «Konklusjonen blir at det er ufarlig å bruke dagens thiomersalholdige vaksiner som, kanskje med unntak for bruk hos premature barn.»
formaldehyd (konserveringsmiddel for lik, kreftfremkallende)
Vis hele sitatet...
Telegraferte Google med "formaldehyde vaccines", og de svarte med Common Ingredients in U.S. Licensed Vaccines
aluminium (forårsaker alzheimer og ubalanser i nervesystemet)
Vis hele sitatet...
Se formaldehyd.
fortynnede organismer (attenuated organisms)
Vis hele sitatet...
Ja. Svekkede mikrober som lærer opp immunsystemet. Noe vi på barneskolen lærer at vaksiner gjør. Hva er poenget ditt? Eller har du bare kopiert denne listen fra en eller annen skrulleside?
toxoider (avfallsstoffer fra fortynnede organismer)
Vis hele sitatet...
"Toxoids are used as vaccines because they induce an immune response to the original toxin or increase the response to another antigen." Wikipedia: Toxoid.
etylenglykol (frostvæske)
Vis hele sitatet...
"Ethylene glycol is also used in the manufacture of some vaccines, but it is not itself present in these injections." Wikipedia: Ethylene glycol – Niche applications
Steriliserer deg. Se på statistikken for sterilitet i vesten. Den har eksplodert helt vilt. Økning i kreft. Det samme. For hundre år siden var kreft rimelig sjeldent.
Vis hele sitatet...
Det var også sjeldent å gå rundt med mobiltelefon nære genitaliene. Jfr. forsøkene utført av Tim Ferriss.
Hepatitt B-vaksine *snip*
Vis hele sitatet...
Du har sikkert kilder til dette og påfølgende påstander om vaksiner.

[center]_________________[/center]


Da du har skrevet veldig lite av dette selv, forstår jeg ikke helt hvorfor du ikke bare lenker til det. Eller hvertfall henviser til kilder. (se også sitatrett.)
Sitat av psilonaut Vis innlegg
her har dere en dokumentar med Norske leger, helsesøstre og pasienter som forteller om sine syn på vaksinasjon.
Vis hele sitatet...
Typisk antivakser-spam. Her skal det selges produkter som erstatning for vaksine. Eller i dette tilfellet, en film full av løgner.

Det er det hele antivaks-bevegelsen handler om: Lure penger fra lettlurte folk som ikke gidder å sjekke fakta.

Også kan du se på innholdet i mange av disse sprøytene...
Vis hele sitatet...
Å herregud, her kommer de gode, gamle antivakser-løgnene igjen, gitt.

Hva inneholder vaksiner ?
Vaksiner inneholder bl.a.:

- kvikksølv
Vis hele sitatet...
Det er mer kvikksølv i et måltid fisk fra havet enn all verdens vaksiner.

- formaldehyd (konserveringsmiddel for lik, kreftfremkallende)
Vis hele sitatet...
Formaldehyd dannes helt naturlig i kroppen i langt større mengder enn du får i deg fra vaksiner. Dessuten brytes formaldehyd ned igjen.

- aluminium (forårsaker alzheimer og ubalanser i nervesystemet)
Vis hele sitatet...
Igjen får du i deg større mengder fra ting du spiser hver dag enn du får i deg fra all verdens vaksiner.

- fortynnede organismer (attenuated organisms)
- toxoider (avfallsstoffer fra fortynnede organismer)
- etylenglykol (frostvæske)
Vis hele sitatet...
Det er ikke frostvæske i vaksiner, og det andre er bare vagt tullprat fra din side.

Hehe. Så det skader ditt immunforsvar, endrer ditt DNA. Steriliserer deg. Se på statistikken for sterilitet i vesten. Den har eksplodert helt vilt. Økning i kreft. Det samme. For hundre år siden var kreft rimelig sjeldent.
Vis hele sitatet...
Nei, igjen kommer du med tullete påstander. Kreft var ikke sjeldent for hundre år siden, for eksempel.

