Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2580
Hei. sitter her og prøver å reinstalere et program, men PCen nekter. Er ikke orginal vare, men piratkopi, men den skal fungere 100%.

Jeg installerte programmet i folderen D: \Programfiler, uheldigvis lagde ikke installeren en ny mappe så den ble installert rett inn i den folderen, med mappene til andre programmer hulter til bulter. Pga dette gikk det ikke an å bruke kontrollpanel til å avinstalere, ei heller var det en uinstall fil som lå i folderen så jeg slettet alle mappene manuelt, også i alle andre folders som %appdata% o.l. Etter dette fjernet jeg alle resterende filer fra Registry Editor.

Nå prøver jeg å installere programmet på nytt, men får beskjed om at programmet allerede er installert og installeren lukker seg. Fant ut at dette skjer fordi det ligger en upc kode i D: \Programfiler som forteller installeren at programmet allerede er der. Denne får jeg ikke til fysisk "se" eller å fjerne og jeg tror det er den koden som er problemet. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Tilbakestille dataen til et tidligere tidspunkt og formatere er ikke en mulighet.

Edit: Etter at jeg fjernet alle resterende filer fra Registry Editor finner jeg programmet i kontrollpanel - avinstaller et program, men får beskjeden "A DDL required for this install to complete could not be run". Vet heller ikke hva det skal bety. Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve?
Sist endret av random72742; 2. februar 2017 kl. 18:28.
Prøv med IObit uninstaller. Se om den finner noe rusk.
Sitat av Markonan Vis innlegg
Prøv med IObit uninstaller. Se om den finner noe rusk.
Vis hele sitatet...
Takker for tipset. Lastet ned programmet og fant programmet jeg vil fjerne i listen, men får samme melding der som når jeg prøver å avinstallere via Kontrollpanel. Står programmet skal være på 1+ gb, men det er umulig siden jeg har slettet alt av det programmet fra dataen, unntatt den UPC koden som gjør livet mitt vanskelig.
Kan ligge noen resterende filer igjen i registeret og i app data mappen.
Du kan forsøke å følge denne guiden: https://turbofuture.com/computers/Ho...tall-a-program
Sitat av Blåsmurf Vis innlegg
Kan ligge noen resterende filer igjen i registeret og i app data mappen.
Du kan forsøke å følge denne guiden: https://turbofuture.com/computers/Ho...tall-a-program
Vis hele sitatet...
Har slettet alt fra regedit, men fortsatt får jeg ikke til å installere programmet på nytt. Får ei heller til å fjerne programmet fra listen over program som kan avistaleres i kontrollpanel. Står det er på 1gb+, men jeg VET at jeg har slettet 99% av programmet så at det er på 1 gb er tull.

Grunnen til at jeg ikke får installert det på nytt er pga den UPC-koden som forteller installeringsfilen at programmet allerede ligger der...
For å være ærlig har jeg aldri hørt om upc kode mtp installert software..... Wiki snakker om barcode opplegg.

Test med ccleaner, dessuten sjekk om det genereres en event når du forsøker å avinstallere, hvis ikke imma.gr pic.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
For å være ærlig har jeg aldri hørt om upc kode mtp installert software..... Wiki snakker om barcode opplegg.

Test med ccleaner, dessuten sjekk om det genereres en event når du forsøker å avinstallere, hvis ikke imma.gr pic.
Vis hele sitatet...
Her er en del av installeringsrapporten:


=> IsAppInstalled
IsAppInstalled: Testing to see if app is installed
IsAppInstalled: Looking for current upg code
IsAppInstalled: current upg code found
IsAppInstalled: Install location: D: \Programmer\
IsAppInstalled: Version: 13.0.453
IsAppInstalled: Installer Product Name: Vegas Pro 13.0 (64-bit)
IsAppInstalled: Beta: 0
IsAppInstalled: Transform:
IsAppInstalled: App installed 1
<= IsAppInstalled

Jeg skrev feil tidligere, mente upg kode, ikke upc...my bad.
Men som du ser så finner den en upg kode som jeg ikke får fjernet å da får den for seg at jeg allerede har installert programmet når absolutt alt av programmet er fjernet.
Sist endret av random72742; 4. februar 2017 kl. 14:08.
Du har ikke en lisence fil liggende noen sted? kan være du må fjerne noen oppføringer i den, for å kunne fortsette.
Prøv denne Fix-It'en fra Microsoft, den har hjulpet meg flere ganger

https://support.microsoft.com/en-us/...led-or-removed
Sist endret av Alec; 5. februar 2017 kl. 22:57.
Sitat av Alec Vis innlegg
Prøv denne Fix-It'en fra Microsoft, den har hjulpet meg flere ganger

https://support.microsoft.com/en-us/...led-or-removed
Vis hele sitatet...
Holy shit det funket! Tusen takk! Har knota så lenge nå. Microsoft skal ha det; av og til lager de ting som fungerer akkurat som det skal!
Sist endret av random72742; 6. februar 2017 kl. 00:54.