Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 829
Halloen!

Jeg har et fornuftig spørsmål! Jeg valgte meg for å bli medlem på treningssenter i August, men har bare vært der 2 ganger (gått på en skikkelig bommert) og betalte sånn 3000kr i adm gebyrer og innmeldingssavgift og for november måned.

Jeg har ikke betalt noe mere, jeg prøvde å få meg ut av bindingstiden men dem er vrange. Ingen kontrakt er signert (jeg signerte den aldri) Hva bør jeg gjøre? Noen tips?

Skjønner om jeg har gått på en smell, men greit å forhøre seg før de drar enda mer penger ut av lomma.
Du har altså gått med på en bindende avtale men ikke signert? Hvis du ikke har signert kan dem vel ikke kreve videre betaling? Dette er advokatmat.
Sitat av something Vis innlegg
Du har altså gått med på en bindende avtale men ikke signert? Hvis du ikke har signert kan dem vel ikke kreve videre betaling? Dette er advokatmat.
Vis hele sitatet...
De sender meg fakturaer, men jeg har ikke signert noen avtale de sendte meg på mail. Men jeg har ikke betalt og sagt jeg ikke har lyst til å ha bindingstid i 1 år, pga flytting. Men de ga seg ikke og sender fakturaer, bør jeg ta kontakt med advokat?

De har heller ikke svart på kundehenvendelsen jeg sendte på mail for 2 mnd siden. Men fakturaene kommer ��
Sist endret av chrissyboii; 8. desember 2022 kl. 22:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan jo ta en telefon til en advokat og høre hva som er rett her, hvis det ikke er noen her på forumet som har utdanning innen juss. Eller så er diskusjon.no og juss et bedre sted å spørre om noe sånt.
Tusen takk!
Du har inngått en avtale, tatt den i bruk og unnlatt å overholde din del av den. Med andre ord ligger du rimelig dårlig an til å komme deg ut av den uten videre.

Det er ingen forutsetning at en avtale må signeres før den er bindende, med mindre det i seg selv er en del av avtalen – siden du allerede har tatt i bruk treningssenterets tilbud vil de stå sterkt når de hevder at du enten eksplisitt (gjennom f.eks. muntlig samtykke til selger, resepsjonist e.l.) eller implisitt (gjennom besøk på senteret) har akseptert avtalen og dermed bindes av den.
Sist endret av Snillorg; 8. desember 2022 kl. 22:35.
3000kr i gebyrer for 1 mnd? Hvor er det du har meldt deg inn a?