Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2173
Hei!
Jeg skal kanskje inn i militæret til neste år, men vil også gå påbygg slik at jeg får generell studiekompetanse. Har egentlig lyst på begge deler, så da kom jeg til å tenke på dette.
Noen som har gjort det eller vet hvordan det fungerer? Er det skole på kvelden eller hur.
Du må ta fagene som privatist.
Har du mange fag du trenger så kan det bli vanskelig med tanke på tiden
Skal mene at hvis du fortsetter på skolen, altså at du tar 3.året påbygg vil sesjonen fra millitæret forskyves til du er ferdig med skolen
Nath's Avatar
Trådstarter
Joda. Vet jeg kan få utsettelse. Har bare ikke lyst til å være stuck i 2 år til. Enten blir det påbygg eller militæret, ikke begge deler.
Jeg tok påbygg i militæret, strøk dog i nynorsk, og fikk brannkopper så fikk ikke tatt matte examen, men resten gikk fint på haakonsvern var det timer om kvelden i en del av fagene. bøker får du låne.
Det er ikke noe problem praktisk talt, men å få seg til å lese når man er sliten etter endt tjeneste og de 5 andre på rommet skal LAN'e, vel, det er verre.

Kommer nok litt an på hvor du er. Om du er kaffebærer på haakonsvern har du nok litt mer til overs på fritiden enn om du er fotsoldat i Nord.