Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1961
Det er en som snylter på wlan'et til en kompis.
Går det ann å bruke ett program som kan måle seg fram til snylteren?
var en post om dette nettop tror jeg. vist ikke det var irc. anyhu.
sett opp en laptop med "fake ap" program. så går du rundt å måler hvor signalet hans er sterkest.
eller bytt til retningsbestemt antenne på basen og ta en 360 graders sakte sweep å se på det samme. da har du retninga
Blazer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Psych|Com
var en post om dette nettop tror jeg. vist ikke det var irc. anyhu.
sett opp en laptop med "fake ap" program. så går du rundt å måler hvor signalet hans er sterkest.
eller bytt til retningsbestemt antenne på basen og ta en 360 graders sakte sweep å se på det samme. da har du retninga
Vis hele sitatet...
Kan jeg bruke kismet til det? Lage en !fake ap"? Tror kismet kan måle WLAN signaler som ikke er koblet til noe AP.
Blazer's Avatar
Trådstarter
Sitat av PAO87
da må det være lettere å slå på mac-adresse sperring, sperre snylteren ute eller de som ikke er snyltere sine pc'er inne..

eventuelt slå på kryptering.. WAP/WPA

Det å la et aksesspunkt stå åpent ber jo nesten om å få bli snyltet på..
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke det som er poenget. Han vil bare skremme de litt:P
Sitat av Blazer
Det er jo ikke det som er poenget. Han vil bare skremme de litt:P
Vis hele sitatet...
Tja, hva med å finne en måte å se hva som blir gjordt med linjen, og om det er snakk om surfing, finne epost, brukernavn og passord?
bare å bruke Ethereal da, et nyttig program som sporer protokollene som blir brukt i netthverket.. ethereal viser og datamaskinnavnet til hvem som gjør hva på nettverket

Last ned
Blazer's Avatar
Trådstarter
Sitat av PAO87
bare å bruke Ethereal da, et nyttig program som sporer protokollene som blir brukt i netthverket.. ethereal viser og datamaskinnavnet til hvem som gjør hva på nettverket

Last ned
Vis hele sitatet...
Eller Ettercap. Det er jo realtime. Liker det best.
Og hvordan er dette relevant? Jeg trodde det var snakk om å _lokalisere_ den såkalte snylteren?
Sitat av Nichotin
Og hvordan er dette relevant? Jeg trodde det var snakk om å _lokalisere_ den såkalte snylteren?
Vis hele sitatet...
Ved å finne epostadresser, brukernavn og passord er det som regel ikke noe problem å finne ut hva en person heter.
kjør chain og abel opp mot gatewayen /ap , da logger du email passord osv. det meste. da finner du nok ut hvem det er
Sitat av Avocent
kjør chain og abel opp mot gatewayen /ap , da logger du email passord osv. det meste. da finner du nok ut hvem det er
Vis hele sitatet...

Cain & Able * Din anafabel
Blazer's Avatar
Trådstarter
Men tingen var jo egentlig å lokalisere. Men jeg kan jo bruke de de metodene som er nevnt, kombinert. Både lokalisere og finne ut email og slike ting. Men hva linuxprogram er best til å "lokalisere/peile" en maskin med trådløs nettverkskort?
med min metode ser du rett og slett hvor sterkt signal klienten har mot din klient.
hvilket program er jeg ikke sikker på da jeg selv reiser rundt med et ekte ap når jeg skal gjøre dette
Det beste er jo å lage en sterkt retningsbestemt antenne, f.eks. den gamle "cantenna" som du kan bruke til å finne retningen.
for og finne en wlan snylter må du bruker cantenna og airopeek (netstumbler funker ikke)
men hvis du har en ap der du kan se siganl styrken så kan du bruke den og peile (det går ved wrt54g (ikke v5))
hei,

på skolen jeg går på dro de rundt i gangne med en gul sak med en antenne på. Jo nermere de kom den pc`en som snylta internett jo fortere pep det i den saken!
jeg glemte og si at hvis han som snylter bruker en cantenna blir det plutselig mye værre og finne han, siden hvis du går litt til siden for antenna så finner du ikke han som snylter.

den "gule" greia hetter en "fluke wlan" eller hva det var. den funker på samme måte som airopeek. bare airpeek lenge leve .... torrent.....
fluken koster liksom 30-40k.
Sjekk ut wardriving.com
http://www.wardriving.com/map.php
Hovedsaklig er jo dette for å "mappe" de trådløse nettverkene, men kanskje det kan gi noen ideer.
Sist endret av dword; 25. mars 2006 kl. 00:56.
wardriving map funker dårlig siden dem sjekker kune etter ap'er og ikke clienter. jeg veit værtfall airodump(linux) og airopeek(windows) funker bra.
hvis noen har airopeek v3 (send en pm) , men den funker med gps på clienter.
NB:airopeek v2 har ikke gps støtte
▼ ... over en måned senere ... ▼
hmm mulig jeg tar skammelig feil , men syns å huske at en versjon av auditor har Wlan og gps funksjon? skal det ikke i teorien gå ant å se hvor wlan signalet kommer fra da?
Istedenfor å stresse så jævli, ville jeg brukt ettercap. Med dette, kan du se _all_ trafikken brukeren kjører på nettverket. Du vil logge alle passord han bruker, du vil se mac adressen hans, og denne kan du resolve til maskinnavn. Sjangsene er jo store for at du kan skjønne hvem det er ut fra dette, da det antakelig er en av de nærmeste naboene som leker seg.
Hvordan vet du at det er en snylter på nettet ditt?

Tips:
Om du ser en ip-adresse i tillegg til din på dhcp manageren din. Bør du først ta til følge om du har IP-Telefon. Denne vil også reservere en ip-adresse på nettverket ditt. Bare sånn at du ikke freaker ut når du ser en ip-adresse ekstra
Sist endret av catolh; 15. mai 2006 kl. 08:47.