Centres for Disease Control and Prevention (CDC) i USA innrømmer at alle tilfeller av polio etter 1979 skyldes vaksinen!
(Jfr. “The Sanctity of Human Blood”, 12. utgave, s. 68)
Vis hele sitatet...
Løgn og bedrag igjen.

Men vent nå litt... Det eneste du gjør her er å klippe og lime fra en anti-vitenskapelig propagandaside. Du burde skamme deg!

Den sikreste «vaksinasjon» er å unnlate å vaksinere sine barn.
Vis hele sitatet...
Dette er helt feil, og basert på løgner fra nettsteder som du ukritisk klipper og limer fra.

Typisk anti-vaksere.
Hvis du graver i offentlige tall på effekten av vaksinasjoner finner du mange tilfeller om at det øker din sannsynlighet for å få disse.
Vis hele sitatet...
Nei. Dersom ingen hadde vaksinert seg, hadde sjansene dine for å få en av disse sykdommene vært svært stor.

Vaksiner inneholder bl.a.:

- kvikksølv
- formaldehyd (konserveringsmiddel for lik, kreftfremkallende)
- aluminium (forårsaker alzheimer og ubalanser i nervesystemet)
- fortynnede organismer (attenuated organisms)
- toxoider (avfallsstoffer fra fortynnede organismer)
- etylenglykol (frostvæske)
Vis hele sitatet...

Det er sant at disse stoffene KAN finnes i en vaksine. Jeg skal ta stoffene hver for seg:

- Kvikksølv finnes ikke fritt, men i thimerosal (holdbarhet). Selv om ingen bivirkninger er vist av de SMÅ mengdene, ble det i 1999 bestemt at det skulle fjernes eller holdes til et minimum.
- Aluminium brukes for at vaksinen skal virke bedre. Aluminiumssalter er en av mange stoffer som muligens kan føre til alzheimers.
- Formaldehyd finnes også naturlig i kroppen, i større konsentrasjon enn det som er i en vaksine. Det må til for å svekke viruset, slik at det ikke kan formere seg.
- "Fortynnede organismer" som du kaller dem, og toxoider. Høres veldig skummelt ut, men det er dette som er selve vaksinen. Poenget er å få blodcellene til å gjenkjenne viruset neste gang du er i kontakt med det, slik at kroppen kan starte angrepet tidligere.
- Frostvæske finnes IKKE i vaksiner. 2-phenoxyethanol er det riktige stoffet, men er ikke frostvæske. Brukes for holdbarhet.

Hehe. Så det skader ditt immunforsvar, endrer ditt DNA. Steriliserer deg. Se på statistikken for sterilitet i vesten. Den har eksplodert helt vilt. Økning i kreft. Det samme. For hundre år siden var kreft rimelig sjeldent.
Vis hele sitatet...
Hvor får du dette fra? Endrer DNA? Har du kilder på dette? Kreft har aldri vært sjeldent. At kreft og sterilitet blir hyppigere, har vel mer med miljøgifter og stråling å gjøre. Tenk på alle stoffer vi blir eksponert for, som ikke fantes for 100år siden.

Polio finnes ikke lenger i naturen. Den største risikoen for å få sykdommen polio ligger i vaksinen....Centres for Disease Control and Prevention (CDC) i USA innrømmer at alle tilfeller av polio etter 1979 skyldes vaksinen!
Vis hele sitatet...
Polio er ikke ennå utryddet. Jeg har en venninne som har hatt polio, og hun ble smittet da hun var liten. Hun har aldri fått vaksine. Det finnes ingen annen kur for polio. Hvor mange tilfeller har det vært av polio etter 1979 (i USA)? Hvor mange ville det vært uten vaksinen?

Ifølge forskning fra Herbert Sheldon forårsaket poliovaksinen at poliovirus «revers-muterte» («back-mutated») slik at en ny type polio oppsto på Hispaniola (Haiti/Dominikanske Republikk). Viruset som var benyttet i vaksinen gjennomgikk en transformasjon som skapte den nye polioformen.
Vis hele sitatet...
Vet du hva "back-mutating" betyr? Det er en måte å si at viruset har overlevd behandlingen av f.eks. formalin, og klart å gjøre seg formeringsdyktig igjen. Da kan den spre seg til andre. Men det er ikke noe "nytt supervirus".

