Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 16740
Dette lå i postkassen i går.. Noen andre som har fått et slik?
Har mottatt brev fra vedkommende før også, lurer litt på hvorfor..

http://i9.photobucket.com/albums/a55/x-team/IMAG0128_zps77232288.jpg
I hans gale hode er du sikkert medlem av den knights ordren hans. Er du en offentlig person som han kan ha funnet noe om på nett?
har du deltatt i diskusjoner på obskure forum, evt er veldig høyreorientert politisk?
Eller som Kjartan27 skriver, er du en offentlig person som kan ha uttalt noe han kan ha oppfattet til sin fordel?

Hvis ikke, sjekk om det er flere i Norge som heter det samme som deg slik at han har fått tak i feil adresse.
Det KAN også være en prank fra noen kompiser..
Trådstarter
Har i dag også vært i kontakt med kriminal omsorgen avd sørpå en eller annen plass, og alle han sender brev til, står på en liste og jeg er en av de kunne de bekrefte.

Noen høyre ekstrem er jeg da ikke, mulig han har funnet meg på nett, har da vært noen diskusjoner her og der, men ikke i nærheten av noe av det han tenker på vil jeg tro.

Dette er forøverig brev nummer 2 jeg har mottatt, og begge er sendt av han, bekreftet av kriminal omsorgen.
Jeg sier ikke at ABB er et geni, men jeg antar at han ville spart seg for smileys og <3 i et brev til angivelige "brødre".

Jeg tror noen driver gjøn med deg.

edit: Du har vært i kontakt med kriminalomsorgen ja.
Da burde du skrive brev tilbake og anbefale et skrivekurs.
Sist endret av Pope; 10. oktober 2013 kl. 15:39.
Trådstarter
Har på ingen måte tenkt og skrive noe tilbake akkurat.. Ja det er bekreftet at det er han som er den virkelige avsender.
Han sier jo at han har fått bekreftelse fra kriminalomsorgen om at det er legit.

Breivik er desillusjonert, ikke ta det så tungt.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
freakimsdal: Er det noen grunn til at du skriker troll? I så fall kan du forklare hvorfor. Hvis ikke blir det bare litt barnslig. For min del er det ingenting som virker usannsynlig med dette.

cmx2k: Disse diskusjonene du har vært med i, har det vært med fullt navn? Hvis du har vært anonym er det noe som skurrer.

Har du en vanlig navnekombinasjon?
Trådstarter
Sier det samme som Olympic overfor meg her.

Nei, det har ikke vært med noe fullt navn, noen vanlig navn kombinasjon har jeg faktisk heller ikke, er faktisk ikke mange i dette landet som har samme for og etternavn som meg etter hva jeg har funnet ut.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Mottok du manifestet hans?
Trådstarter
Nei det har jeg ikke mottatt, lest eller sett noe på, har ingen interesse av det heller.
[quote=Pope;3008140]Jeg sier ikke at ABB er et geni, men jeg antar at han ville spart seg for smileys og <3 i et brev til angivelige "brødre".


QUOTE]

Breivik er notorisk på å bruke smilefjes og sånne ting. Dette gjør han også i "dagboken" sin i manifestet. Han avslutter også alle brev med "Brotherly". Det finnes en blogg som sympatiserer med duden, og de publiserer brev som de mottar fra han. Dette er et typisk Breivik brev, og er nok ganske så ekte dessverre.

BTW, dette brevet er identisk til det han sendte til bloggen. http://breivikreport.wordpress.com/
Sist endret av lål; 10. oktober 2013 kl. 16:07.
Hvorfor er det ingen linjeskift?
Trådstarter
Ja han får jo lov å sende brev, han sitter jo under 'brev og besøks kontroll' eller hva det heter, det vil vel si at alle brevene skal kontrolleres, som han også skriver her i brevet, før de evnt videresendes.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Til privatpersoner også da? Og hvorfor til trådstarter, skal trådstarter være en av ABBs "korsfarer-brødre"?

Hmm, dette var nytt. Gjerne opplys meg, hvis dere vil
Vis hele sitatet...
Lurer på hvorfor du forventer at vi skal sitte med alle svarene. Du spør om det samme som TS.
[quote=lål;3008165]
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg sier ikke at ABB er et geni, men jeg antar at han ville spart seg for smileys og <3 i et brev til angivelige "brødre".


