Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 800
Bruker en gammel stasjonær pc, kun en nettverksport, men så satt jeg inn et eldre trådløst nettverkskort, når jeg prøver å dele, så finner den andre pcen den, men får ikke logget inn..
Velger jeg Ad-Hoc fungerer det ikke(Men det kan vel være fordi teknologien er for ny kanskje?) For den dukker opp på andre pcen, men ikke som kompatibel til å koble på..

Så prøvde jeg en annen teknikk, sette opp hotspot med den andre pcen som ikke har internett..(Da får jeg koblet de sammen, men får bare delt internett andre veien, og det blir jo motsatt av det jeg hadde tenkt!)

Har noen noe forslag, tips, idèer? Tas imot med et smil

Edit: Det skal sies at jeg aldri har delt internett i ubuntu før(Trur jeg da.. Hvertfall ikke fra kabel til wifi)
Sist endret av Lunar; 10. februar 2013 kl. 04:38. Grunn: Edit:
Hvilket trådløst nettverkskort har du? Noen har støtte i kernelen for å settes opp som aksesspunkt, men andre ikke.

Er vel noe slik du er på jakt etter?: http://exain.wordpress.com/2011/03/3...rdusb-adapter/

Men du sa du allerede hadde satt opp hotspot, men på feil maskin altså?