Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 861
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Prøvde å søke etter en spilltråd, men fant bare denne fra 2014: https://freak.no/forum/showthread.php?t=233996

Starter derfor en ny en, for det har nok skjedd litt av hvert på disse årene!

Jeg er ute etter enkle, gøyale spill som jeg kan bruke som tidsfordriv på fly, tog og så videre. Har tidligere brukt en del timer på Plague Inc., 2048, Dope Wars og Wordle.

Kunne tenkt meg å finne noen nye spill, helst uten reklame, pay2win, pay2continue, spam og alt mulig annet rart. Gjerne gratis, men kan godt betale noen kroner for spillene.

Tidligere så var det noen kule flash-spill som gikk ut på å sprenge en bygning eller tårn med begrensede midler, finnes det kanskje til Android? Husker også det fantes et kult spill der man skulle stable ting i høyden slik at det ble et tårn.

Kom på et kult PC-spill, Crayon Physics Deluxe: http://www.crayonphysics.com, finnes det noe lignende til Android?
Top War. Kanskje litt pay2win, men morro uansett.
Jeg finner stor glede i Bloons spillene. Også brukte jeg ugudelig mye tid i trails frontier i sin tid. De er ikke super enkle men heller ikke kompliserte nok til at man ikke "gidder" å spille de.
Survivor.io er ett det går mye i for tiden. Ingen reklame annet en det du velger selb og graits
Hill Climb Racing 2 spiller jeg hver dag. Digger det.
Freecell spiller jeg også hver dag på dass (gøy å prøve å klare dagens mål før man er ferdig) - hvis du søker play store etter Artifex Mundi så er det en haug med ganske bra tidsfordriv-spill også. Typisk tapp og finn ting og puzzle og sånn.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Mobil-økosystemet (særlig innen gaming) med all reklamen, pengehoringen og forbrukerfiendtlighet ut rassen gir meg fnatt, så for min del går det mest i sjakk, lesing og emulatorer på telefonen for tidsfordriv. Gameboy/Color/Advance (MyBoy, MyOldBoy) og SNES (snes9x), så har man masse som lar seg spille på touchskjerm, om enn litt mer klønete enn fysisk kontroller.

Ellers gikk jeg lei av at alt var stappet forbi bristepunktet med reklame, kunstig venting, mikrotransaksjoner, dark UX.

Men 0h h1 er litt artig, og mobilversjonen er også god.
Den desidert beste spill opplevelsen jeg har hatt på Android må være Gris.

https://play.google.com/store/apps/d...olver.grispaid
Helt utrolig hvor lite bra spill som finnes til android. Jeg hadde gledelig betalt 50-100kr for et bra spill uten ekstra mikrotransaksjoner. We have the technology!

Eneste jeg har funnet er titan quest, egentlig et pc spill fra 2007. Veldig bra hack n slash a la Diablo serien, med mye innhold og mange timer med spilling hvis man liker sånt.

Det andre er selvsagt Stardew Valley, som vel er det beste android spillet per dags dato.

The room spillene kan jo også nevnes, men de er ikke helt for meg.

Terraria skal vel også være bra men jeg hatet kontrollene og skjønte ikke helt greia.