Det oppstår 2 tilfeller i året i USA av sykdommen difteri. Dette lar seg behandle med antiobiotikatypen Retromycin. Følgelig er det heller ikke behov for noen vaksine mot difteri.
Vis hele sitatet...
Hva gjør vi når difteri er resistent mot Retromycin?

Japan droppet vaksinen for barn under to år i perioden 1975-1985. Da forsvant krybbedød i Japan. Av politiske grunner startet vaksinasjonen av spedbarn igjen, og da kom krybbedød tilbake. (Jfr. “The Sanctity of Human Blood”)
Vis hele sitatet...
Krybbedød har mange flere årsaker enn vaksiner. Hva med barna som dør før de er vaksinert? Hvilken kilde har O'Shea?

Kopper var utryddet i 1941. Til tross for dette fortsatte koppevaksinasjon i 30 år i USA. Alle tilfeller av kopper skyldes nå vaksinen. I andre deler av verden pågår koppevaksinering ennå. Den nye koppevaksinen inneholder bl.a. celler fra aborterte menneskefostre.
Vis hele sitatet...
Kopper var en grusom sykdom, som har vært med oss i flere tusen år. Vaksinen utryddet den, bedre å vaksinere for lenge enn for kort. End of story.

Kom meg ikke gjennom alt, men det er sent og jeg gidder ikke mer. Ja, vaksiner kan ha bivirkninger. Ja, folk kan bli syke av vaksiner. Ja, det er stoffer i vaksiner som vi ikke vil ha for mye av i kroppen. Men sykdommene er verre, og statistisk sett, er vaksiner meget trygge. De som blir syke eller dør av vaksine, synd, men verdt det.

Har selv blitt syk av vaksine, fikk dobbel dose av BCG. Helsesøsteren trodde ikke hun fikk alt inn, og tok like godt en til. Lå på sykehuset i to døgn, og hun fikk sparken

Glemte et par kilder:
http://pediatrics.about.com/od/immun...vac_aditvs.htm
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/smallpox/en/
Til spania trenger du sikkert ikke så mange vaksiner.

Men er du klar over hvor mange, syke og forkrøplede og eterlatte rundt om i verden som skulle ønske de kunne fått vaksiner.

Så står du/dere nå her og leker lissom leger og skal nekte å ta de. Samtidig være en potensiell smitterisiko mot andre i de landene du drar til hvor mange kanskje ikke har hatt råd til å ta de.

Det syns jeg er både umodent og tåpelig. Disse konspirasjonsteoriene om vaksinene er det lite hold i! Så det er bare å manne seg opp og ta det du må ta.
Sitat av psilonaut Vis innlegg
(...)
Hehe. Så det skader ditt immunforsvar, endrer ditt DNA. Steriliserer deg. Se på statistikken for sterilitet i vesten. Den har eksplodert helt vilt. Økning i kreft. Det samme. For hundre år siden var kreft rimelig sjeldent.
(...)
Vis hele sitatet...
Skal bare ta for meg en liten sak du burde sette deg inn i; Korrelasjon. Eller på godt norsk, sammenheng.
Joda, antallene kreft har økt de siste 100 årene, det har også antallet hjerneslag, hjerteinfarkt og en mengde andre sykdommer. Og joda, det har en viss sammenheng med bruken av vaksiner - det er bare det at det er ikke vaksinene som forårsaker disse sykdommene. (Glem forøvrig ikke at forholdsvis mange dødsfall for 100 år siden aldri ble nærmere undersøkt for grunn. Man døde av en kniv i ryggen eller sykdom; kreft er i mange tilfeller ikke synlig, og bodde du på en husmannsplass i dalstroka innenfor var du død lenge før noen fant ut hvor nærmeste sykehus egentlig befant seg...)

