Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2469
Jeg trenger tips til FPS av nyere dato hvor man spiller alene og slipper og bli ropt til og kommandert hit og dit av en troppssjef eller lignende. Det kan gjerne være andre figurer i spillet, men jeg vil ikke være en del av et team som løper i flokk. Det jeg hater aller mest med nye spill er at man hele tiden blir jaget fremover slik at det ikke blir tid til å se seg rundt, for å si det slik.

Jeg har spilt alle Serious Sam-spilla, HL, HL2, Call of Duty 2/3 så kom gjerne med andre forslag.
Snakker vi om multiplayer eller singleplayer?
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kalender Vis innlegg
Snakker vi om multiplayer eller singleplayer?
Vis hele sitatet...
Singleplayer ja.
counterstrike!
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av khalifa Vis innlegg
counterstrike!
Vis hele sitatet...
Jeg glemte å si at jeg er ferdig med barneskolen.
Jeg har ikke spilt mange singleplayere, men den som er i CoD4 regnes vel som den beste i CoD-serien etter det jeg har hørt og lest. Jeg synes den i hvert fall var knall og engasjerende selv om jeg ikke husker så mye om hvilken frihet man hadde.

Snakker vi noe ala friheten man har i GTA?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
FarCry 2 og Wolfenstein (det nye)
Sniper Ghost Warrior, har ikke spilt det men ser litt kult ut.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
The Chronicles of Riddick-spillene!

Begge to er konge, undervurderte FPS-spill.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg glemte å si at jeg er ferdig med barneskolen.
Vis hele sitatet...
Må du gi deg da. Greit at CS ikke stemte med det du var ute etter, men den der var unødvendig imo.

Kanskje noe sniperspill hadde vært noe for deg?

Sniper Ghost Warrior skal visst være ganske bra!
Sitat av Tomacco Vis innlegg
FarCry 2 og Wolfenstein (det nye)
Vis hele sitatet...
Yes, Far Cry, både 1 og 2 samt "Predator"?

Flott sandkasse serie.
Hva med Metro 2033? Man spiller ikke alene absolutt hele tiden, men man blir heller ikke jaget noe særlig. Progresjonen styrer du selv. Det er lineært, ja. Men hva kan man forvente av et spill som foregår i en nedlagt undergrunnsbane?
Alt i alt så er dette et spill jeg kan anbefale på det varmeste. Flott historiefortelling, stemningsfullt og meget polert.

http://www.youtube.com/watch?v=P6pAvMqQm3k
Teller Portal som "shooter" (du HAR tross alt en slags gun)? I så fall anbefaler jeg det.
Skaff deg et av STALKER-spillene. Stemningsfylte, intense spill med noe lette rollespillelementer. Det ferskeste er rimelig bugfritt.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Mye gode tips her. Sniper Ghost Warrior og Riddick-spillene har jeg ikke hørt om så de skal testes, og Far Cry-serien hadde jeg glemt av.

Sitat av Choobe Vis innlegg
Teller Portal som "shooter" (du HAR tross alt en slags gun)? I så fall anbefaler jeg det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror Portal 2 var min beste spilleopplevelse siden Ocarina of Time.
Sånn for å slenge inn, så ville jeg styrt unna Far Cry 2. Vannvittig slitsomt og dårlig gjennomført spill.


Ellers kan jo kanskje Crysis 1, 2 og Warhead være noe? Man er forholdsvis fri der.
Kanskje litt utdatert; men XIII synes jeg var ganske underholdende noen år tilbake.
Handler om deg som en agent med kodenavn 13, (derav XIII) som er på flukt fra regjeringen og noe lignende pga. et mord. På veien møter man ganske mange elementer som du roter deg opp i, blant annet scener med Ku Klux Klan og russiske terrorstyrker.

Definitivt det beste Cartoon FPS-et jeg har spilt!
Skaff deg noen av de gamle rainbow six spilla. I single player så kan du lett planlegge alt selv, til om du vil være alene eller ikke. Det er også morro å spille rainbow six 3 raven shield online . Utdaterte er dem riktignok, men fremdeles ganske så realitiske, og du har en god del frihet til å gjøre hva du vil.
Sist endret av legalize_it; 1. november 2011 kl. 17:57.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg glemte å si at jeg er ferdig med barneskolen.
Vis hele sitatet...
Sårende! It never gets old, my friend. Sjekka ut Deus Ex? Maskina mi kjører det ikke helt reint, så fikk aldri testa det ut skikkelig, men det har fått strålende kritikk(1 2 3 4). Personlig vil jeg anbefale Mirror's Edge. Ikke akkurat et A4 fps-spill, men en god spillopplevelse nontheless.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Er det sånn at man ikke lengre skjønner ironi hvis det ikke står en smiley bak det man skriver? Jeg mente ikke at alle som spiller CS bør gå på barneskolen altså.

PCen min er ikke i stand til å spille siste Deus Ex, men jeg likte det forrige veldig godt. XIII var også veldig bra. I ettertid ser jeg at jeg burde ha brukt litt mer i førsteposten til på å huske og nevne spill jeg allerede har spilt.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Er det sånn at man ikke lengre skjønner ironi hvis det ikke står en smiley bak det man skriver? Jeg mente ikke at alle som spiller CS bør gå på barneskolen altså.
Vis hele sitatet...
Ja, fordi det er lett å lese ironi fra en person du overhodet ikke kjenner.

