Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2337
Nettopp oppgradert til Windows 10, men får ikke aktivert den.

Noen som har vært borti samme problem?

PS! Oppgraderte fra lovlig W8.1 lisens så problemet ligger ikke der.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Oppgraderte du via Windows Update eller fra USB stick?
Oppgraderer du med USB stick trenger du en helt ny lisens, da dette gjelds som en slags clean install, og ikke oppgradering.
Brukte USB stick. Oppgraderte fra w8.1, men beholdt ingen av de gamle filene for å unngå krøll.

Oppgraderte på samme måten med en laptop jeg har og der gikk alt knirkefritt. Samme fremgangsmåten så burde vel fungere på samme måten.
Lisensene var av samme type på begge PCene.

Update:

Funnet problemet.. Var MS sine servere som var trege..
Etter masse trykking på aktivering knappen så kom den til slutt
Sist endret av Lattergal; 29. juli 2015 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Attila Vis innlegg
Oppgraderte du via Windows Update eller fra USB stick?
Oppgraderer du med USB stick trenger du en helt ny lisens, da dette gjelds som en slags clean install, og ikke oppgradering.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke helt. Du kan velge hvilken oppgradering du vil, beholde alt, beholde noe eller ingenting. Ingenting vil si clean install. Selv bruker jeg ikke minnepenn, er jo bare å kjøre ISO direkte?
Sist endret av sweem; 30. juli 2015 kl. 16:32.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Leste et sted at Windows oppfatter minnepenna som en ekstern installasjon elns, så nøkkelen man hadde tydeligvis ikke fungerte. Men det funket tydeligvis likevel Ja, man kan kjøre ISO direkte.
Jeg hadde samme problem. Det jeg gjorde var å legge til nøkkelen på nytt, da aktiverte den helt fint.

Gå til Settings->Update and security->Activation->Change product key.
Sist endret av Xernox; 30. juli 2015 kl. 17:48.
kan også bare gå i cmd som admin?
slmgr /ipk W269N-WFGWX-YVC9B-4J6C9-T83GX
slmgr /skms kms.xspace.in
slmgr /ato
Sitat av frisksom1fisk Vis innlegg
kan også bare gå i cmd som admin?
slmgr /ipk *snip*
slmgr /skms kms.xspace.in
slmgr /ato
Vis hele sitatet...
Håper ikke det der er den ekte nøkkelen din
Sist endret av Xernox; 30. juli 2015 kl. 20:02.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Håper ikke det der er den ekte nøkkelen din
Vis hele sitatet...
Stillhet

Topic: Betyr det at jeg (som ikke har lisens nøkkel, men lovlig os) kan installere via USB og slippe problemer? Har reservert meg, men ble lettere skuffet da jeg så at jeg fortsatt må vente på oppdateringen gjennom Windows update..

Edit: det er snakk om en laptop med medfølgende os (8.1)
Sist endret av random42099; 30. juli 2015 kl. 20:22.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Håper ikke det der er den ekte nøkkelen din
Vis hele sitatet...
Hvis du søker på nøkkelen ser du at den er featured i masse «how to activate Windows 10»-guider