QUOTE]

Breivik er notorisk på å bruke smilefjes og sånne ting. Dette gjør han også i "dagboken" sin i manifestet. Han avslutter også alle brev med "Brotherly". Det finnes en blogg som sympatiserer med duden, og de publiserer brev som de mottar fra han. Dette er et typisk Breivik brev, og er nok ganske så ekte dessverre.

BTW, dette brevet er identisk til det han sendte til bloggen. http://breivikreport.wordpress.com/
Vis hele sitatet...
Men det kan også være et annet slags random kukhue som har sendt brevet, - altså kopiert teksten og gitt seg ut for å være Breivik?

Tipper den/de som er ansvarlige akkurat nå faller av stolen(e) sin(e) i latter.



Apropos geni; Neida, ABB er virkelig ikke et, nøyaktig likedan som sitt motstykke islamistene. Har ikke lest det manifestet, men herregud altså, men hvis det var plenty med smilefjes og dét stemmer, så ja.., ..vet ikke hva jeg skal si...
Sist endret av aeon_illuminate; 10. oktober 2013 kl. 16:24.
Sitat av Kongen Vis innlegg
Hvorfor er det ingen linjeskift?
Vis hele sitatet...
Fordi det virker mer "militæraktig" antakeligvis. Jeg gjetter det er slik han ser for seg militær korrespondanse ser ut.
Trådstarter
Som sagt, så settes alle Breivik sender brev opp på en liste, der jeg står, som er bekreftet av kriminalomsorgen, dette er vel kansje litt for slike tilfeller som dette når en 'ukjent' mottar et brev fra han, så skal de vite om det er troll eller ikke..
Breivik anser tydeligvis engelsk som sitt "arbeidsspråk": http://www.dagbladet.no/2011/08/29/n...raft/17848758/
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg sier ikke at ABB er et geni, men jeg antar at han ville spart seg for smileys og <3 i et brev til angivelige "brødre".
Vis hele sitatet...
Les "manifestet" hans, det er fullt av smileys, IRC-språk og sekstenåring-engelsk fra ende til annen.

Dette mailet han også til en flere tusen tilfeldige folk. I hans hode kommer alle til å bli på hans side så snart de har hørt ham fremføre sannheten. I "manifestet" forklarer han hvordan ikke gruer seg til en rettssak, fordi han trenger bare å forklare dommeren, aktoratet og juryen hvorfor han måtte drepe masse ungdom -- Så vil de ta ut tiltale mot Stoltenberg i stedet, og la ABB prosedere mot ham. Lippestad nevner også et sted hvordan ABB holdt i det lengste på tanken om at han lett kunne gjøre det om til en sak mot Stoltenberg, hvis han bare fikk snakke litt med dommeren...

Så at han sender brev til tilfeldige folk forundrer meg ikke.
En jente i mitt nærområde skrev et brev til Breivik og fikk etterhvert et ordentlig saklig svar tilbake.
Det er absolutt mulig det var selveste Breivik som skrev brevet, spørsmålet er hvordan han fant ut at DU var en av de han skulle sende det til

Ekstra merkelig om du ikke har vært i "krets" eller kontakt med han på noen måte...
Trådstarter
Jeg kan nok ha noen småekstreme meninger her og der, men er ikke stand, eller har tanke/tanker om å gjøre noe slikt han har gjort, så jeg kan tenke meg at han har fisket meg opp en eller annen plass.
Jeg skal faktisk ikke ta deg som et troll, selv om du kanskje er det.
Det jeg lurer på er hvorfor han skriver at han har det bra, når det er "offentlig viten" at han sier fenselet torturerer han og han absolutt ikke har det bra, ifølge ha selv selvfølgelig.
Dette er kjempespennende!
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Og gått over stokk og stein for å finne ut ditt virkelige navn og adresse, fra isolat..? For å komme i kontakt med en som har "småekstreme meninger her og der"?
Vis hele sitatet...
Kan se for meg at han har litt for mye fritid der han sitter nå, stakkars.
Skriv et brev tilbake og kødd med han da
Sitat av Kramer Vis innlegg
Skriv et brev tilbake og kødd med han da
Vis hele sitatet...
Enig, skriv så ekstreme uttalelser at det vil sjokkere Anders, se hva han kommer med.
Kan du ikke skrive tilbake og så gi deg ut for å være den mystiske Celle 2 - til Anders..?? Jeg tror han våkner litt fra dvalen i fengslet. Ikke si det til media, da!

