Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3086
Heisann folkens!

Noen av dere har sikkert sett på youtube-kanalen PsychedSubstance ( http://tinyurl.com/nsphkck ).
Adam, som eier og oppdaterer kanalen er en fyr som har prøvd de fleste psykoaktive rusmidler det er å prøve. Han har som formål å opplyse samfunnet spesifikt om psykoaktive rusmidler. Videoene han lager er svært informative og han er fremstår som en talsmann for folk som er interesserte i dette feltet. Hensikten med alle videoene han lager er mer eller mindre skadereduksjon. Og det får han til jævlig bra!

Grunnen for at jeg starter denne tråden er at jeg vil høre hva dere tror om potensiale hans og hvilken mulighet han som en stor youtuber har for å få fakta på bordet.

Med den enorme kvaliteten han har "faglig" og erfaringsvis taler han for folket på en svært konstruktiv og imøtekommende måte. Det er svært få debaterende som klarer å holde et så høyt nivå på saklighet og fornuft.

Så spørsmålet mitt til dere er; Hvordan framtid tror dere han for nasjonal rus-politikk og skadereduksjonbidrag ?
Sist endret av Snøras; 10. januar 2017 kl. 20:13.
Ingenting. Det skaper bare mer stigma i konservative Norge. Forsøk emmasofie.org, seriøs organisasjon.
Er han en lege eller prøver han bare å fremstå som en lege?
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Er han en lege eller prøver han bare å fremstå som en lege?
Vis hele sitatet...
hva tror du?
ta kontakt å spør hvis du lurer, han er enkel å kontakte.

jeg kan også anbefale den andre kanalen hans: swim for de som er interessert.
link: swim ( https://www.youtube.com/channel/UCOW...hIjOna_JgWGCOA )
Sist endret av plater; 10. januar 2017 kl. 21:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Syntes han er en fin frontfigur som sprer god informasjon (for det meste) i et enkelt format mange lett kan fordøye, særlig folk som kanskje ikke hadde giddi å faktisk lese seg opp på diverse stoffer på egenhånd. Tror det er mange som har lært en del der som i utgangspunktet har vært ganske grønne.

Så tommel opp for Adam.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Er han en lege eller prøver han bare å fremstå som en lege?
Vis hele sitatet...
PsychedSubstance er ikke lege nei. Han sa i en video litt tilbake at legefrakken bare var for å gjøre det litt mer interessant. Selv synes jeg han er veldig flink, han har solide fakta og god informasjon i tillegg til god humor.
Sist endret av slappegodt; 10. januar 2017 kl. 21:27.
Har fulgt med på videoene hans opp gjennom årene, og jeg liker godt at han hele tiden prøver og fremstå saklig, spesielt med tanke på at han snakker om psykedelika hvor det er fort gjort og blande fakta med subjektive erfaringer. Da tenker jeg på at det er lett og faktisk tro man beveger seg over til en annen dimensjon, snakker med intelligente vesener osv. Jeg sier ikke nødvendigvis at dette ikke stemmer, men dette blir igjen en subjektiv tro, og ikke vitenskapelig fakta. Adam har også beveget seg over til andre emner, hvor han diskuterer etikk rundt livsstiler som f.eks veganisme, og han presenterer vitenskapelige funn slik som at ketamin kan virke mot depresjon i moderate doser. Dette synes jeg er bra.

Jeg tenker også at folk kommer til og ruse seg om de har bestemt seg for det, og da er det veldig fint at de får servert saklig og vitenskapelig informasjon, fremfor skremmelsespropoganda som kan gjøre vondt værre. Tommel opp for Adam!
Sist endret av Zarni; 10. januar 2017 kl. 21:37.
Ser på begge kanalene hans, er dog litt mer interresert i SWIM men synes han opplyser godt. Virker som det er lett å få tak i psykedelika i Canada. Men i Norge er politikken beyond ødelagt så kanalen hans har veldig lite å si politisk i Norge.
Har også følgt med på PsychedSubstance en stund. Adam gjør en god jobb med å lage interessante og informative videoer. Jeg vet ikke helt om han alene vil påvirke rus-politikken her i Norge i noen stor grad, men det er veldig bra at noen tør å stå fram med navn og vise seg selv mens man åpent forteller om eget rusbruk og generelt rundt emnet. Det virker mye mer troverdig, og jeg håper flere tør å stå frem slik han gjør.
Snøras's Avatar
Trådstarter
Sitat av moonlord Vis innlegg
Ingenting. Det skaper bare mer stigma i konservative Norge. Forsøk emmasofie.org, seriøs organisasjon.
Vis hele sitatet...
Ingenting? Jeg skjønner veldig godt ta det krever et åpent sinn for å ikke dømme Adam ved første øyekast. Men likevel har han en halv million følgere på youtube. Det er ganske mye folk. Værtfall med tanke på hvor mange fler han kan nå frem til.

