Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1678
(Håper dette gikk under riktig katogori)
Hei !
For noen uker siden merket jeg at hardisken i min iMac var gåen(det er hvertfall min teori fordi den oppførte seg rart og disk verktøy på maskinen sa at disken måtte formateres, den ga en feil melding som også var tilstedet etter flere formateringer) og i dag fikk jeg endelig en respsons fra dem, maskinen var sendt inn til verkstedet hvor de (om jeg forsto riktig) mente at 2 rambrikker som jeg hadde innstalert hadde ødelagt hardisken og at jeg derfor måtte betalle for resprasjonen( jeg mener denne saken går på reklamasjonrett) for å bytte 2 ram brikker(disse 2 brikkene er 2 jeg kjøpte fra komplett som de mente ville fungere fint med min maskin, men elkjøp sier nærmest at disse brikkene er "ulovlig" eller uautorisert, men jeg ser ikke hvordan ram og hardisk har noe forhold i denen sammenhegen) og hardisken.
Jeg som ser på meg som en litt oppgående mann innfenfor data fagfeltet mener jo dette blir bare tull, jeg ser ikke hvordan to rambrikker har ødelagt hardisken, maskinen jeg kjøpte hadde itilegg stått som utstillingsmodel og jeg vet den har stått på over lenger tid hos dem, derfor er min teori at hardisken har blitt via dette. Hva tenker dere kjære freak folk? Er dere enig at dette går på reklamasjonrett ? Det elkjøp sier er dette noe de bare sier for å lure de utvitednde?? Jeg sa ifra til dem at jeg mente det de sa bare var tull så de skulle skjekke opp litt til i morgen, håper dere har noe som kan hjelpe meg i min sak
"Øko-Terrorist"
Tror nok ikke det er minnet som har gjort det, men de skriver jo klart å tydelig at slike oppgraderinger skal gjøres av autoriserte apple teknikere, så i teorien kan de nekte deg reklamasjon/garanti.
https://support.apple.com/no-no/HT201191
frdddy189's Avatar
Trådstarter
22 0
Sitat av tr80r Vis innlegg
men de skriver jo klart å tydelig at slike oppgraderinger skal gjøres av autoriserte apple teknikere
https://support.apple.com/no-no/HT201191
Vis hele sitatet...
Hvor står dette??? Står itilegg hvor man selv kan installere ram i intruksjonsboken til mac´en så synes det hørtes rart ut
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tr80r Vis innlegg
Tror nok ikke det er minnet som har gjort det, men de skriver jo klart å tydelig at slike oppgraderinger skal gjøres av autoriserte apple teknikere, så i teorien kan de nekte deg reklamasjon/garanti.
https://support.apple.com/no-no/HT201191
Vis hele sitatet...
Nei, dei kan settje vilkår for garanti, men dei kan ikkje settje vilkår for reklamasjonsrett.

Om dei kan påvise at du har påført skaden sjølv gjeld ikkje reklamasjonsretten (åpenbart), men at du har brote eventuelle garantivilkår har ingenting å sei for reklamasjonsretten.

Og om det er fysisk skade på disk, så skal dei argumentere rimelig iherdig for at det kjem av at kunden har sett i meir minne.

Så eg ville dokumentert skade gjennom t.d. SMART-status på disk, og bedt dei skjerpe seg fem hakk. Med alle andre levrandører eg har vore borti (HP, Fujitsu, Dell, Lenovo, Komplett) så har innsending av SMART-logg ført til at det dukker opp ny disk på døra tre dager seinare, uten eit einaste spørsmål.
frdddy189's Avatar
Trådstarter
22 0
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og om det er fysisk skade på disk, så skal dei argumentere rimelig iherdig for at det kjem av at kunden har sett i meir minne.

Så eg ville dokumentert skade gjennom t.d. SMART-status på disk, og bedt dei skjerpe seg fem hakk. Med alle andre levrandører eg har vore borti (HP, Fujitsu, Dell, Lenovo, Komplett) så har innsending av SMART-logg ført til at det dukker opp ny disk på døra tre dager seinare, uten eit einaste spørsmål.
Vis hele sitatet...
Takk så mye, tenktet ikke helt på den smart-status, men håper den hjelper meg å vinne min kamp mot elkjøp ;D Takk igjne ;=)