Kreft og hjerteinfarkt er sykdommer som forekommer oftere jo eldre du blir. I en tid da gjennomsnittlig levealder lå på snaue 40 år var det ganske enkelt slik at de fleste døde av andre sykdommer lenge før de fikk kreft. For eksempel dobbeltsidig lungebetennelse, kopper eller tuberkulose. Dette er sykdommer som i dag kan behandles eller vaksineres mot - og vaksinen medfører da at du lever lengre og dermed får økt risiko for kreft og hjertesykdommer.

Sammenhengen vaksine -> kreft er dermed ikke direkte, den går via økt levealder. Altså blir den vaksine -> økt levealder -> kreft.
Jeg og en kompis skal forresten kjøpe med popcorn og stikke på foredrag mot vaksinasjon, tirsdags kveld i Oslo. Noen som slenger seg på? Koster en hundrings.

http://www.unity.no/cms/index.php/ar...-trygghet.html

Foredraget holdes av Hans Gaarder, mannen som mente 9/11 var et filmtriks.
Sist endret av Detectable; 10. november 2011 kl. 19:25.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Jeg og en kompis skal forresten kjøpe med popcorn og stikke på foredrag mot vaksinasjon, tirsdags kveld i Oslo. Noen som slenger seg på? Koster en hundrings.

http://www.unity.no/cms/index.php/ar...-trygghet.html

Foredraget holdes av Hans Gaarder, mannen som mente 9/11 var et filmtriks.
Vis hele sitatet...
Da kan dere få kjøpt aprkos kjerner fra han

Vaksine as good as anything else
Hei !

Jeg er ny bruker her og utdannet lege.

Jeg syns det er godt å se at folk reagerer på vaksinemotstand. Vaksinemotstanden som vi nå ser utvikle seg er et sørgelig symptom på den alternativ-bølgen som har bygget seg opp over de siste 10-15 årene.

Fremst i "krigen" mot vaksinene står dessverre homeopatene - med uttalelser som dette her så avslører de seg selv ganske klart:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7043347

- Meslinger er ifølge Rudolf Steiner en transformerende sykdom som gjør at du vokser som menneske. Dette blir vi fratatt ved vaksinasjon.

- Er du helt sikker på at dette er positivt for barna?

- Jeg er helt sikker på at det er positivt for et barn som er friskt. Det kan tenkes at enkelte vil dø, men dette gjelder barn som er svekket på forhånd, sier hun til NRK.
Vis hele sitatet...
Barnevaksinene er spydspissen i kampen mot sykdommene som rammer de mest sårbare i vårt samfunn - barna. Polio, difteri, meslinger, kusma, H.Influenza og røde hunder er noen av sykdommene som skadet, lemlestet og tok livet av mange hundre barn hvert eneste år. Polio kom i bølger og etter hvert utbrudd var det hundrevis av barn i Norge som endte opp med varige lammelser.

Bekymringene ovenfor innholdet i vaksinene er ekstremt overdrevet. Thimeresol ble fjernet mot slutten av 90-tallet på grunn av mistanken om bivirkninger og det faktum at man gikk over til å produsere en-dose-vaksiner - det har ikke hatt noen effekt på økningen av f.ex autisme, forekomsten har fortsatt å øke i alle landene som fjernet thimeresol.

Andre bekymrer seg over formaldehyd i vaksiner. Da begynner det virkelig å bli latterlig - vi har mange ganger høyere konsentrasjon av formaldehyd i blodet enn den mengden som finnes i vaksinene.

Barnevaksinene har vi nå hatt i barnevaksinasjonsprogrammet i 30-50 år og de er meget godt undersøkt. Mange vaksinemotstandere mener at bivirkninger blir underrapportert og skjult av leger - det er en helt hårreisende påstand.

Etter at svineinfluensavaksinen begynte det å komme rapporter om økt forekomst av narkolepsi og det tok bare litt over 1 år før helsemyndighetene i Norge, Sverige og Finland hadde dokumentert at det var en økning som sannsynligvis skyldes vaksinen. Og dette gjelder en meget sjeldent bivirkning som rammer omtrent 1 av 50,000 vaksinerte. Rapporteringssystemene fungerer og helsemyndighetene tar i aller høyeste grad vaksinebivirkninger på alvor.

