Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 6046
Alt jeg har å si etter å ha saumfart denne tråden TS, er at jeg føler med deg. Gi nå f*** i den hardnakkede kritikken de slenger mot deg - ikke alle som har et åpent sinn
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Gi nå f*** i den hardnakkede kritikken de slenger mot deg - ikke alle som har et åpent sinn
Vis hele sitatet...
nå er ikke stjeling det første jeg assosierer med det å ha et åpent sinn heller
Sitat av Rosander Vis innlegg
1. Det er mest sannsynlig noen som troller
Vis hele sitatet...
Joa, men om folk biter på så sier det litt.
Hørte for flere år siden om noen som bodde i borettslags bygg -som fikk til å trekke en strømkabel ned gjennom ventilasjonskanal fra sin leilighet ned i kjelleren til det felles vaskerommet hvor det var strømuttak i vegg. Men kanskje var løgn, så det ikke med egne øyne.
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Alt jeg har å si etter å ha saumfart denne tråden TS, er at jeg føler med deg. Gi nå f*** i den hardnakkede kritikken de slenger mot deg - ikke alle som har et åpent sinn
Vis hele sitatet...
Åpent sinn 🤣🤣🤣🤣🤣
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Hørte for flere år siden om noen som bodde i borettslags bygg -som fikk til å trekke en strømkabel ned gjennom ventilasjonskanal fra sin leilighet ned i kjelleren til det felles vaskerommet hvor det var strømuttak i vegg. Men kanskje var løgn, så det ikke med egne øyne.
Vis hele sitatet...
Det der blir oppdaget fort om de har en oppegående vaktmester eller styreleder som sjekker fellesarealene.
Jeg er sikkert en slik «riking» i dine øyne. Men det jeg kan si er at hvis du tar deg råd til både å bruke tørketrommel og bruke bil til studiene dine, så har du råd til å betale din egen strøm.

Jeg følger godt med på strømprisene, bruker strøm når den er billigst. Det gjør nok de aller fleste i landet vårt for tiden. Syns du selv skal spare der du kan uten å stjele fra andre. De aller fleste i landet vårt har økonomiske utfordringer nå, med økte priser på det meste, så det er faktisk kanskje slik at denne «rikingen» ikke lengre er så «rik».
Ikke som noe forsvar av TS sine handlinger, men kom til å tenke på at det opplegget han driver med er ett av få jeg har
hørt vanlig folk (streitinger) omtale litt Robin Hood aktig, nesten romantiserende, ved i hvert fall to anledninger.

Som i at det var spektakulært utført eller at de hadde klart å holde det gående i så lang tid.
Framfor å bruke egne kalorier på en rettsak med naboen som anklager deg for ha stjelt strøm for flere tusen. Kan jeg jo snakke varmt om en gjenstand som dette:
https://youtu.be/WSNQbZ_WOxY

Allright å slå flere fluer i en smekk.
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Alt jeg har å si etter å ha saumfart denne tråden TS, er at jeg føler med deg. Gi nå f*** i den hardnakkede kritikken de slenger mot deg - ikke alle som har et åpent sinn
Vis hele sitatet...
Setter pris på det. Unødvendig å spre så mye negative vibes rundt meg og forholdet. Det er snakk om en helt uskyldig handling i tråd med hva man ellers forsøker i samfunnet vårt, men i stor grad ikke lykkes med. Hadde alle i Norge gjort slike små tiltak ville kanskje ikke forskjellene i landet vært slik som de er nå.

Sitat av Norgeerkult Vis innlegg
Hva skal en student med bil og tørketrommel?
Vis hele sitatet...
Du mener at dersom man er student fortjener man ikke tørre klær eller å kunne delta på sosiale og nødvendige arrangementer? Syns du kan finne en annen tråd med disse holdningene. Ha en fin dag.
Sist endret av Baronski; 19. oktober 2022 kl. 13:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Altså, har han varme på der, og det trolig er en 10A kurs, så drar en vanlig ovn 2kW.
En 10A kurs gir deg ca 2,3kW.

Så om naboen slår på varmen, har du 300w igjen.
Det er ca det strømforsyninga til laptopen drar.
Vis hele sitatet...
Takk for rådene. Jeg skal finne en annen måte å utjevne forskjeller på som ikke er til fare for brannsikkerhet. Har for lite kompetanse på strøm og ledningsnett.
skjønner ikke hvem som har pissa i cornflakesa til alle de sure kommentatorne her, mange som vet alt om det meste værtfall men jeg ønsker deg lykke til på din ferd.

Vet godt hvordan det er å være fattig student og en slengledning til naboen drar godt. Ta kontakt med Hutch her på bruket for litt tips, han har levd et liv