Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5073
Hei, jeg solgte en ganske dyr datamaskin på bruktmarkedet i sommer, merke Apple. Den hadde jeg "tukla" litt med, åpnet opp og byttet litt av innmaten. Dette hadde jeg fortalt kjøper om på forhånd, og jeg tenkte alt skulle gå bra. Men, det gjorde det altså ikke. Å få reparert maskinen koster noe mellom 5 og 10 000. Jeg la meg flat og ville ordne opp, det var jo tross alt min feil.

Uansett, nå har jeg ikke hørt fra karen på litt over 3 uker. Ikke et pip. Jeg har flyttet til en ny by for å studere og har ganske trang økonomi. Å fikse den maskinen tar alle sparepengene mine, utenom det som er låst i BSU. Så det hadde egentlig vært greit å beholde de.

Man mister jo klageretten om man ikke klager på feil og mangler innen en viss tid, er det noe lignende som det som kunne gjeldt her og? Syntes 3 uker er ganske lenge å vente på at noe skal bli gjort. Jeg var jo giret på å få ordnet opp fortest mulig, og om jeg hadde vært han hadde jo jeg ønsket det samme.

Hva tenker dere?
Nei 3 uker er nok ikke så mye. Kan jo hende den er på service i 3 uker.
Han har informert deg om mangelen.


(1) Kjøperen taper sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde ha oppdaget den, gir selgeren melding som angir hva slags mangel det gjelder.
Vis hele sitatet...
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1...7#KAPITTEL_5-2

Men du har rett til å utbedre den selv. Alt står i den loven.
Vet du at det er dine endringer som gjør reparasjonen så dyr?