Bivirkninger av vaksiner er meget sjeldent, men de eksisterer. Men faren for bivirkninger er EKSTREMT mye lavere enn faren for at man blir alvorlig syk av sykdommene som vaksinene beskytter mot.

Hvis vaksinemotstanden øker så vil vi til slutt se en økning av barnesykdommene - det er meget godt dokumentert. Meslinger er allerede på fremmars i blant annet Tyskland, Sveits, Italia og Frankrike og det er rammer så godt som alltid miljø med lav vaksinedekning - som regel Steinerskolemiljø eller andre vaksinemotstandere.

Hvis det er noen som lurer på noe så skal jeg svare så godt jeg klarer.

En annen håpløst påstand er at faren for sykdommene øker med vaksiner. Om du mener noe slikt har du virkelig ikke satt deg inn i statistikken.

Dette er oversikten over HiB-sykdom i Norge - vaksinen ble innført i 1992. HiB ga en spesiell type hjernehinnebetennelse og en meget alvorlig betennelse i strupelokket som førte til at barn ikke fikk puste - dette er sykdommer som nesten ikke eksisterer i dag.

http://www.fhi.no/eway/imgstore/546651783d.jpg
Sist endret av Herz; 10. november 2011 kl. 21:26.
Sitat av Herz Vis innlegg
Fremst i "krigen" mot vaksinene står dessverre homeopatene - med uttalelser som dette her så avslører de seg selv ganske klart:
Vis hele sitatet...
Fremst i krigen mot vaksiner og medisin som fungerer er kyniske bakmenn som tjener rått på at folk kjøper overprisede sukkerpiller og løgnpropagandafilmer fra dem.

De organiserer seg slik at de fanger inn naive folk som trenger noe å tro på, og så lurer de dem til å bruke titusener av kroner på søppelprodukter og propaganda. Og disse naive personene bruker til og med av fritiden sin til å promotere de syke ideene til disse griske, kyinske bakmennene på nettet og andre steder.

Til syvende og sist er disse griske djevlene noen fanatiske mordere som bidrar til at det dør folk fordi færre tar vaksiner.

Disse syke, onde menneskene burde stilles for retten!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Herz: Vet du hva som har vist seg å ha størst sannsynlighet for å overbevise vaksinemotstandere? Helst noe det tar kort tid å presentere?

De fleste har jo lite lyst til å lese gjennom lang dokumentasjon, sikkert inkludert en hel del poster i denne tråden

(Homøopater ja. Gammel homøopatvits: «En mann på homøopatmedisiner døde av overdose igår ettermiddag; han glemte å ta pillene sine)
Sist endret av Jonta; 10. november 2011 kl. 21:53. Grunn: Endret formulering
Sitat av psilonaut Vis innlegg
her har dere en dokumentar med Norske leger, helsesøstre og pasienter som forteller om sine syn på vaksinasjon.
http://www.filmpraksis.no/Vaksiner-klipp.html
Vis hele sitatet...
Lege Siri Aabel er kanskje ikke den jeg ville stolt på når det gjelder helse:

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1318243

Nyrer og urinblære har meridianer som begge går ned i føttene. Urinblæremeridianen strekker seg oppover hele ryggen og også over hodeskallen. I orientalsk diagnose er mange organer knyttet til nyre/blære: ører, skjelett, hodehår, tenner, benmarg og nervesystem.

I tillegg sier vi at sjokk, angst, frykt og redsel svekker nyreenergien. Reflexologisk har nyrer og blærer sin lokalisasjon både i ører, håndflater, tenner og føtter.
(...)
5. Har hun hatt uhell med tennene? (Fortenner korresponderer med urinblæren).

6. Sjekke føtter, se etter vorter, arr og feilstilling i fotskjelettet (såkalt lockfoot).
Vis hele sitatet...

Hva inneholder vaksiner ?
Vis hele sitatet...
Kvikksølv ble fjernet mot slutten av 90-tallet og resten har jeg kommentert over.