(tror abb selv ikke vet hvem/hva/hvor celle 2 er, -altså gitt at han *ikke* har diktet det opp.menmen)
Sist endret av aeon_illuminate; 10. oktober 2013 kl. 17:15.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Kan du ikke skrive tilbake og så gi deg ut for å være den mystiske Celle 2 - til Anders..?? Jeg tror han våkner litt fra dvalen i fengslet. Ikke si det til media, da!

(tror abb selv ikke vet hvem/hva/hvor celle 2 er, -altså gitt at han *ikke* har diktet det opp.menmen)
Vis hele sitatet...
Eller si at du er en Riddermarskalk fra johanitterordenen, som var konkurrenten til tempelridderene. Anklag han for å ha brutt ridderkodeksen og "ha satt ordens velferd foran moral og religiøse prinsipper" Og så masse kryptiske tekster fra middelalderen, da har han litt å drive med.
Hvorfor ikke sende han en brent CD, med "barn av regnbuen" på? Det er viktig å gi han musikk, som kan psyke han opp, der han sitter alene.

Men jeg ville ha spurt Lillebjørn Nilsen først, og spurt om lov. Det er viktig at du ikke bryter åndsverksloven. Men du får nok lov.
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Hadde jeg vært deg jeg kontaktet kriminal omsorgen å fått deg fjernet fra den adresse lista hans hvis det går an.

Eller hvis du vil gi han en spøk så kan du jo prøve å få sent et brev tilbake hvor du skriver noe sånt som at du og resten av den Knights Tempelar gjengen skal arrangere ett kakesalg i hans ære hvor pengene skal gå til sponsing av Lillebjørn Nilsen "nye landsturne".

Men jeg hadde mest sansynelig glemt hele greia, det kan jo henne han ikke sener deg mer post.
Sist endret av Dovregubben; 10. oktober 2013 kl. 17:42.
Trådstarter
Nå syntes jeg at det ble mest bare kødd av folk her..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hold dere saklig eller hold dere ute av tråden.
Nøyaktig hvor begrenset frihet har Anders Breivik? Han har jo tydeligvis lov å sende brev til privat personer (som riktignok blir kontrollert) Men er det bare jeg som syns det er litt skummelt med tanke på at han faktisk kan sende beskjeder i koder til folk utenfor?
Sist endret av Juicekongen; 10. oktober 2013 kl. 18:31.
Hvordan er det han har fått adressene da? Han har ikke lov til å surfe på nettet går jeg ut i fra... så... noen har sendt de til ham?
Kan brevet være kodet?

Jeg syntes det var litt mye rar bruk av tall, tegnsetting og ord generelt der. Samtidig snakker han om sensur. Han skriver også først "censorship" - og så bruker han "sensorship" senere. Kan det ligge et kodet budskap i brevet?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg tror snarere det er dårlige engelskkunnskaper enn en kodet beskjed, i hvert fall når det kommer til "censorship" vs. "sensorship".
Eg såg litt på det skriveriet til ABB rett etter han blei bura inne, som mange andre her gjorde. Og såvidt som eg kan huske så stemme ikkje grammatikken overens!
Selvfølgelig kan eg ta feil, men eg basera det eg skriv på hukommelsen min - som er ganske dårlig!

