Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2831
Anonym bruker
"Identisk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er en hytte i nærheten som jeg har funnet nøklene til så vi har lånt den et par ganger.. hva kan straffen være om det blir oppdaga? Vi gjør det alltid som det så ut før vi kom, ødelegger ingenting liksom
I straffeloven § 268 står det at "Den som uberettiget skaffer seg adgang til en annens hus eller et annet sted som ikke er fritt tilgjengelig, eller som uberettiget forblir på et slikt sted, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år"
Anonym bruker
"Identisk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ahaa ja okay, takk for svar
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva hvis det er en hytte som står med dørene oppe og tydeligvis er forlatt?
når jeg skriver att dørene er opp mener jeg att de står på vid gap.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan gå under flere paragrafer dette. Innbrudd, krenkelse av annens eiendom, krenkelse av privatliv, tyveri (nøklene, selvom du "fant dem"). Generelt bør du returnere nøklene til eier og drite i å bruke noen annens hus om du vil unngå rettsak og fengsel. En anmeldelse og etterforskning er uunngåelig i en sånn sak om du fortsetter.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva hvis det er en hytte som står med dørene oppe og tydeligvis er forlatt?
når jeg skriver att dørene er opp mener jeg att de står på vid gap.
Vis hele sitatet...
Det spørs hvem som eier den. Er den privateid, eid av selskap eller kommunen og er den under restaurering eller forlatt som mange av de byggene som har stått urørt og ubrukt i 20 år. Sistnevnte kan nok skli unna.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det spørs hvem som eier den. Er den privateid, eid av selskap eller kommunen og er den under restaurering eller forlatt som mange av de byggene som har stått urørt og ubrukt i 20 år. Sistnevnte kan nok skli unna.
Vis hele sitatet...
Privat eier men ingen sport etter 1983.
1983? Har du funnet en gammel avis eller noe?

Det høres for meg ut som stedet er 'gitt opp' av hvem enn som eier det
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er en hytte i nærheten som jeg har funnet nøklene til så vi har lånt den et par ganger.. hva kan straffen være om det blir oppdaga? Vi gjør det alltid som det så ut før vi kom, ødelegger ingenting liksom
Vis hele sitatet...
om du/dere blir straffa og hvordan beror også litt på alder. Noe sier meg at dere er ganske unge.
At dere ikke stjeler eller ødelegger taler til ditt forsvar.
Men jeg syns kanskje du bør tenke gjennom begrepet "LÅNE" her.

Det fantes en som nesten ble rikskjendis i Norge av samme grunn.
Søk opp eiendommen på https://seeiendom.kartverket.no/ så kan du se hvem som eier den hvis du laster ned grunnbokutskrift.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge du er under 18 går det bra