Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 790
Prøver og installere adobe flash i ubuntu men får det ikke til....
Har prøvd med packmanger, lasta ned både deb og tar.gz for og se om det funker men neida.

Står bare at jeg ikke har flash og at jeg må laste det ned vis jeg fks går inn på youtube med firefox. noen som kan hjelpe meg er ganske nybegynner.

Takker for alle svar.
Sist endret av iwannarock; 15. desember 2008 kl. 11:51.
1. Last ned .deb
2. Åpne med GDebi
3. Godkjenn installasjonen
4. Avslutt installer når ferdig
5. Restart Firefox
6. ???
7. Profit
har gjort det mange ganger det fungerer ikke.
Fikk ikke til jeg heller, men jeg bare skiftet distro...
Fant ikke noen logisk løsnign på det heller. Last ned ubuntu 8.04 i stedet.
har ubuntu 8.04 , men hva skjer om jeg kjører den kommandoen i signaturen din a? hehe
Sitat av iwannarock Vis innlegg
har ubuntu 8.04 , men hva skjer om jeg kjører den kommandoen i signaturen din a? hehe
Vis hele sitatet...
Du gir alle lese, skrive og kjøre-tilgang til alle filene dine. Ikke å anbefale...

Har du prøvd:
sudo apt-get install flashplugin-nonfree

?
Heilt canooon
Oppdatere til 8.10?
Du gir alle lese, skrive og kjøre-tilgang til alle filene dine. Ikke å anbefale...

Har du prøvd:
sudo apt-get install flashplugin-nonfree

?
Vis hele sitatet...
hva mener du med alle? skal teste apt-get install flashplugin-nonfree commandoen btw
Sist endret av iwannarock; 15. desember 2008 kl. 14:37.
Sitat av iwannarock Vis innlegg
hva mener du med alle? skal teste apt-get install flashplugin-nonfree commandoen btw
Vis hele sitatet...
Altså. Hvis du setter deg litt inn i hvordan rettigheter knyttet til filer i Linux fungerer vil du nok forstå det bedre. Hver mappe og fil kan defineres i forhold til hvem som skal ha tilgang til å gjøre noe med filen/mappen. Koden 777 sier at alle (som i alle som finner filen) kan lese den, skrive til den eller kjøre filen. Det er naturligvis ikke så smart rent sikkerhetsmessig. Nå ser jeg at oppskriften i den signaturen ikke gir alle tilgang til alle filene, men i alle fall tilgang til alt som fefinner seg i /. Kjører du: sudo chmod 777 / -R vil alle som finner filene dine, for eksempel over nettet, kunne føkke opp det meste...
Sist endret av Halalgeir; 15. desember 2008 kl. 14:44.