Og eg syns det var rar fordeling av tekst på brevet, har han brukt en oldschool skrivemaskin eller?
Trådstarter
Det ligger faktisk et kodet budskap i brevet har funnet nå etter noen timer med studier..
Sitat av cmx2k Vis innlegg
Det ligger faktisk et kodet budskap i brevet har funnet nå etter noen timer med studier..
Vis hele sitatet...
Varsle politiet da.
Sitat av cmx2k Vis innlegg
Det ligger faktisk et kodet budskap i brevet har funnet nå etter noen timer med studier..
Vis hele sitatet...
Du har ikke lyst til å legge ut hva du har funnet / sende en PM? Ble plutselig veldig interessant dette.
Trådstarter
Jeg kan sende det på PM, send meg en PM for de som er intr.
Er ingenting og varsle noe politi om, dette har faktisk passert hans brevkontroll så.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg syntes det var litt mye rar bruk av tall, tegnsetting og ord generelt der. Samtidig snakker han om sensur. Han skriver også først "censorship" - og så bruker han "sensorship" senere. Kan det ligge et kodet budskap i brevet?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det er det å endre skrivemåte på ord i en tekst vanlig blant folk som har schizofreni da hjernen deres kan beveger seg i sykluser. Når jeg leste psykologi på universitetet så jeg en eksempel tekst der en hadde skrevet 3-5 linjer på norsk, så byttet til engelsk med 4-5 linjer, så norsk igjen, men historien var i sammenheng.... Pasienten skal ha hatt schizofreni, eventuelt manisk-depressiv lidelse som tydeligvis endret seg veldig fort. Det vil så gå fortere og fortere helt til pasienten kollapser.

Breivik er nok ikke så hardt ramme som dette, men kan ha noen av symptomene.
Sitat av cmx2k Vis innlegg
Jeg kan sende det på PM, send meg en PM for de som er intr.
Er ingenting og varsle noe politi om, dette har faktisk passert hans brevkontroll så.
Vis hele sitatet...
Så grei ut om "kodene"... Alle som leser tråden er interessert... Slutt å gjøre deg kostbar...
Sist endret av ormebol; 11. oktober 2013 kl. 00:34.
Mange forespørsler? Innboksen min er rimelig blank. Stille i skogen.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Mange forespørsler? Innboksen min er rimelig blank. Stille i skogen.
Vis hele sitatet...
samme her.
Sitat av Hutch Vis innlegg
samme her.
Vis hele sitatet...
Han surna sikkert etter den meldingen her. Unødvendig.

Sitat av ormebol Vis innlegg
Slutt å gjøre deg kostbar...
Vis hele sitatet...
Sitat av cmx2k Vis innlegg
Jeg kan sende det på PM, send meg en PM for de som er intr.
Er ingenting og varsle noe politi om, dette har faktisk passert hans brevkontroll så.
Vis hele sitatet...
Det er tross alt idioten over alle idioter det er snakk om. Jeg synes uansett du skal varsle politiet. Setter du deg selv i godt lys samtidig.

Regner med politiet har samtlige han sender brev til i bakhodet.
Sitat av 3rdPersonShootR Vis innlegg
Han sier jo at han har fått bekreftelse fra kriminalomsorgen om at det er legit.

Breivik er desillusjonert, ikke ta det så tungt.
Vis hele sitatet...
Mer 'illusjonert' enn des-illusjonert, tror jeg. At han har vrangforestillinger er kanskje riktigere å si.
Siden du klarer å kode det, så klarer sikkert politiet å kode brevet. Det betyr at det sikkert ikke er noe veldig farlig/ viktig som ABB prøver å fortelle. Sikkert bare noe om at alle må høre på han og at han er gud eller noe.
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Siden du klarer å kode det, så klarer sikkert politiet å kode brevet. Det betyr at det sikkert ikke er noe veldig farlig/ viktig som ABB prøver å fortelle. Sikkert bare noe om at alle må høre på han og at han er gud eller noe.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg kjenner politiet rett, har de annet å gjøre, enn å sitte å kikke etter koder i alle brev! Jeg mener at hvis dere mener å ha funnet en kode i smørja, så send en e-post om dette til politiet. Det spiller ingen rolle hvor sannsynlig dere mener det er, at politiet også har knekt koden. Så lenge det er en mulighet, at de ikke har gjort det.

Og hvis brevet kommer til en annen jævel, som er like syk, hva skjer da? Og hvordan blir din samvittighet, hvis du vet at du kunne ha stoppet en katastrofe?
Trådstarter
Har fått utrolig mange forespørsler.
Kode og kode, en kan kansje kalle det for det, det jeg ser for meg som 'sammenheng' på måten han skriver på her er egentlig 'sympatiser med meg, jeg er så snill og god og har rett i alt' noe slikt.
'Spre mitt budskap videre, dette må alle høre'.

Det er mest det jeg ser for meg av 'kodet' i og med at han skriver at han har det bra og still going strong, mens i media klager han på tortur osv.