Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 675
Jeg installerte nettopp ubuntu på min harddisk (Tror jeg), jeg installerte via en usbstick og programmet unetinstall da jeg ikke hadde noen brenne cder tilgjengelig. Problemet mitt er at når jeg tar ut usbsticken etter installeringen så booter ikke pcen opp med ubuntu, men derimot når jeg putter den inn igjen starter ubuntu. Når jeg putter inn usbsticken i en windows pc, er det kun installasjonsfilene (netinstall) som ligger der. Noen som kan hjelpe?

Håper denne posten var greit skrevet. Med forbehold om skriveleifer
Sitat av jorgengutt Vis innlegg
Med forbehold om skriveleifer
Vis hele sitatet...
Hehe ^^

Sikker på at du har installert det på harddisken, og at du har opprettet funskjonen slik at den skal boote?
To ting til: Hva skjer når du booter opp pcn? Starter windows?
Og har du formatert harddisken i et format som støttes av linux? ex3 for eksempel?

-Dark
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Problemet er nå fikset var usbsticken som hadde fått seg en dose grub så jeg måte bare endre i grub konfigurasjonen og vips så funket det