Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 6046
Nja, jeg vet nå ikke, vidarlo. Se på McGyver. Han kan ikke være menneske!
Sitat av dynamite
Nja, jeg vet nå ikke, vidarlo. Se på McGyver. Han kan ikke være menneske!
Vis hele sitatet...
Snakker du om mannen? McGyver er piss i havet i forhold til Chuck Norris!

David Hasslehoff er på linje med McGyver og Mr T....

Men Chuck Norris ER definasjonen på superhelt!

jajaja OT
Sitat av qtex
Raser blir ofte definert på grunnlag av lett kjennlige ytre karakterer som kroppsstørelse, farge, mønster etc. Som hos andre kategorier (med unntak av arten) er det en stor grad av skjønn involvert i hvilken gruppe man velger å kalle rase. Grunnen til dette er litt forskjellig hos raser sammenlignet med kategorier over artsnivået (som slekter eller familier): Over artsnivået er det kun kategoriene som er vilkårlige, mens gruppene de brukes på, er reelt eksisterende enheter. Under artsnivået er derimot også selve avgrensningen av gruppene skjønnsbasert, fordi overgangene mellom raser (ulikt overgangene mellom f.eks. forskjellige slekter) vanligvis er gradvis og ikke skarp. Det vil si at man ofte vil finne enkeltindivider eller lokale populasjoner som ikke klart lar seg tilordne noen av artens raser. Grunnen til dette er at det – ifølge definisjonen av artsbegrepet – forekommer genflyt mellom raser. Denne har en tendens til å utjevne eventuelle forskjeller.

Også arten menneske har historisk blitt delt inn i raser......

Menneskerase er en gruppe av arten mennesket (Homo sapiens) som har rasemessige fellestrekk. Vitenskapsfolk og politikere har opp gjennom tidene forsøkt å dele inn verdens befolkning i menneskeraser på forskjellige måter, særlig etter ytre kropps- og ansiktstrekk, hudfarge, hårtype og liknende. Også geografisk utbredelse og historisk opphav har spilt inn. Det fins imidlertid ingen allment akseptert inndeling, noe som har minst to årsaker. For det første er enhver inndeling i raser, også når det gjelder dyr og andre arter, basert på skjønn og ikke utelukkende på vitenskapelige undersøkelser. For det andre har rasebegrepet blitt misbrukt – og lett lar seg misbruke – ideologisk og/eller politisk.


Bare sånn at vi får en liten oppklaring i sakene..

Det er foskjell på kultur og hvor vi er fra/ser ut, men samfunnet vi er i former oss.
Så om en somalier (eksempel) kommer rett fra somalia hvor det er vanlig å voldta (vi later som) så kommer han til norge og oppfører seg slik han gjorde i somalia, siden han ikke vet hvordan vår kultur er så er han jo bare ikke tilvendt vår kultur, men det er likevel straffbart.

Å være rasist er å være skeptisk.

Hva skal vi kalle dette?

ARTIKKEL FRA VG
Vis hele sitatet...

skal du ikke oppgi kilden din?
Sitat av shinobi
skal du ikke oppgi kilden din?
Vis hele sitatet...
ooops!

Sry, endret det nå. Thx for reminder!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tja jeg er vel kanskje litt rasist, i og med at jeg har opplevd veldig mye negativt når det gjelder innvandrere.

Jeg har blitt drapstruet, de har trekt kniv mot meg osv.

Husker godt at jeg for ca 20 år siden var ung og hadde tatt turen til festningen på 17.mai.
Der var det noen pakistanske ungdom som gikk rundt med en liten pakistansk gutt.
Denne lille pakistanske gutten fikk i oppdrag å fly på norske ungdom og hvis de gjorde motstand så kom "store" brødrene og banket de norske gutta.

Jeg så masse av dette når jeg var i Oslo i min ungdom.
Og ikke rent sjelden fløy de på drita fulle norske ungdom som ikke hadde sjans på å forsvare seg.

Selv har havnet oppi bråk flere ganger, men jeg er ikke den som stikker, og da blir de såpass usikre at de velger å la meg være. Men den ene gangen var det nære på. To pakistanere som trakk kniv mot meg, og heldig vis gikk jeg med kniv selv etter å ha blitt drapstruet av en fyr jeg knocket på et kampsport stevne. Kniven min var "litt" større en de andre sine så de gikk tilbake til bygården sin og kalte meg rasist. Hmm rasist for å ha vunnet en kamp i ringen...tja ikke helt enig der.

Har hatt Tyrkere som naboer som jeg egentlig likte veldig godt, selv om de stjal alt som var av leker som tilhørte ungene mine. Deres unger hadde heller ikke noe inne tid på kvelden så det var bråk fra tidlig om morgenen til sent på kvelden. Nå har disse flyttet men det har flyttet inn to andre familier i oppgangen. En av pakistansk opprinnelse og en av iransk opprinnelse. Egentlig veldig greie mennesker men slitsomt med forsøpling over alt etter at disse flyttet hit.

Har jo noen historier om en kjent innvandrer også, men på grunn av personvern her så lar jeg det være. Denne personen er vist blitt bedre nå etter å ha fått en fremtredene stilling og har vært en del i media.

Uansett så er det ikke bra å blande så mange forskjellige religioner på et sted.
Det blir kultur kræsj, og tilslutt så blir det Franske forhold her.

En jente jeg kjenner jobber sammen med ei annen jente som har vært gift med en iraner.
Og etter å ha vært gift med denne iraneren så har hun lært seg språket.
Hun jeg kjenner fortalte om en episode der hvor det hadde kommet inn noen iranske damer og de hadde pratet dritt om hun jeg kjenner. Og da hadde den norske kollegaen hennes som kunne iransk kjeftet på dem på deres eget språk. De så aldri de damene i den butikken igjen.
Og hun kunne også fortelle at hun opplevde ofte overhørte samtaler om hvor dumme og horete de norske jentene var.

Og i Lørenskog så er det en del utlendinger som har kledd seg ut som russ og går rundt og slår ned fulle russ. Vet ikke helt jeg, hva er det med disse menneskene som driver med slikt?

Vurdere sterkt å lage borgevern her jeg bor, og skambanke de ordentlig.
Virker ikke som om metoden til sosialistene fungerer, nemlig å trøste dem og forstå dem osv.
Det bare bygger opp under at de ser på oss som dumme poteter.

Men så har jeg møtt noen ordentlig koselige utlendinger også, men likevel foretrekker jeg at alle de som gjør noe kriminelt og ikke er etnisk norske skal sendes ut etter endt soning.

Men det er min mening etter mange år med negative opplevelser på et flerkulturelt samfunn.
Sist endret av Glenn71; 26. april 2008 kl. 21:32.