Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2368
Som tittelen sier så har en rekke forskere ved UCLA med støtte fra Colgate utviklet et munnskyld som kun dreper bakterier som er involvert i tannråte. Og det kom ikke tilbake før 4 dager etterpå!

Snakker vi slutten på hull i tenner og dyre tannlege regninger?

Kilde
Sist endret av Nath; 1. februar 2012 kl. 23:19.
Den linken din er definitivt ikke om hull i tennene...
Det må være den minst troverdige kilden jeg har sett på lenge.

Faen og, Halageir
Sist endret av Sinken; 1. februar 2012 kl. 23:19.
linken din var ikke helt heldig nå driver den og snakker om subglacier lake. Og ikke colgate. Så du må nok prøve og finne en mer holdbar direkte link så vi får se det interessante du prater om her. For blir dette en vanlig realitet så gleder det meg stort.
Aiai, gikk litt kjapt i svingene! Link rettet opp.
Sitat av creavator Vis innlegg
linken din var ikke helt heldig nå driver den og snakker om subglacier lake. Og ikke colgate. Så du må nok prøve og finne en mer holdbar direkte link så vi får se det interessante du prater om her. For blir dette en vanlig realitet så gleder det meg stort.
Vis hele sitatet...
Er ikke ekstremt vanskelig å unngå hull i tennene med de hjelpemiddlene vi har nå. Puss morgen og kveld, tanntråd og munnskylling kveld. Aint worse than that, you know.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Er ikke ekstremt vanskelig å unngå hull i tennene med de hjelpemiddlene vi har nå. Puss morgen og kveld, tanntråd og munnskylling kveld. Aint worse than that, you know.
Vis hele sitatet...
Hvis det hadde vært så enkelt hadde ingen hatt hull.
Sist endret av Kråkelefse; 7. februar 2012 kl. 21:43.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Hvis det hadde vært så enkelt hadde ingen hatt hull.
Vis hele sitatet...
Det er vel på grunn av brukerne, og ikke hjelpemidlene.

Tannkost, tanntråd og ikke innforjævlig mye sukker og syrlige drikker så klarer man fint å unngå hull.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Hvis det hadde vært så enkelt hadde ingen hatt hull.
Vis hele sitatet...
Det er så enkelt, det er bare det at de fleste ikke gidder det.

Tror du at man pusser tenna for ingenting?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tror du at man pusser tenna for ingenting?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg pusser tennene minst to ganger om dagen, bruker tanntråd daglig, drikker aldri brus, aldri kaffe/te med sukker, aldri drops o.l med sukker. Hver gang jeg er hos tannlegen har jeg to-tre hull.

Naboen min heller i seg brus og har aldri hatt et eneste hull.
Har aldri hatt hull og med min X-narkomane karriere vil jeg ikke skryte på meg at jeg har hatt så veldig god tannhygiene.
Hørt tannleger si at vi egentlig ikke får noe mer ut av det å pusse tennene 2 ganger per dag kontra 1 gang hver 4. dag uten å slippe dårlig ånde, noe som er grei nok grunn for meg.

Hvor lett du får hull i tennene skyldes i høyere grad andre faktoren en hvor ofte man pusser tennene. Vi lever i en verden hvor folk vil tjene mest mulig penger.
Sist endret av DrPerception; 7. februar 2012 kl. 23:54.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Vel, jeg pusser tennene minst to ganger om dagen, bruker tanntråd daglig, drikker aldri brus, aldri kaffe/te med sukker, aldri drops o.l med sukker. Hver gang jeg er hos tannlegen har jeg to-tre hull.

Naboen min heller i seg brus og har aldri hatt et eneste hull.
Vis hele sitatet...
Samme som at enkelte røykere ikke har svarte lunger etter 20-30 år med røyking.