Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3544
Kjøpte meg for noen dager siden en RBP2B uten å vite helt hva jeg skal gjøre med den.. Etter å ha lekt litt rundt med den startet jeg med tanken på å bruke den til og se på tv, da vi verken har parabol eller kabeltv. Har null peiling på programmerin, linux osv. Men er villig til og lære. Vet at den ikke støtter flash, men ettersom jeg har skjønt så vil Gnash fungere? Vil Raspberryien være kraftig nok? Noen gode tips til hvordan jeg kan starte dette prosjektet?(om det i heletatt er mulig da..)

Liste over tjenester jeg ønsker bruke:
DPlay
Viaplay
Netflix
HBO Nordic
TV2Sumo
Streame filmer fra bærbar pc som er på samme nettverk.

Sikkert flere også, men kom ikke på flere i farta..
Jeg har selv en raspberry pi (1) som jeg har brukt til streaming over hjemmenettverket mitt noe som fungerte fint med 1080p. Jeg brukte en XBMC distro (det har bytta navn til Kodi nå). Etter litt rask googling virker det som at det kun er Dplay Kodi ikke støtter, alle de andre tjenestene kan fungere ved å legge inn noen plugins. Pi2 er kraftig nok vil jeg tro, hvordan du får installert Kodi ligger det bruksanvisninger på rundt om kring på interwebben.
Sitat av iGnome Vis innlegg
Jeg har selv en raspberry pi (1) som jeg har brukt til streaming over hjemmenettverket mitt noe som fungerte fint med 1080p. Jeg brukte en XBMC distro (det har bytta navn til Kodi nå). Etter litt rask googling virker det som at det kun er Dplay Kodi ikke støtter, alle de andre tjenestene kan fungere ved å legge inn noen plugins. Pi2 er kraftig nok vil jeg tro, hvordan du får installert Kodi ligger det bruksanvisninger på rundt om kring på interwebben.
Vis hele sitatet...
Hvilket oppsett bruker du for å strømme TV2 Sumo? Meg bekjent finnes det ikke noen plugins for Kodi som gjør dette.
Sitat av Marjo Vis innlegg
Hvilket oppsett bruker du for å strømme TV2 Sumo? Meg bekjent finnes det ikke noen plugins for Kodi som gjør dette.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ikke dette selv, jeg titta bare på denne tråden :http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=96351 men det viser seg etter å ha lest den ferdig at TV2Sumo ikke er så lett å kjøre gjennom Kodi dessverre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
En Raspberry Pi er kraftig nok til å kjøre OpenELEC, som jeg virkelig anbefaler som gjør at du ikke trenger noe annet med diverse plugins og IPTV