Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2334
God ettermiddag, Freaks.

Jeg har det siste halvannet året brukt en Electrolux ErgoRapido-støvsuger (Noe ala. denne her) som har fungert svært godt for meg og min lille leilighet. Her for noen uker siden skulle jeg støvsuge, og ca. 5 min uti støvsugings-prosessen, kuttet plutselig støvsugeren og døde helt. Etter dette har jeg satt den i ladestasjonen uten effekt. Ingenting skjer om jeg prøver å skru den på i verken håndholdt modus eller i "vanlig" modus. Jeg har forsøkt å kontakte Electrolux, men har ikke fått svar.

Støvsugeren er kjøpt på Clas Ohlson for ca. halvannet år siden, men jeg har ikke kvittering eller emballasjen lengre. I tillegg har produktet tydeligvis gått ut av deres sortiment i mellomtiden. Er det noe jeg kan gjøre her slik at jeg slipper å måtte kjøpe en ny? Det ser mørkt ut, men jeg tenkte å sjekke her om noen hadde noen tips eller triks i alle fall.
Hei. Jeg jobber på Power og får sånne henvendelser daglig. Logg innpå banken din og finn igjen beløpet. Søk gjerne "Clas" og start med hvilken måned du tror du kjøpte produktet. Med bank utskrift for transaksjonen kan du ta den med til butikk også skal de klare å finne igjen kvittering på deres system. Du har 3 år garanti (eller to) så du vil mest sannsynlig få en tilsvarende modell. :-)
@stratos891 har helt rett, en kontoutskrift er like gyldig som en kvittering. På en slik støvsuger har du etter all formodning to års garanti (Og husk fem års reklamasjonsrett). Dette er noe du kan kjøre på reklamasjon uten problem om du får tak i transaksjonen via nettbanken din. Om du er medlem hos de (Om de kjører medlemskaps-ordning) så ble kjøpet helt sikker lagret i et register hos de som de får søkt frem.
Som sjokkis sier så får du nok et nytt tilsvarende produkt eller pengene tilbake.
Jeg har en tilnærmet lik støvsuger som jeg bruker hver dag på mindre områder, med mindre jeg skal ta hele huset - da drar jeg frem sentralsugern.

Min kan også plutselig stoppe, og på min så er det rett og slett punktene mellom den lille håndholdte og selve "skaftet". Drar fingra over punktene på begge steder, lader igjen og voila.