Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1687
I'm Dat Guy
DatGuy's Avatar
6 0
Hei, og takk for at du er interessert i problemet mitt

For et par uker siden begynte jeg å få problemer med blå skjerm, først tenkte jeg at det muligens bare var en tilfeldig blå skjerm som, vanligvis dukker opp en sjelden gang i året. Men problemet ble bare mer og mer hyppigere. Har en mistanke om at det kan hende det er noen problemer med strømforsyningen til PCen, som alltid har levd litt på kanten når det gjelder strøm med bare 500 watts strømforsyner.

Problemet kan ha flere årsaker, kanskje PCen begynner å bli slitt og gammel, (4 år med minimalt med vedlikehold ) Det kan også se ut til at det kan ha en sammenheng med nylige grafikkkortdriver oppdateringer fra Nvidia, der de tweaker og gjør endringer som endrer PCens behov for strøm (hva vet jeg?).

Men det som er avgjørende, med tanke på at jeg har en anelse for at problemet ligger i strømforsyninga er at når jeg prøver å kjøre et krevende spill, så har Windows tendenser til å avslutte spillet etter en stund, eller bare få en blå skjerm.

Har lagt til noen filer som hendelseslogg og dxdiag som vedlegg, men lurer på om dere vet om det finnes noen bedre måte å finne informasjon fra tidligere blås skjermer man har hatt, som f.eks blue screen dumps.

Hvis noen som mest sannsynligvis har mer peiling på data enn meg kunne tatt å sett på filene som jeg har lastet opp. Noe som jeg ville satt stor pris på.


Takk på forhånd
Kan du poste dump(.dmp) filene,
C:\Windows\Minidump\ pakk alle(zip/rar) del ge.tt
I'm Dat Guy
DatGuy's Avatar
Trådstarter
6 0
Takk for respons Snippsat , Når jeg åpner opp CWindows\Minidump\ finner jeg ingen filer, skal prøve å søke etter alle .dmp filene på PCen men da blir det sikkert et helsikes rot.
Sist endret av DatGuy; 1. april 2016 kl. 19:22.
Sjekk oppstart og gjenoppretting at det er merket for lagring som dette.
I'm Dat Guy
DatGuy's Avatar
Trådstarter
6 0
Fikk en blå skjerm for 10 min siden, og har dumpen klar her
Feilen starter i mbam(mbamservice.ex),så "NETIO.SYS" som lager feilen.
Kan være en konflikt eller nettverks driver problem.
Har du noe annet AV program som kjører?
Er det bare Defender,prøv og slå av Defender.
I'm Dat Guy
DatGuy's Avatar
Trådstarter
6 0
Jeg kjører MBAM, Bitdefender Total Security 2016 og Zemana Anti-Malware. Og Windows Defender + Windows Firewall er skrudd av begge to.
Jeg kjører MBAM, Bitdefender Total Security 2016 og Zemana Anti-Malware
Vis hele sitatet...
Her er det en konflikt.
Søker du ser du mange som har problemer med MBAM og Bitdefender Total Security 2016.
I utgangspunktet skal MBAM fungere greit med et AV program,men det er ikke alltid sånn.
Det kan hende du må velge,viss betaler for MBAM så er det en bra løsning uten et annet AV program.
I'm Dat Guy
DatGuy's Avatar
Trådstarter
6 0
Sitat av snippsat Vis innlegg
Her er det en konflikt.
Søker du ser du mange som har problemer med MBAM og Bitdefender Total Security 2016.
I utgangspunktet skal MBAM fungere greit med et AV program,men det er ikke alltid sånn.
Det kan hende du må velge,viss betaler for MBAM så er det en bra løsning uten et annet AV program.
Vis hele sitatet...
Jeg får håpe det er en sånn "enkel" software konflikt 😀 Og ikke noen hardware problemer likevel.

Skrudde av alt som var av Antivirus & Antimalware programmer, prøvde deretter å stress-teste PCen for å se om problemet var vedvarende, og etter 5-6 min med Black Desert, stream, VG, Facebook og Mail oppe samtidig, fikk jeg faktisk ikke en bluescreen denne gangen, PCen gikk bare rett i svart, og det hørtes ut som det var strømforsyninga som ga opp. Det ble ikke opprettet noen .dmp fil denne gang, men jeg fant noe i hendelsesloggen:

Nivå Dato og klokkeslett Kilde Hendelses-ID Oppgavekategori
Kritisk 04.04.2016 19.04.28 Microsoft-Windows-Kernel-Power 41 (63)

Systemet har startet på nytt uten å avslutte på riktig måte. Denne feilen kan oppstå hvis systemet uventet har sluttet å svare, krasjet eller mistet strøm.


Til nå ser problemet ut til å være løst, med hjelp av litt dyp synsing på Google, fant jeg ut at en enkel grafikkort rollback på driveren med først hjelp av DDU - Display Driver Uninstaller og deretter installering av en litt tidligere driver fra tidlig i mars måneden. Spill programmer fungerer som de skal. Får håpe dette var den endelige utslagsgiveren i problemet. Takk for hjelpen Snippsat
Sist endret av DatGuy; 4. april 2016 kl. 22:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I'm Dat Guy
DatGuy's Avatar
Trådstarter
6 0
Tenkte jeg det f**nma ikke, se her har vi syndebukken ja: http://wccftech.com/nvidias-latest-g...lagued-issues/ Ble litt skuffet over Nvidia nå :S
Sist endret av DatGuy; 5. april 2016 kl. 19:08.