Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1154
Jeg lurer å skaffe meg et nytt spill og har kikket litt på Assassin's Creed serien.
En ting jeg lurer på er hvor stor sammenheng det er mellom spillene?
Kan man spille 4'ern uten å ha spilt de tidligere spillene? Noen sier ja, mens andre sier nei.

Regner med at jeg begynner på 1'ern, men er nysgjerrig.
Er du en story-person ville jeg anbefale å begynne på 1'ern ja 1-3 vet jeg har en sammenheng! Har ikke spilt det nyeste (4), men jeg regner med at det er en viss sammenheng der også!

Er du ikke en person som bryr deg om story i spill er det bare å kjøre igang!
Jeg ville ha anbefalt å spille alle 4 spillene (samme person, du kan lære masse om han hvis du spiller alle 4)
Du kan sikkert også bare spille firreren, men en ekte "lover" ville ha spillt alle 4
Start absolutt på det første, ellers kommer du til og stille deg selv så mange spørsmål mens du spiller at du blir gal.
Shady Banana
Quix's Avatar
Spillene forteller jo en historie. Så jeg vil absolutt anbefale å starte på 1'ern å gå videre derfra. 4'ern som dere kaller det har ikke så velig mye story men fungerer mest som en bro mellom Brotherhood og AC 3 som kommer en gang i fremtiden.
har spilt alle utenom 1rn, anbefaler deg å kjøpe fra 1 og oppover, dem eldste spillene er grise billig uansett
Jeg begynte på toeren, og merker at jeg kanskje burde ha spilt det første mtp historie. Har ikke spilt det siste, men favoritten er brotherhood.
Spilt igjennom 2'ern og Brotherhood, samt ca 30-40% av 1'ern. Måtte rett og slett gi opp, jeg digget ideen og mulighetene, men ting ble så altfor, altfor repetivt at det ikke var mulig. Enten var oppdragene å sitte på en benk å tyvlytte, følge etter noen og pickpockete dem, eller drepe noen. Null variasjon. Leste derimot gjennom et godt resyme av det første spillet, og føler sånn sett at jeg ikke har gått glipp av noe.

Anbefales på det sterkeste å prøve serien, ekstremt gode spill!
Nath's Avatar
Trådstarter
Snik spørsmål. Er det slik at man bare bruker tastaturet i Assassin's Creed? Musa funker ikke hvertfall.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Tastaturet for å gå og alt det der - men musa for å snu kameraet rundt.
Nath's Avatar
Trådstarter
Av en eller annen grunn så gjør ikke musa noen ting. Skjer ikke noe når jeg klikker eller beveger den.
Jeg har runna alle sammen, i rekkefølge og vil aaaaabsolutt anbefale å starte på 1.ern.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Selv startet jeg på Assassin's creed 2. Og var nok litt for mangen turer innom google.
Så start absoulutt med det første !
Spill nr1 så langt du orker. Jeg spilte ikke igjennom hele da jeg syntes det ble for gjentagende.
Så begynte jeg på nr.2 og ble forelsket. Det jeg manglet av historien leste jeg om på internett.
kjøp deg bare ac2 brotherhood og revelations da revelations kommer med 1'eren som du kan installere. start med ac1 og du angrer ikke, historien er helt syk og jeg spilte gjennom alle spillene på tre uker og fikk nesten massiv overload av hjernen! så mye info om de du spiller er nesten ikke sunt!
Alle spilla har, etter det jeg kan forstå, ganske krypterte handlinger, men har en ganske sterk sammenheng til hverandre. Vi snakker jo om det samme, hva skal jeg si, familie treet i historien, uten å røpe altfor mye.

Det første spillet var jo helt fantastisk, et av favoritt spillene mine. Jeg anbefaler det virkelig. Bare ta din tid og på en "smooth" måte beveg deg igjennom og føl med historien. Vær våken og noter ting som skjer, og jeg lover deg at du helt sikkert vil se sammenhengen. :P
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Kan ikke starte midt i, må virkelig begynne med første spillet i serien. Er så mye du får vite som kommer i referanser videre som du gjerne vil få med deg!!