Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1511
Tenkte å installere linux ettersom jeg har funnet ut at win2k heller ikke er stabilt..
men jeg lurer på om noen kan si meg hvilken linux jeg skal installere. Har tenkt litt på SuSe eller slackware, men ettersom jeg aldri engang har sett linux, har jeg ikke peil..


------------------
// joda2k
Hmm... du kunne ikke være så vennlig å fortelle meg hva det er? http://www.iblis.nu/ubb/tongue.gif

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.
Joda, hvis det er YaST og YoU du tenker på:

YaST == Yet Another Setup Tool. SuSE sitt program for hardware. Her kan du sette opp skrivere, modem, ISDN, LydKort osv. YaST er dessuten den enkleste måten å sette opp ISDN på.

YoU == YaST online Update. Dette programmet sjekker etter sikkerhets-oppdateringer. Slik kan du holde din SuSE oppdater.

Siden SuSE er en veldig 'grafisk' distrubusjon følger det med KDE2.0.1 som i skrivende stund er den nyeste stable versionen av KDE.
Du kan dessuten velge mellom kernel 2.2.18 og 2.4 under installasjon.

KDE
SuSE
Om SuSE 7.1 (nyeste version)
Er du nybegynner bør du begynner med en distrubusjon som f.eks SuSE eller RedHat.
Slackware er mer for avanserte brukere.

Den nyeste SuSE versionen har i tillegg YaST2 og YoU. Disse er begge nyttige verktøy.

www.suse.com
www.redhat.com