Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5102
Hei!

Jeg har tilgang på veldig mye elektronikk som skal byttes ut. Dette i form av alarmsystemer. Her er det GSM sendere, antenner, trafoer, motstander, 4 - 12 v batterier og mye mye mer snacks og jeg kan ikke annent enn og tenke.

De må da kunne nyttes på en bedre måte enn å kaste det???

Har dere noen forslag?
Som du skriver i tittelen: Det blir ikke kastet, det blir gjenvunnet. Alt som kan gjenbrukes blir skilt ut og sendt til ny produksjon. Det som ikke kan gjenvinnes, blir destruert på en sikker måte så det ikke skader miljøet.
Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Hei!

Jeg har tilgang på veldig mye elektronikk som skal byttes ut. Dette i form av alarmsystemer. Her er det GSM sendere, antenner, trafoer, motstander, 4 - 12 v batterier og mye mye mer snacks og jeg kan ikke annent enn og tenke.

De må da kunne nyttes på en bedre måte enn å kaste det???

Har dere noen forslag?
Vis hele sitatet...
Hvis du ellers bare kommer til å sende det til gjenvinning på din lokale gjenvinningsstasjon, kan du jo eventuelt vurdere å legge det ut "gratis mot henting" på finn.no?

Er du heldig hentes det da av en eller annen så du slipper å kvitte deg av med det selv.
(Men "gis bort" på finn.no kan også medføre mange rare og useriøse forespørsler...)
▼ ... over en uke senere ... ▼
GSM nettet er ganske ukurant, og det dreier seg om integrerte kretser.

Men blybatteriene kan brukes om de har stått kjølig og oppladet. Fine til hobbybruk om du trenger 12V. Brukte disse på el sykkel før, men det ble for tungt.

Men blybatterier er fine i båten til nødstart etc... Har du 100 bly batterier kan du lage batteribank til hytta feks...