Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3097
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg har en gammel skinnjakke jeg gjerne skulle ha reparert.
Den er rimelig slitt og ganske skitten. Delvis muglet.
Ja, jeg kan såklart kjøpe meg ny jakke, men det er ikke interesant

Dette er kannskje ikke heeelt i freakforums område, men jeg har blitt overasket over kunskapen her inne før, så jeg prøver.

Er det noen som har erfaring med vask og repp av skinnjakke?
Hvilke produkter vil dere anbefale å bruke?
Vil få den ren og delvis hel, ikke som 100% ny, men så bra att jeg kan bære den uten å føle meg som en uteligger.

Jeg har søkt litt og funnet noen firma jeg har sent mail til, men jeg må jo gi dere freakere en sjanse og!

Slenger med noen bilder så dere kan se omfanget av skadene.











jeg fant en video om du hadde noen hull i jakken : https://www.youtube.com/watch?v=qhQpSrl2iH4

Men mer vet jeg ikke.
Vel, på fjellsko av samme materialet har alltid en runde med varmt vann og skrubb hjulpet på å fjerne møkk og dritt i små sprekker og kroker, for deretter å tørke i sola og smøre inn med fett. (Fett fra bever bruker bestefaren min, dette var noe han hadde laget selv tho), finner vel andre typer fett på felleskjøpet eller skoforretninger med litt utvalg, la det tørke inn, så skal den se både nyere ut, og kvaliteten bedre seg. Hva som burde gjøres med "skadene" på bildene har jeg ingen kunnskap om, men tror at fettet også skal kunne fungere bra på disse, uten at jeg kan garantere noe.
Sist endret av T.J; 3. juni 2014 kl. 13:59.