Hepatitt B-vaksine
Hepatitt B er en mild og selvbegrensende sykdom som oppstår blant narkomane som deler sprøyter og hos andre som lever under mangelfulle hygieniske forhold.
Vis hele sitatet...
Dette er helt feil. Hepatitt B er en alvorlig infeksjonssykdom.

Les her:
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs204/en/

Poliovaksine
Polio finnes ikke lenger i naturen. Den største risikoen for å få sykdommen polio ligger i vaksinen. Alle polio-dødsfall i USA etter at sykdommen ble utryddet er blitt forårsaket av vaksinen. Allerede i 1977 sa Jonas Salk, oppfinneren av poliovaksinen, at de få tilfellene av polio i USA skyldtes vaksinen, og ikke sykdommen selv.

Centres for Disease Control and Prevention (CDC) i USA innrømmer at alle tilfeller av polio etter 1979 skyldes vaksinen!
(Jfr. “The Sanctity of Human Blood”, 12. utgave, s. 68)
Vis hele sitatet...
Polio er dessverre ikke utryddet. Så sent som i september ble det oppdaget et nytt utbrudd i Kina og sykdommen eksisterer fremdeles i flere land.

http://edition.cnn.com/2011/09/21/he...eak/index.html

Den dagen vi er sikker på at polio er utryddet kan vi fjerne poliovaksinen, på samme måte som vi fjernet kopper-vaksinen etter at kopper ble utryddet.

http://www.post-polio.org/ir-usa.html

Bla deg litt nedover listen der så finner du oversikten over antallet polio-tilfeller før og etter vaksinen.

Japan droppet vaksinen for barn under to år i perioden 1975-1985. Da forsvant krybbedød i Japan. Av politiske grunner startet vaksinasjonen av spedbarn igjen, og da kom krybbedød tilbake. (Jfr. “The Sanctity of Human Blood”)
Vis hele sitatet...
Dette er en seiglivet myte som har kommer fra geologen (!) Vera Scheibner og fullstendig usann.
Jeg anbefaler at du ser denne videoen fra 60 Minutes om Scheibner og vurderer om dette er en kvinne du ønsker å få helseråd fra.

http://www.youtube.com/watch?v=VkVpy1BfV2g

Totalt var det så mange usanne, udokumenterte påstander her at det var temmelig vanskelig å ta dette seriøst.
Jeg tror jeg vil anbefale et kurs i kildekritikk og vitenskapelig metode.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Herz: Vet du hva som har vist seg å ha størst sannsynlighet for å overbevise vaksinemotstandere? Helst noe det tar kort tid å presentere?

De fleste har jo lite lyst til å lese gjennom lang dokumentasjon, sikkert inkludert en hel del poster i denne tråden

(Homøopater ja. Gammel homøopatvits: «En mann på homøopatmedisiner døde av overdose igår ettermiddag; han glemte å ta pillene sine)
Vis hele sitatet...
Det er et godt spørsmål.

Jeg har diskutert med en del vaksinemotstandere og mange er dessverre så fundamentalistiske i sin tro at all dokumentasjon preller av som vann på gåsa.

Jeg forsøker å holde meg så saklig som jeg klarer også håper jeg at om det skulle være noen usikre foreldre der ute så får de i det minste et innblikk i argumentasjonen fra "den andre siden".

Sitat av Jonta Vis innlegg
Herz: Vet du hva som har vist seg å ha størst sannsynlighet for å overbevise vaksinemotstandere? Helst noe det tar kort tid å presentere?

De fleste har jo lite lyst til å lese gjennom lang dokumentasjon, sikkert inkludert en hel del poster i denne tråden

(Homøopater ja. Gammel homøopatvits: «En mann på homøopatmedisiner døde av overdose igår ettermiddag; han glemte å ta pillene sine)
Vis hele sitatet...
Hvis jeg skulle velge et argument så måtte det være det faktum at absolutt alle land i verden som har et minimum av infrastruktur har et barnevaksinasjonsprogram.

