Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2068
Disclaimer: jeg har IKKE tenkt til å ruse meg på dette legemiddelet.

Jeg var og trakk en visdomstann i går, har helt ekstreme smerter i kjeven/hodet. Har tatt Ibux og Paracet i store doser, men har fortsatt ikke fått sove i natt.
Jeg ringte tannlegen istad, og sa ifra hvordan det stod til. Jeg fikk beskjed om å komme dit, og de satte på en eller annen bedøvelseskrem samt antibiotikakrem og ba meg komme tilbake i morgen for å skifte den, hvis det evt skulle være dry sockets.
MEN jeg sa ifra om hvor jævlige smerter jeg har, og hun mener denne bedøvelsen skulle gjøre susen. Det hjelper ikke så mye, og jeg holder på å gå på veggen.

Jeg vurderer å ringe dem igjen om et par timer, og be om å få en resept på palargin forte. Men hvordan i helvete skal jeg få de til å skrive det ut? De virker strenge på det, men jeg trenger det virkelig.
Paralgin forte er sjelden særlig effektiv mot smerter i tennene (min erfaring).
Dra på apoteket og kjøp Ibux og Paracet og ta 1-2 av hver, det kan hjelpe mot smerten, eller i det minste dempe det litt, hjelper uansett bedre enn hva Paralgin forte gjør.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har til tider vært plaget med magesmerter som vanlig vis varer 3-5 dager da ringer jeg bare fastlegen og så får jeg resept på PF
Jeg fikk resept på 20 paralgin forte da jeg trakk visdomstann. Spurte ikke en gang, så tydelig store forskjeller mellom tannlegekontorene
Anonym bruker
"Sjuk Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, ibux og paracet hjelper nok mer enn Paralgin.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Paralgin forte er sjelden særlig effektiv mot smerter i tennene (min erfaring).
Vis hele sitatet...
Opererte ut visdomstannen min nede for en stund siden, fikk skrevet ut 20 PF, men tenkte ikke å bruke det siden jeg har trukket visdomstann oppe før uten komplikasjoner.
Gikk fint til bedøvelsen gikk ut etter noen timer. Et smertehelvete uten like som stadig ble verre, ble fysisk sliten av smerten. Tok 2 PF og kjente forsatt smertene bygge seg opp, sa fuck it og tok 2 til. Gikk fra helvette til himmelen på 15 min, smertene gav seg og fikk endelig slappet av. Det er de første 10 timene som er verst, etter disse blir smertene mye mer lettere å håndtere med ibux og paracet.

Men er nok stor forskjell på å operere visdomstenner og trekke dem. OP har du trukket nede eller oppe? Trekker du nede må du huske å spyle hula med en oral sprøyte, slik matrester osv ikke setter seg nedi der. Fort gjort å få infeksjoner i tannkjøttet, kan hende det er det du har. Bruker du ibux/paracet konstant? Bestill kontrolltime, kan hende du trenger antibiotika kur.
ring fastlegen og fortell akkurat det du sa nå. si du har prøvd paracet + ibux og at det ikke demper noe, og spør da om du kan få noe som kan hjelpe med smertene. da får du som regel PF.¨
men test paracet 1G + ibux x 3-4 gng. i døgnet i 1 dag først.
lykke til og god bedring
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter sier paracet og Ibux i store doser ikke hjelper, og så foreslår dere paracet og Ibux? Har dere i det hele tatt lest hva han skrev?
Når det er smerter på gang, nei da skal man lide. RUS derimot, legitimeres under en lav sko.

Du kan fortsatt kombinere pf med ibux og få mye bedre effekt enn bare paracet + ibux.

Ikke spør direkte etter pf, men si hverken paracet eller ibux i store doser virker. Heller ikke bedøvelseskrem. Gjerne overdriv, si du har tatt 4-5 paracet og ibux hver per 4 time, for da slipper du den «prøv litt høyere dose paracet og ibux så ringer du tilbake om det ikke hjelper».

Ring tannlegen nå, hvis du ikke får hjelp ringer du fastlegen.
Hvis fastlegen er stengt ringer du legevakt.

Gjerne oppdater!:-)
Hvis du er jente, kan du ikke få pf for menssmerter? Det får flere jenter jeg kjenner. Prøv deg med den forklaringen hos fastlegen
Sist endret av NodSquad; 21. november 2018 kl. 17:10.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor ikke få det for tannsmerter? Mye mer legitimt enn noe som opptrer hver måned.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Opererte ut visdomstannen min nede for en stund siden, fikk skrevet ut 20 PF, men tenkte ikke å bruke det siden jeg har trukket visdomstann oppe før uten komplikasjoner.
Gikk fint til bedøvelsen gikk ut etter noen timer. Et smertehelvete uten like som stadig ble verre, ble fysisk sliten av smerten. Tok 2 PF og kjente forsatt smertene bygge seg opp, sa fuck it og tok 2 til. Gikk fra helvette til himmelen på 15 min, smertene gav seg og fikk endelig slappet av. Det er de første 10 timene som er verst, etter disse blir smertene mye mer lettere å håndtere med ibux og paracet.

Men er nok stor forskjell på å operere visdomstenner og trekke dem. OP har du trukket nede eller oppe? Trekker du nede må du huske å spyle hula med en oral sprøyte, slik matrester osv ikke setter seg nedi der. Fort gjort å få infeksjoner i tannkjøttet, kan hende det er det du har. Bruker du ibux/paracet konstant? Bestill kontrolltime, kan hende du trenger antibiotika kur.
Vis hele sitatet...
Er plaget med kroniske smerter og har testet mye forskjellige smertestillende.
Jeg har også trukket og operert ut visdomstenner.
Paralgin/Pinex forte har jeg blant annet testet mot vondt i tenner og hatt liten til ingen smertelindring av.
Har etter fjerning av visdomstenner aldri hatt behov for noe utover den smertelindring jeg får av et par 200mg Ibux.
Jeg har ved tannverk forsøkt å døyve smerter med Paralgin/Pinex forte, endte da med at jeg kastet opp (husker ikke hvor mange piller jeg endte med å ta), uten at jeg fikk noe mindre vondt.
Nå er jeg inneforstått med at folk reagerer forskjellig på smertestillende, men jeg har til dags dato til gode å oppleve nevneverdig smertelindring fra Paralgin/Pinex forte, jeg opplever kun kvalme og at jeg blir susete og sløv.
Så på bakgrunn av min erfaring, anbefaler jeg heller kombinasjonen Paracet og Ibux mot smerter, er det derimot den sløvende effekten man er på jakt etter, vil selvfølgelig ikke denne kombinasjonen gi ønsket effekt.

@TS
Leste innlegget ditt litt for kjapt, så jeg så ikke at du allerede har testet kombinasjonen Paracet og Ibux.
Siden kombinasjonen Paracet og Ibux ikke fungerer godt nok, ville nok jeg, som andre allerede har anbefalt, tatt turen til fastlegen og forklart problemet.
Jeg ville naturlig nok ikke bedt om PF (av ovennevnte grunner), men dersom du har hatt god smertelindring av PF tidligere, skader det sikkert ikke å prøve.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hvis du er jente, kan du ikke få pf for menssmerter? Det får flere jenter jeg kjenner. Prøv deg med den forklaringen hos fastlegen
Vis hele sitatet...
What? Da må du kjenne mange damer med ekstreme smerter. Man prøver helst naproxen på resept først, men funker nok ikke for alle.

Er nok best å bare være ærlig hos legen og spørre siden ingen andre medisiner hjelper.