Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 15532
Hei! Jeg har vært på utredning for adhd, og venter på svar nå. På grunn av sommerferier ol. tar det nok noen uker før jeg får sluttrapporten.

Jeg er ganske sikker på at jeg har adhd. Det er det også flere som sier, og utredninga er bare for dokumentasjonens skyld.

Det har seg slik at jeg er i en periode hvor alt føles litt håpløst. Konsentrasjonen som jeg så sårt trenger finnes ikke. Tankekjøret tar over og jeg sover og spiser lite. Dette gjør meg deprimert, og jeg ønsker ikke å føle meg dritt hver eneste dag lengre.

Er det dumt at meg å kjøpe ritalin av noen kjente, for å se hva slags effekt det har på meg? Kan det ødelegge for at jeg kan få det reseptbelagt om noen finner ut av det? Føler det er litt sketchy, men jeg vil virkelig se hva dette kan gjøre med de problemene jeg sliter med.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Det er en grunn til at det finnes leger.

ADHD er en sykdom, går du til legen å sier nøyaktig det du skriver her og får påvisst ADHD vill du også få resept på f.ex Ritalin ja.


Om du fpr all del ikke vil det kan du prøve fra noen andre ja, hvis du kjenner noen som har prøv så ser du om du blir til en hyperaktiv rusa pjått eller om tankekjøret forsvinner og konsentrasjon blir bedre, lykke til
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Du kan bli nektet å få utskrevet ritalin hvis det blir oppdaget at du misbruker legemidler eller rusmidler. Har hørt om flere tilfeller der folk må ha vært totalt rusfri i minst 3 måneder før de kan få ritalin.
Ritalin har bra effekt uansett om du har ADHD eller bare føler du har det. Åpne kapslene og sniff det.

Har ikke ADHD self da...
Vel om du sliter tungt og har tilgang på Ritalin så er det vel bare å forsøke?
Vet ikke hvor lenge Ritalin kan spores men utifra det du sier så ser du vel ikke mer til legen før etter ferien.
Du kan jo forsøke en stund på Ritalin også bare kutter du i tide før du skal til legen slik at det ikke kan spores?
Ganske sikker på at noen her på freak kan gi deg temmelig nøyaktig info på hvor lenge det kan spores via blod/urin prøve, mener å huske det bare er snakk om 48 timer el noe sånt.

Du blir vel ikke busta av legen om du ikke selv sier noe sålenge du kutter ut i god nok tid.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Det er en grunn til at det finnes leger.

ADHD er en sykdom, går du til legen å sier nøyaktig det du skriver her og får påvisst ADHD vill du også få resept på f.ex Ritalin ja.


Om du fpr all del ikke vil det kan du prøve fra noen andre ja, hvis du kjenner noen som har prøv så ser du om du blir til en hyperaktiv rusa pjått eller om tankekjøret forsvinner og konsentrasjon blir bedre, lykke til
Vis hele sitatet...
Idiot, leger kan ikke skrive ut Ritalin uten videre. Leger kan ikke diagnostisere ADHD.

Ritalin gjør alle mer funksjonell, du blir ikke ruset av riktig dose selv uten ADHD. ALLE blir mer fokusert og får mer energi på Ritalin. Det du snakker om er idiotiske myter som sannsynligvis ble spredd av foreldre for å hindre sine "friske" barn fra å ruse seg på pillene (hvis du tar mange nok blir du ruset, UANSETT hvilken diagnose du har). Medisinen påvirker folk forskjellig, men enhver person kan bruke dem og bli bedre, akkurat som kaffe.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Du kan bli nektet å få utskrevet ritalin hvis det blir oppdaget at du misbruker legemidler eller rusmidler. Har hørt om flere tilfeller der folk må ha vært totalt rusfri i minst 3 måneder før de kan få ritalin.
Vis hele sitatet...
Bare la være å nevne at du bruker rusmidler. Psykologien består av folk med vrangforestillinger, de forestiller seg at de er større og mektigere og viktigere enn andre mennesker, og de leter etter bevis for å underbygge sine vrangforestillinger. Hvis du bare klarer å identifisere deres vrangforestillinger vil de rått sluke alt som underbygger dette, uavhengig av hvor logisk det er. Min psykiater har bedt meg lyve til min lege om min rusbruk, slik at jeg kan få forskrevet pillene han mener er bra for meg. Som resten av personene som er utdannet innen psykisk helsevesen har han en forestillese om at han er smartere, viktigere og mer betydelig enn alle andre, inkludert pasientene.

Sitat av Tingeling93 Vis innlegg
Er det dumt at meg å kjøpe ritalin av noen kjente, for å se hva slags effekt det har på meg? Kan det ødelegge for at jeg kan få det reseptbelagt om noen finner ut av det? Føler det er litt sketchy, men jeg vil virkelig se hva dette kan gjøre med de problemene jeg sliter med.
Vis hele sitatet...
Det første spørsmålet avhenger helt og holdent på din filosofi, derfor er det umulig for meg å ta stilling til.

Det andre spørsmålet: Ja, uansvarlig bruk av Ritalin kan føre til plutselig død. Hvis du er død vil du neppe få en resept på Ritalin. Hvis du har skader på nyrer vil dette også kunne påvirke hvordan det fungerer.

Prat med en psykiater, hvis du er heldig vil vedkomne være påstående nok til at du vil tro på deres vrangforestillinger og da også deres behandling.
Sist endret av xae8koo; 19. juni 2014 kl. 04:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har selv ADD, får ikke noe medisiner, eller prøve medisiner før jeg har vært rusfri i 6 mnd.
Den undervurderte
Jeg har ADD, fått ritalin av både mor og stefar jevnt opp igjennom, selvom jeg ikke har fått diagnosen dokumentert.. Har hjulpet meg myyyyyyyyyyyyye fra jeg gikk på barneskolen av...
Sitat av Husnissen Vis innlegg
Ritalin har bra effekt uansett om du har ADHD eller bare føler du har det. Åpne kapslene og sniff det.

