Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5812
hei lurer på om noen har et tips om noen bedrifter i oslo området som er trygt å bruke?

Har brukt Martin fra IMACservice i Oslo fra coolpc.no Han driver med APPLE&PC verksted oppe på P. A. Holms vei 21C på Lambertseter. har brukt han på flere reperasjoner og det gikk forsåvidt greit en periode.

Men nå har macbook pro en min vært i polen i mange måneder. Hver gang jeg ringer han så har han en unnskyldning. Jeg måtte faktisk møte han på en kafe bare for å få vite at han måtte dra tilbake til polen og hente den. Han sa han hadde forsøkt å fixe den der men at det ikke lønte seg fordi reprasjonene var dyrere enn å kjøpe en brukt på finn.no. Ble veldig mistenksom hvorfor jeg ikke får se macbooken min, at DEN er i polen og at han bare har SSD disken min her?

Nå har jeg bedt han ta den med og vise meg fordi jeg har mistanke om at han har reparert den og solgt den videre, men det virker som han unngår meg så mye han kan og nå har det snart gått over 6 måneder. Virker som han presser meg til at det ikke er verdt å reparere hver gang jeg snakker med han nå.

Fått meg en brukt gammel macbook pro fra 2010 med knust skjerm som fungerer bra så lenge. Var en mye finere og dyrere macbook som nå tydeligvis har blitt borte i polen eller solgt videre her i Norge. Samme det. Er det noen som har brukt noen andre i Oslo området som man kan stole og være trygg på?

Noah
Hva slags skade leverte du MACen inn for?
Du må jo bare kreve å få tilbake macen din! Hvis det er slik du sier, så gir du han 1 uke på skaffe den tilbake eller så tar du saken videre.
Det er jo en fordel om du har en kvittering som viser at du har levert den inn til fyren i første omgang da.
Trådstarter
4 0
macen bare sluttet å virke en dag, han sier det er hovedkortet som har gått og at dette ikke lønner seg å skifte. Har ikke noen kvittering. Har aldri fått noe kvittering og det har vel forsåvidt gått greit helt til nå. Veit ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Må jo få den igjen selv om den ikke virker? Litt mystisk ay jeg ikke får se den selv om den ikke lønner seg å reparer?

angående coolpc.no ja hvordan tar man en sånn sak videre?
Sist endret av macnerd; 22. april 2016 kl. 13:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du noen mailkorrespondanse eller annet som viser at du skal eller har levert en mac til han?

Jeg ville begynt med å oppsøke mannen/firmaet og bedt om å få din ødelagte mac tilbake. Får du den så gå til et annet sted som kan se på den, helst noen som er seriøse og gir deg et papir på at du har levert inn noe.
Når sånne ting som hovedkort ryker på eldre maskiner, spesielt på mobile og bærbare enheter som macen din så er det ofte lønnsommere å kjøpe ny maskin en det er å skifte eller reparere det. Det jeg finner veldig rart her er det at han har tatt den med til Polen, hvorfor gjøre det hvis han driver egen sjappe??

Virker som at du har blitt lurt trill rundt, med at det var en fille ting som var årsaken til at den ikke virket mere, så han fikset dette ganske enkelt og billig og solgte den videre for profitt nede i Polen. Ingen som gidder å ha en ødelagt og ubrukelig maskin liggende hvis man vet osen man reparerer de er nå min tanke om dette
Kontakt han si at hvis han ikke leverer deg datamaskinen tilbake eller pengene maskinen kostet innen 1 uke, så kontakter du politiet og anmelder han for tyveri.

Han er registrert i brønnøysundregistrene:https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj...rgnr=998556317

Saken blir mest sannsynlig henlagt da du allerede har ventet i 6 mnd. Du må anmelde ting som dette med engang, maskinen din garantert solgt videre.
Du har heller ikke fått kvittering som er beviset ditt på at du har levert inn maskinen.

Håper du anmelder saken sånn at hvis han gjør dette igjen så blir han straffet.

