Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2528
Kan virke ganske noia men nesten hver dag kommer jeg over en aktiv enhet som er innlogga på profilen min/var logga inn den dagen. Å det som er er at det er ikke samme enhet hver gang, det er en ny en (nesten) hver gang.



kom over denne, prøve å spore opp ip addressens location men det viste bare blindspor uti vannet ved en brygge, skulle tro det var en ubåt.
Skjønner iingenting jeg, plutselig står det sogn å fjordane, så oslo, osvosvosv.

Har noen peiling på hvem som gjør sånt eller har noen merket det selv?

Er første gangen enheten er logget inn via messenger som jeg har merket også forresten.
Sist endret av sjangsespill; 10. august 2018 kl. 03:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Prøv å endre passordet ditt og skru på 2-factor authentication. Evt kontakt facebook kundeservice.
gjorde begge delene nå
Sist endret av sjangsespill; 10. august 2018 kl. 03:41.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av sjangsespill Vis innlegg
gjorde begge delene nå
Vis hele sitatet...
Da burde det ikke gjenta seg. Har opplevd det samme selv, endring av passord funka fett.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det der kan komme fra Tinder og lignende feks. Bruker du noen apper der du logger inn med Facebook istedenfor å bruke passord/brukernavn?
Jeg får ofte Oslo og Stavanger når jeg er på mobilnett (og jeg bor midt i mellom disse byene), da jeg hadde broadnet som ISP hadde jeg oftest Stavanger som lokasjon på innloggingen.
Mulig det er en mangel med facebook sin lokaliseringsfunksjon. Vet selv at hver gang jeg logger inn med en ny enhet, og noen ganger når jeg logger inn via en nettleser etter å ha slettet informasjonskapsler så får jeg et varsel fra en annen enhet fra der jeg er logget inn at en enhet i Oslo prøver å koble seg på profilen min, selv om jeg bor et stykke unna Oslo.
Jævlig rart det der. Skjedde igjen dagen etter jeg switcha ha ha passord å totrinnsblabla.
Ingen tinder eller No anna
Sitat av sjangsespill Vis innlegg
Jævlig rart det der. Skjedde igjen dagen etter jeg switcha ha ha passord å totrinnsblabla.
Ingen tinder eller No anna
Vis hele sitatet...
Du blir nok bare lokalisert basert på IP adresse og ikke GPS, derfor er den unøyaktig.

Men du kan vel avslutte sesjonen fra kontrollpanelet til Facebook? Da merker du hvertfall om det er din egen enhet.
Hvis du bruker Facebook på mobilen så er det ganske vanlig. Teleoperatørenes nett er "registrert" litt her og litt der. Du kan fint bruke 4G i Tromsø og få beskjed om at noen logget inn på Facebooken din i Oslo, eller om du er på sørlandet, så får du plutselig beskjed om at noen på vestlandet bruker Facebooken din. Så lenge tidspunktene stemmer sånn noenlunde med din egen bruk, så ville jeg ikke tenkt mer på det.
Tipper det er på grunn av din ISP.
Sitat av sjangsespill Vis innlegg
prøve å spore opp ip addressens location men det viste bare blindspor uti vannet ved en brygge, skulle tro det var en ubåt.
Vis hele sitatet...
Hvem eier IP-adressen da? Gjør et whois-søk og finn ut hvilket firma det tilhører. F.eks. med denne:

https://www.ultratools.com/tools/ipWhoisLookup
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvem eier IP-adressen da? Gjør et whois-søk og finn ut hvilket firma det tilhører. F.eks. med denne:

https://www.ultratools.com/tools/ipWhoisLookup
Vis hele sitatet...
har prøvd, blindspor