Tror du ikke at han vil kunne bidra sammen med folket? eventuelt samarbeide med en organisasjon. Med hjelp av en "underskriftskampanje"(etc) kan han være ambassadør for en stor gruppe mennesker.
Sitat av Snøras Vis innlegg
Ingenting? Jeg skjønner veldig godt ta det krever et åpent sinn for å ikke dømme Adam ved første øyekast. Men likevel har han en halv million følgere på youtube. Det er ganske mye folk. Værtfall med tanke på hvor mange fler han kan nå frem til.

Tror du ikke at han vil kunne bidra sammen med folket? eventuelt samarbeide med en organisasjon. Med hjelp av en "underskriftskampanje"(etc) kan han være ambassadør for en stor gruppe mennesker.
Vis hele sitatet...
Nei jeg tror dessverre ikke det selv om jeg også kunne ønsket det. Alle som bidrar tror jeg er bra til en hvis grad. Nasjonalt her tror jeg ikke det blir godt tatt imot. Kan være jeg tar feil, at ungdommen som vokser opp nå er mer opplyst og ønsker liberalisering i høyere grad. Det vil uansett ta noen år og vi trenger da seriøs forskning ( Det begynne å finnes en del)
Sist endret av moonlord; 10. januar 2017 kl. 21:54.
Snøras's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zarni Vis innlegg
Har fulgt med på videoene hans opp gjennom årene, og jeg liker godt at han hele tiden prøver og fremstå saklig, spesielt med tanke på at han snakker om psykedelika hvor det er fort gjort og blande fakta med subjektive erfaringer. Da tenker jeg på at det er lett og faktisk tro man beveger seg over til en annen dimensjon, snakker med intelligente vesener osv. Jeg sier ikke nødvendigvis at dette ikke stemmer, men dette blir igjen en subjektiv tro, og ikke vitenskapelig fakta. Adam har også beveget seg over til andre emner, hvor han diskuterer etikk rundt livsstiler som f.eks veganisme, og han presenterer vitenskapelige funn slik som at ketamin kan virke mot depresjon i moderate doser. Dette synes jeg er bra.

Jeg tenker også at folk kommer til og ruse seg om de har bestemt seg for det, og da er det veldig fint at de får servert saklig og vitenskapelig informasjon, fremfor skremmelsespropoganda som kan gjøre vondt værre. Tommel opp for Adam!
Vis hele sitatet...
Du er inne på noe. Videoene hans kan fort bli veldig "usaklige" i form av at han bare prater om absurde ting som har skjedd når han tripper. Dette anser værtfall jeg som en potensiell trussel for å bli enda hardere stigmatisert. Altså, det er ikke lett for en dressmann å ta Adam seriøst når han forteller om at han har opplevd å bevege seg inn i en annen dimisjon som du sier.

Likevel er åpenheten hans et en positiv faktor for samholdet i "bevegelsen". Det gir åpenbare signaler på at hvis du har en skrue løs men likevel kan stå for ditt på et saklig nivå kan du bidra.
I think this is a very important, but rather difficult challenge. Very few understand the truth behind the "war on drugs" and most of us are conditioned to fear psychedelics. I wish him loads of luck and support him 100%.
If we could convinced the most powerful people in the world to try ayahuasca just once, I'm sure we would be on track to stopping wars and starting peace!
I look forward to seeing his documentaries!
Flere som driver med dette, blant annet Druglabs og Hamilton Morris ifra vice.
https://www.youtube.com/channel/UCvR...cK1yEnQ4Te8hWQ