Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 777
Hei

sitter med en office connect wireless 11g USB Adapter, får ikke koblet til det trådløse nettverket, Har googlet etter drivere og guider etc. Noen som vet hva som er galt, akkurat installert ubuntu hardy heron. Noen som har anbefallinger til trådløst nettverks kort, helst plug and play eller en løsning på problemet

På forhånd takk..
Mottar du DNS og IP, eller har du en statisk IP?
Totalt ny på ubuntu, hvordan skjekker jeg det?
Byttet nettverkskort til MSI med en slik "antenne" Den finner nettverket "G-MOG" som er trådløse nettverket her i huset. Prøver å skrive inn krypteringsnøkkelen og velger 128 bit WEP passphrase, nøkkelen er i følge pappa krypert med 128 bit WEP. Nøkkelen er helt riktig, har tilogmed testet den på Windows XP, som en del av feilsøkingen, og det funket utmerket. Hvorfor blir det feil i Ubuntu da når nøkkelen er helt den samme, og finner trådløsenettverket? Mangler jeg drivere til nettverkskortet, tror ikke det.....
Kan du velge noe annet enn passphrase? For eksempel hex?
Halalgeir: Nei, kan velge mellom WEP48/128 bit og 128 bit passphrase
Sist endret av tobiasmt; 21. desember 2008 kl. 18:21.
Sitat av tobiasmt Vis innlegg
Halalgeir: Nei, kan velge mellom WEP48/128 bit og 128 bit passphrase
Vis hele sitatet...
Default network manager i ubuntu suger okseballer. Hadde ofte problemer med å koble til trådløse nettverk, helt til jeg skiftet ut skiten med Wicd. Veldig enkel prosess: http://wicd.sourceforge.net/download.php