Nå har du sikkert fått en lærepenge og bruker heller et ekte verksted sånn som dette: http://www.appledoctor.no/nb-no/
Sist endret av Veys; 23. april 2016 kl. 00:39.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Han er totalt useriøs! Brukte ham for en tid tilbake. Betalte et par tusenlapper for en reparasjon hvor resultatet ble verre enn før. Mye tull i ettertid; han skulle ordne opp, men resultatet ble utrolig nok enda verre! Kjøpte ny og anbefaler ham ikke!!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Her er jeg helt uenig. Jeg slet med at macen min var veldig treg (tross gode specs), og at den ble fort overopphetet. At han jobber for seg selv og ikke for "et ekte verksted" er helt irrelevant så lenge det er god service. Og her var det god service, punktlig og han var alltid rask å svare på henvendelser.
Han tok inn macen min med en gang, åpnet den opp, renset den, gjennomførte alt av nødvendige oppdateringer og dekrypterte harddisken. Han var ferdig i løpet av et par timer.
OP som du sier, så gikk det greit de fleste gangene. Dette er nok heller da nettopp misforståelser som har forårsaket den siste situasjonen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
4 0
Martin har ordnet opp i alt og jeg har begynt å bruke han igjen, rett og slett fordi han er den beste på det han driver med beklager hvis jeg ga han dårlig reklame. Det fortjener han ikke. Mvh Marius
Sitat av macnerd Vis innlegg
Martin har ordnet opp i alt og jeg har begynt å bruke han igjen, rett og slett fordi han er den beste på det han driver med beklager hvis jeg ga han dårlig reklame. Det fortjener han ikke. Mvh Marius
Vis hele sitatet...
Hvor mye betalte han for denne posten?
Han brukte over 6 mnd på å fikse maskinen din og du gir han ros?
Sitat av macnerd Vis innlegg
Martin har ordnet opp i alt og jeg har begynt å bruke han igjen, rett og slett fordi han er den beste på det han driver med beklager hvis jeg ga han dårlig reklame. Det fortjener han ikke. Mvh Marius
Vis hele sitatet...
Gir absolutt ingen mening at du skal ta en 180 etter å ha fått såpass elendig service. Det er uakseptabelt av en person å holde på slik når du betaler for at noe skal bli fikset.

Har absolutt ingen tro på at dette ikke er påvirket av Martin, som nevnt ovenfor.
Trådstarter
4 0
Saken er nok mer komplisert enn som så, for det første har jeg vært kjempetreig i forhold til han, så fikk jeg for meg at han hadde tatt med seg macen til utlandet reparert den og solgt den der. Nå har jeg sett macen og han hadde rett i at det ikke lønte seg å reparere den, men han har tatt ut sdd disk ram brikker og macen er på hans kontor Det var rett og slett mine paranoide tanker som førte til at jeg ville ødelegge for han. Hadde også mange andre planer som jeg ikke kan snakke om. Siden jeg er anonym her så kan jeg si jeg har vært innlagt for psykose før og det er ikke meningen å skade andre. Jeg og Martin har tatt kontakt igjen, han har vist meg maskinen som ikke er solgt i øst Europa og jeg er overbevist om at han er en ærlig og redelig kar, som sagt jeg hadde brukt han for alle mine data problemer før dette skjedde og nå som saken er oppklart håper jeg at jeg ikke har ødelagt for mye for Martin og businessen hans. Martin har ikke betalt meg noe og han har faktisk ikke fått noe får å se på den ødelagte macen heller. Så det her må jeg ta på min samvittighet. Beklager til alle på forumet og særdeles beklager til Martin
Uansett om det ordnet seg eller ikke - du sier at den har vært til service i over 6 mnd. Det er jo ikke forsvarlig at han skal holde på en laptop i såpass lang tid uten å gi deg ordentlig informasjon, uansett hva feilen skulle være. Du sier at "Jeg har vært kjempetreig i forhold til han..." men hva har det med saken å gjøre? Det var jo han som hadde pc'en i utgangspunktet og du ventet bare på beskjed?

Var det faktisk hovedkortet som røk? Og, hvis alt han har gjort er å ta ut rambrikker og ssd på kontoret hans, hvorfor tok det så lang tid for han å formidle denne informasjonen til deg?

Jeg blir veldig skeptisk når folk tar skifter mening ut av det blå uten gode grunner som kan gi innblikk i saken.