Har ikke ADHD self da...
Vis hele sitatet...
En kjempedårlig idé. Jeg kjenner flere som grunnet ADHD har startet selvmedisinering og gått på en kjempesmell senere i livet. Snakker da om menn som startet sitt amfetaminmisbruk på gutterommet med nettopp Ritalin (uten sammenligning og generalisering forøvrig). Dessuten er det du refererer til misbruk av medisinen.

TS. Du gjør best i å vente på neste steg i utredningen. Ofte har man vel også placebotester, men dette er ofte til barn og ungdom. Hvor gammel er du?
Sist endret av reklame; 19. juni 2014 kl. 10:04.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sniffe Ritalin fra kapsler? Husnissen: Har du åpnet en Ritalinkapsel noengang? Innholdet er mange små, spretne kuler. Ingenting jeg ville hatt i nesa. Får du først tak i kapsler så bare spis dem om du absolutt skal ta Ritalin uten resept, TS. De er sterke nok til at du kjenner det uansett styrke, jeg har hvertfall aldri hørt om noen som ikke fikk noen som helst effekt av en 20mg kapsel uåpnet.
OT, Jeg har adhd.. har ikke brukt biller siden 10 klasse på u skole er 21 nå, men skal starte på universitetet. og vil gjerne ha litt hjelp til og konsentrere meg, så har lyst og starte på concerta igjen. kan jeg gå til legen og få tak i concerta igjen? eller må jeg igjennom prøver og slikt igjen?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av First-Price Vis innlegg
OT, Jeg har adhd.. har ikke brukt biller siden 10 klasse på u skole er 21 nå, men skal starte på universitetet. og vil gjerne ha litt hjelp til og konsentrere meg, så har lyst og starte på concerta igjen. kan jeg gå til legen og få tak i concerta igjen? eller må jeg igjennom prøver og slikt igjen?
Vis hele sitatet...
Når jeg gikk for å begynne igjen måtte jeg ta en test (en sånn "hvordan har du følt deg de siste 6mnd" test), samt at de skulle sjekke blodtrykk etc, men det var ikke akkurat vanskelig å få begynne igjen, jeg kunne fått resepten i hånda, men valgte å vente på blå resept. Har du allerede ADHD og har gått på medisiner før er det ikke så vanskelig.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Sniffe Ritalin fra kapsler? Husnissen: Har du åpnet en Ritalinkapsel noengang? Innholdet er mange små, spretne kuler. Ingenting jeg ville hatt i nesa. Får du først tak i kapsler så bare spis dem om du absolutt skal ta Ritalin uten resept, TS. De er sterke nok til at du kjenner det uansett styrke, jeg har hvertfall aldri hørt om noen som ikke fikk noen som helst effekt av en 20mg kapsel uåpnet.
Vis hele sitatet...
I de jeg hadde var det bare kvitt pulver
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Choobe Vis innlegg
Sniffe Ritalin fra kapsler? Husnissen: Har du åpnet en Ritalinkapsel noengang? Innholdet er mange små, spretne kuler. Ingenting jeg ville hatt i nesa.
Vis hele sitatet...
Du knuser selvfølgelig innholdet før du sniffer det.
Patetisk å sniffe ritalin syntes jeg. Kjøp heller ekte vare(amf) som er beregnet på nesa Tenk på alle bindestoffene du får i deg ved å snorte tablets, kan være farlig
Dummeste jeg har hørt.
Så det er ikke farlig å bruke gateamfetamin.?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Patetisk å sniffe ritalin syntes jeg. Kjøp heller ekte vare(amf) som er beregnet på nesa Tenk på alle bindestoffene du får i deg ved å snorte tablets, kan være farlig
Vis hele sitatet...
Her var det snakk om kapsler, ikke tabletter. Vanlig amfetamin er som regelt 30% virkestoff og resten mannsjit.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt.
Så det er ikke farlig å bruke gateamfetamin.?
Vis hele sitatet...
Nei, men det vrangsinn prøver å komme frem til er at piller ikke bør sniffes. Virkestoffet er ofte under 10% av pillens masse. Denne fyllmassen er ofte vannavstøtende, så virkestoffet vil befinne seg i klumper av denne fyllmassen som ikle løser seg opp. Etter tid vil brukeren svelge denne guggen og ta opp resten via magen eller så harker og spytter det ut.

Det andre er at man vil få noe av dette på lungene om man sniffet hardt nok, og vannavstøtende cellulose er ikke godt å ha på lungene.

Piller er for å spises.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei, men det vrangsinn prøver å komme frem til er at piller ikke bør sniffes. Virkestoffet er ofte under 10% av pillens masse. Denne fyllmassen er ofte vannavstøtende, så virkestoffet vil befinne seg i klumper av denne fyllmassen som ikle løser seg opp. Etter tid vil brukeren svelge denne guggen og ta opp resten via magen eller så harker og spytter det ut.

Det andre er at man vil få noe av dette på lungene om man sniffet hardt nok, og vannavstøtende cellulose er ikke godt å ha på lungene.

Piller er for å spises.
Vis hele sitatet...
Ritalintablettene er full av laktose og annet tull, disse har en veldig lav andel av virkestoff til fyllmasse. Kapslene har langt bedre forhold mellom virkestoff og fyllstoff.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg har brukt og bruker daglig oxycontin og oxynorm etter en yrkeskade på 90 tallet, men har mye nedturer og er sikker på at at ritalin ville hjelpe meg myyye , har prøve og få legen med på det , men uten hell. Livet er no dritt.