Det er det første som etableres når dysfunksjonelle stater stables på beina og er hjørnestenen i folkehelsa i absolutt alle velfungerende land i verden.

Hvis en promille av påstandene fra vaksinemotstanderne stemte så skulle man jo tro at det i det minste eksisterte et unntak fra denne regelen ?

Jeg kan ikke komme på noe annet i verden som det er så unison enighet om, på kryss av politiske ideologer og religion, som barnevaksiner.

Enda en hobby-aktivist som har forstått "sannheten" rundt vaksiner:

http://www.nyhetsspeilet.no/2011/11/...ke-virkninger/
Sist endret av Herz; 10. november 2011 kl. 22:00.
Jeg vil egentlig bare si tusen takk og gi stor honnør til at det faktisk er en lege som gidder å ta seg tid til å besvare påstander på en god måte.

Som du også sier så har mange av disse folkene hodet sitt så langt opp i sin egen endetarm at det er vanskelig for de å høre på fornuft.

Men bare man sier ifra så ikke flere blir lurt.

To som er synd er det at barn som kunne trengt å bli vaksinert ikke blir det. De har jo ikke valgt selv å bli utsatt for unødig risiko. Samt at noen er så gale at de faktisk med vilje utsetter barna sine for smitte?

Hvilken forelder i sitt rette sin vil smitte barnet sitt med en dødelig sykdom?? Bare det burde jo vært nok til en bekymringsmelding til barnevernet...

Samtidig så syns jeg disse vaksine hippiene burde forbys å reise utenfor schengen frem til de tar å fullfører vaksinasjonsprogrammet. Rett og slett fordi de da kan ta med seg mye dritt hjem igjen til Norge og gå rundt å smitte folk overalt.
Husker jo historien om de to foreldrene som drepte ungen sin ved å kjøre en eller annen syk form for diett som skulle være "sunt"

Har desverre ikke kilder, men var i VG i fjor en gang.
Sist endret av Detectable; 11. november 2011 kl. 13:58.
Jeg så nettopp innslaget om dette fra 60 minutes. Jeg synes det er forferdelig tragisk at noen må miste barna sine før man endrer synspunkt. Jeg vil gjerne høre fra noen som har mistet spedbarna sine til sykdommene som vi vaksineres mot at de fortsatt er mot vaksiner. Det tror jeg ikke finnes.
Må bare legge til at Tim O'Shea, som ble nevnt tidligere i diskusjonen, ikke tror på at mikrober gjør oss syke.

"...Spørsmålet forutsetter at mikrobeteorien for sykdom er en dokumentert og korrekt vitenskapelig modell, noe den ikke er."

Herfra.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Viktig å være kritisk og danne seg en egen, unik mening om alt. Jeg syns f.eks. ikke at ketchup er laget av tomater.
Vis hele sitatet...
Og vi vet vel heller ikke egentlig om ketchup sprer aids? O_O
Hmm... Skulle tro alternativ medisin og dumskap blir utryddet om noen hundre år. Hvis vi følger en darwinistisk tankegang selvsagt.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Den eneste grunnen til at dere vaksinasjonsmotstandere ikke allerede har dødd ut er at vi andre tar vaksinen vår og dermed beskytter dere tullinger mot at sykdommene som folk døde som fluer av i gamle dager. Å nekte vaksine er både idiotisk og egoistisk.
Vis hele sitatet...
Word up! Brukte ca samme tordentalen til en venninne av mora mi som presterte å si at "det bare er TULL å drive å vaksinere seg!".

Ellers så stiller jeg meg på samme siden som 99% av resten her, uten at jeg føler meg som hitler av den grunn. Vaksiner er eksakt vitenskap.
Er forQyblikket utvekslingsstudent i USA og maatte igjennom det samme. Du maa huske paa at det ikke er en folkerett aa ta et aar i som student i utlandet, og dermed er det egentlig bare for dere aa innrette dere etter hva organisasjonen krever. STS har ansvaret for broren din mens han oppholder seg i Spania, og dermed er det aapenbart at han maa beskyttes mot potensielle sykdommer.