Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1919
Uvaksinert 👍
Finnes det noen i Norge som selger vannkjølingblokk som passer til ett msi GTX 980 Ti kort?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Techbay har vannblokker.
Hvilken MSI versjon har du? Det finnes flere, gaming, lighting osv. Noen har custom pcb, andre har samme som referansekortet.

Dersom du bruker Techbay, så kan du bruke EK sin side til å velge ut vannblokk
https://www.ekwb.com/configurator/

Evt sjekke i denne listen:
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Techbay har vannblokker.
Hvilken MSI versjon har du?
Vis hele sitatet...
Poden har 2 kort av denne typen. https://www.komplett.no/product/8479...oredirect=true

Men vil det holde med å bruke bare den ene radiatoren han har i dag? Det er CPU og Chipset/HK som er vannkjølt i dag. Det er denne vannkjølingen
https://www.komplett.no/product/8219...oredirect=true
Se på boksen skjermkortet kom i, PCB-revisjonen du trenger står der.
Alternativt sende en mail til MSI kundeservice med serienr (som står printet direkte på PCBen).

Det kittet du linker til inneholder 2 X 240 radiatorer. Er det kun den ene som er i bruk?

Hvis man ikke overklokker kraftig, så er en god tommelfinger regel å beregne 1 X 120mm radiator flate pr. komponent.

Så ja, i teorien holder 1 stk 240 radiator for bruken her, med mindre du har ett kraftig overklokket hovedkort som blir varmt.
Chipset/Mosfets på hovedkort blir som regel ikke så veldig varme, det avhenger av hvilken type hovedkort. Jeg har selv et hovedkort hvor RAID-chip og PLX chippen overstiger 65 grader med standard kjøleribbe. Anskaffet meg en vannblokk, og nå overstiger det ikke 35 grader, så i mitt tilfelle "spiser" hovedkortet 1 X 120mm radiatorflate pga. varmeutviklingen.

Jeg vil anbefale deg hvis mulig, å ta i bruk radiator nr 2 som kom i det kittet.
Jo mer radiatorflate, jo lavere turtall kan du ha viftene på = mindre støy.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
ok, da får jeg ba han finne frem boksen og se hvilken PCB det er. Det er bare en radiator men to vifter. Enig i at det er merkelig tekst på kittet, trodde også at det skulle være to radiatorer, eller kan det bety at radiatoren er i dobbel tykkelse?
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Finner ikke PCB versjon på esken. Men inne på ekwb.com så er den som heter MSI GTX 980 Ti Gaming 6G GeForce GTX 980 Ti 6GB GDDR5 (V323-001R) helt lik de han har (det dukker opp bilde), de andre ser annerledes ut. Kan man gå ut fra at det da vil passe?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dersom den ser helt lik ut, så skal det passe; det er ikke så veldig mange versjoner av dette kortet.

Dersom du har den tykke radiatoren(64mm+/-) i 240mm lengde, så kan det nok gå, avhenger litt av varmeutviklingen på cpu, som det er nevnt over. Det hjelper også endel å ha litt størrelse på reservoaret.
PCB versjonen står som regel på siden, sammen med alle strek kodene.
Men ja, hvis det er det eneste som samsvarer med bilde på EK sine sider, så er nok det rimelig sikkert. Bare pass på å telle antall duppeditter og transistorer og slikt på PCBen, se at VRAMen ser lik ut, og se om du kan telle skruehull og slikt mot bilder av vannblokk.
Ta av standard heatsink, og se på kortet slik at du er helt bombesikker.

Fleff: Størrelse på reservoir har nada å si på temperaturer. Det gjør det riktignok svært mye lettere å kontrollere og fylle/drenere, og det ser bra ut, samt at det er en fornuftig måte å prime pumper på. Men på temperaturer har det ingenting å si.