Oisann, jeg tror jeg nettopp motsa meg selv i en og samme setning, eller?
F.E.A.R 2 eller 3 ?
Eller hva med noen av Fallout spillene ? Ikke akkurat ren fps, men friheten/mulighetene man har i Fallout spillene er fantastisk =)

Til slutt vil jeg slenge meg på de som annbefaler Stalker spillene, meget undervurdert spillserie :/
Sist endret av Hightime; 1. november 2011 kl. 19:28.
I Fallout 3/new vegas er man jo veldig "selvstendig". Ikke reinspikka FPS, men. Blandt mine beste spillopplevelser.
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS3VjRbG023KLSArzH04lRPE8OBvqFjIytazijgvOPU7_nxZewxOw

Definitivt Bioshock. Du finner det jævlig billig på Gamestop. Sikkert andre butikker og. IKKE det nye!

Utrolig godt gjennomført spill. Historien fanger deg, gode stemmeskuespillere, og sinnsykt kult design. For å ikke nevne våpnene. Det er ikke bare pistoler, shotguns osv, men noe nytt som de kaller for "plasmids" En ny oppfinnelse som er lagd fra såkalt ADAM. Disse plasmidene lar deg modifisere og mutere, for å få nye evner. Alt fra telekinese til å sprute flammer ut av hånden.

Trailern
Hvis det ikke MÅ være FPS, vil jeg anbefale The Elder Scrolls-serien. Morrowind er genialt, men begynner å dra på åra, Oblivion er greit nok, best med mods, også kommer jo Skyrim om 10 dager.
Hvis ikke har du jo alltids Bioshock 1 og 2, Hitman Blood Money, og S.T.A.L.K.E.R.
Fallout 3 er jo også nevnt, der har du mangfoldige timer med morro imo, sammen med Fallout: New Vegas.
Hva med spillserien Hitman?
Du spiller som en leiemorder som får oppdrag over telefon. Det er ingen som bosser deg rundt, med unntak av et par oppdrag der du må passe på å ikke drepe noen angitte personer, mens du så klart må likvidere de du får beskjed om.
Du har ganske mye frihet til å velge hvordan du løser oppdragene og grensetilfellene "silent assassin" og "butcher" burde jo forklare de fleste måte du kan klare oppdragene på.
Folk du dreper eller bedøver kan du stjele "identiteten" til ved å skifte til deres antrekk, men du vakter kan bli mistenksomme om du gjør noe uvanlig.

I det første spillet blir du godt kjent med deg selv (Agent 47), mens du i de neste spillene ikke får så mye bakgrunnsstoff utenom de faktiske oppdragene du skal løse.

Det fins totalt fire spill og et femte er vel i produksjon. Jeg liker spill nummer en og to best.
Spillet er for det meste ganske realistisk, med unntak av at du er en av mange klonede drapsmenn.
https://secure.wikimedia.org/wikiped...Hitman_(series)

Spillene har også fått en egen film (ganske bra alt tatt i betraktning): http://www.imdb.com/title/tt0465494/


Eller hva med Max Payne-spillene?
Her spiller du en eks-detektiv/-politimann som vil hevne drapet på sin kone og unge datter.
I denne serien er det lite som heter å spare menneskeliv og du bestemmer selv hva du skal gjøre, men som i de fleste andre spill har du et par ting du må gjøre for å komme videre.

I disse to spillene (et tredje er i produksjon), så har man fått en fiffig egenskap, kalt bullet time, som man kan bruke når man vil ha bedre tid til å ta ut en eller flere motstandere. Denne egenskapen beskrives best ved å henvise til en scene Matrix-filmene der Neo stopper tiden og du ser kulene "stopper opp" og han kan bevege seg mens alt står nesten stille.
https://secure.wikimedia.org/wikiped...wiki/Max_Payne

Denne spillserien har også fått sin egen film (har ikke sett den): http://www.imdb.com/title/tt0467197/


Var dette noe i riktig gate?
Sist endret av Grimdoc; 1. november 2011 kl. 19:45.
Verken Max Payne eller Hitman er vel et FPS-spill?
Om du har Nintendo Wii så kan du jo gi remaken av Goldeneye som har kommet ut et forsøk. Vet ikke av så mange som spiller FPS på Wii men du sier ingenting om hvilken konsoll så det blir mitt forslag.
usertitle import
bleh's Avatar
Vil også anbefale Borderlands - makan til herlig opplevelse har jeg ikke funnet på endel år. FPS / RPG, crazy historie, vittig som bare det og ikke minst stor frihet.

Ser at noen har anbefalt Sniper Ghost Warrior - jeg vil fraråde deg å bruke tid på dette, da det i mine øyne er ganske ensformig, mye bugs og stort sett elendig AI.
Hva med Borderlands og Rage?
Begge spillene er open world, så du blir ikke "dytta" hit og dit.
Sniper Ghost Warrior sugde spør du meg, enern var mye bedre.. Men har du testa Deus EX Human Revolution? Det er jo ganske fritt, digga det jeg hvertfall, værdt å teste
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Verken Max Payne eller Hitman er vel et FPS-spill?
Vis hele sitatet...
Det er vel en definisjonssak, men trådstarter har sagt han liker Deus Ex-serien som jeg vil si er meget lik de to nevnte spillene i måten man spiller de på.