Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1636
Hei, driver med ett trist prosjekt som skal framstille kjærlighetssorg drikking, men problemet er at han som er skuespilleren skal dø, men alt er ordnet osv.. så lurer på er det noen lov som sier vi ikke kan spille en 1 - 2 min snutt inne på kirkegården, vi tenker prinsippet at vi ikke direkte filmer gravene.
Skal dette gå greit, hvordan ville du reagert om du så en amatør filmteam på gården?

Lurer fordi jeg har ikke løst å være respektløst framfor folk.
Ta kontakt med den kirka som har den kirkegården dere har tenkt til og spille på og hør med dem
Ring kirkekontoret, spør etter en skriftlig tillatelse. (Må spørre om du kan få lov først seff)

Better safe then sorry, Good Luck!
Hva får deg til å tenke på nff når du skal spørre om noe slik? Hvorfor tenker du ikke automatisk på å spørre kirkevergen eller kommunen, som faktisk kan gi deg et svar på dette?
Hvis dere nå først skal filme gravstøtter; film bakfra, så dere ikke får med det som står der. Mange som har drete på draget der.
Og ellers ville jeg ihvertfall tatt turen til den aktuelle kirka og spørre kirkeverga der.

Min mening om filming på kirkegårder er, at sålenge du har respekt og oppfører deg så går det bra.
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Ring kirkekontoret, spør etter en skriftlig tillatelse. (Må spørre om du kan få lov først seff)

Better safe then sorry, Good Luck!
Vis hele sitatet...
Okei kan gjøre det

Sitat av Mith Vis innlegg
Hva får deg til å tenke på nff når du skal spørre om noe slik? Hvorfor tenker du ikke automatisk på å spørre kirkevergen eller kommunen, som faktisk kan gi deg et svar på dette?
Vis hele sitatet...
Kirkevergen kan ikke snakke får flere sivilfolk, lurte faktisk på 2ting i tråden.
Går nok bra å filme på kirkegård, bare du ikke begynner å grave eller filmer navnene på gravene. Men bare spør kirka og fortell hva du skal gjøre.
Be om tillatelse først, ja. Men jeg kan ikke tenke meg at dere ikke skal få lov når dere ikke direkte filmer gravene...
Har faktisk filmet endel på kirkegårder uten tillatelse. Så lenge du oppfører deg, ikke filmer navn på graver og viser respekt skal det gå helt fint